Toon posts:

Monitor HP910 =>kleuren te licht (contrast kapot?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

ik heb hier zo'n zalige hp910 19" monitor staan; maar jammer genoeg is hij niet meer zo goed als hij zou moeten zijn,

de kleuren van het scherm zijn onmogelijk juist af te stellen; het is redelijk moeilijk uit te leggen; het lijkt bijna alsof er steed een wit laagje boven blijft plakken gelijk wat je instelt; het scherm is zeer scherp maar toch lijkt er zo steeds een witte waas over te liggen;

ik vermoed dat het probleem bij het contrast zit dat mogelijks niet goed meer functioneert; als je het contrast op 0 zet heb je super donker beeld, dit verbetert steeds naarmate je verder naar de 100% gaat, maar bij 100% stopt die natuurlijk en lijkt het alsof je het nog verder zou moeten zetten om echt mooi beeld te krijgen...

redelijk moeilijk probleem dus aangezien ik niet weet waar het probleem nu juist zit; garantie is ook geen optie, monitor is van 2000...

Iemand hier die mijn reddende engel kan worden; een 19" scherm als dit was altijd al mijn natte droom, maar die is nu toch wat in het water gevallen met dit scherm 8)7

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
hoe hoog staat de helderheid? sommige (veel) monitors worden waziger/witter als je hem helder hebt staan.. en hoe staat het voltage ingesteld in de menu's? want op de HP P700 (die heb ik zelf) en de HP P1100(die heb ik bij mn eigen pc :P) zit die optie... bij de eerste is de mooiste stand, Helderheid 50 Contrast 100 en Color op handmatig met alles op max, en bij de 2e helderheid op 20, contrast op 100 en Color op handmatig met de RGB GAIN (zit ook RGB BIAS :? wat dat is weet ik nie) op max alles...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
bedankt al voor reactie; ik heb es vergeleken met de instellingen van uw monitors (zijn gelijkaardige dus kunnen inderdaad misschien zo in de buurt liggen van instellingen)

ik heb ook de kleuren allemaal op max gezet en dit is al een verbetering, de kleuren zien er natuurgetrouwer uit, niet meer zo bleekjes;

maar als ik hoor van helderheid 20 en helderheid 50 begin ik mij af te vragen als hier het probleem niet zit 8)7 ; de helderheid staat gewoonweg op 0 en alle waarden hoger worden alleen maar slechter;

en als je een goed werkende monitor te helder instelt is het dan niet zo dat er over alles schijnbaar een zeer lichte witte film komt te liggen (wat jij ook al min of meer vertelt in je replay), zoals ik hier dus voorheb???

zou hier dus echt geen hulpmiddeltje ofzo kunnen helpen om de helderheid naar beneden te krijgen; lijkt me toch een vreemd probleem, dat een scherm na jaren van gebruik te donker komt heb ik nog dikwijls gehoord; maar té helder door een defect lijkt me zo onwaarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
hehe; deze jongen hier is dit forum super dankbaar O+ _/-\o_ _/-\o_

:+

Verwijderd in "Een handleiding ter correctie van zeer d..."

dankzij deze prachtige post van FirePower ben ik eraan herinnerd dat je niet enkel via het osd de kleuren enzo van je scherm kan instellen; via de drivers en het bijhorende control pannel van ATI kan ik naar hartelust de helderheid/contrast/.... nog veel beter en verder afregelen dan via het menuutje van het scherm, nu na 5 minuutjes zelf klooien ziet het er al stukken beter uit

nogmaals dank in't bijzonder dus aan FirePower _/-\o_ :>

*update: maar jammergenoeg blijft die 'witte laag' (ik kan er geen naam op plakken want ik weet niet wat het probleem is B) ) , nog altijd aanwezig zelfs als de kleuren 'eronder' super mooi zijn afgesteld; zou dit misschien aan de beeldkabel kunnen liggen ofzo? (het is zo'n model die ook aan de monitor losgeschroevd kan worden; dus eventueel vervangbaar?)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:51 ]