Toon posts:

DNS verwijzing...

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier op de zaak hebben wij een netwerk met daarin 2 computers die niet toegangkelijk zijn om een ip in te stellen.
Nu hebben zij een gateway ip van 192.168.1.1
Helaas is deze gateway gewijzigd in 192.168.1.254
Kan ik ergens een verwijzing maken in mijn dns dat 192.168.1.1 naar 192.168.1.254 moet gaan?

Is dit mogelijk?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nee, dat kan niet

Ik stel voor dat je gewoon gaat proberen om je probleem met die PC's op te lossen.

[ Voor 72% gewijzigd door downtime op 06-09-2004 11:11 ]

Verwijderd

Nee, dat kan niet nee maar je kan wel een tweede ip nummer aan je gateway hangen (als je daar wel toegang toe hebt).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
De verandering heeft vast een goede reden gehad, anders zou ik zeggen: geef die gateway 2 ip-adressen :)

Waarom zijn die 2 computers niet toegankelijk? Geen console? Geen remote toegang dmv ssh/telnet/radmin/ssh/vnc/rdp ?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik begrijp dat je niet handmatig de IP adressen kan veranderen. Je hebt OF het recht niet, OF het gaat via DHCP.

In het eerste geval kun je een admin vragen om het voor je te doen, in het 2e geval moet je op de DHCP server onder de scope opties de optie "router" aanpassen. Herstart dan je werkstations of ipconfig /renew en je kunt naar de router.

Mocht je beiden niet kunnen, dan is er altijd nog een soort omweg. Niet netjes maar het zou kunnen werken...

Doe eerst vanaf de command prompt "route print". Je ziet waarschijnlijk het adres 0.0.0.0 langskomen. Dat zijn alle niet lokale adressen. Probeer dan eens een route toe te voegen:

route add -p 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.1.254

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Misschien denk ik te simpel, maar is het niet makkelijker iemand het IP (Gateway) in te laten stellen die daar wel de rechten toe heeft ???

Beetje vreemd als dat niet kan in een bedrijf..

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 06-09-2004 11:24 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
De 2 pc's waar ik geen ip kan instellen zijn speciale klimaat computers.
Deze zijn gelockt door de leverancier.
De gateway staat op 192.168.1.1...

Ik heb een vigor 2600 router met ip 192.168.1.254.
Ik kan een 2e ip instellen op de vigor.

Dus als ik op de vigor 192.168.1.1 zou instellen zou het moeten werken als ik het goed begrijp.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
Wat is dan de reden geweest dat de gateway opeeens een ander ip kreeg? Omdat er een andere router kwam die default op dat andere adres stond?

Als dat namelijk de enige reden van de verandering is dan heb je een luie sysop dan kun je gewoon het ip van die router op 1 zetten (controleer daarna wel even de DHCP-scope of daar de gateway (en evt dns) meeveranderd zijn).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 11:28:
De 2 pc's waar ik geen ip kan instellen zijn speciale klimaat computers.
Deze zijn gelockt door de leverancier.
De gateway staat op 192.168.1.1...

Ik heb een vigor 2600 router met ip 192.168.1.254.
Ik kan een 2e ip instellen op de vigor.

Dus als ik op de vigor 192.168.1.1 zou instellen zou het moeten werken als ik het goed begrijp.
Tuurlijk kan dat wel. Alleen heb je 1 hop meer in je routing ;) Een routertje meer dus :)

Heb je nog ergens een windows-server draaien waar je dat ip op in kunt stellen? Dan kun je Routering en RAS instellen. Het kan BTW ook met linux als zo'n bak heb draaien daro, maar waar je dat moet instellen, weet ik niet :)

[ Voor 80% gewijzigd door WiNlUx op 06-09-2004 12:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja .. als je een wijziging in je infrastructuur aanbrengt, zal je deze toch echt in de rest van je LAN ook aan moeten bregen.
Het IP van een Def.GW. heeft niets met DNS server te maken.

Er resten simpelweg 3 optie's voor je :

- Wijzigingen ongedaan maken
- Extra IP aan je router hangen
- Leverancier vragen om de wijzigingen aan te brengen

Dit had je zelf ook best kunnen bedenken voordat je begin met de wijzigingen.

Dit is allemaal redelijk basic werk.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.