Bij de items in de meuktracker wordt vaak (altijd?) geen link geplaatst naar de website van de ontwikkelaar. Dit vind ik wel jammer omdat ik, als ik meer wil weten over het pakket, vaak de website wil bezoeken voor screenshots, extra info etc. Via Google of het aanpassen van de download-URL kom ik er meestal ook wel, maar waarom kan het niet in een keer?
staat er volgens mij altijd bij, onder bron.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Waar dan bij Mandrake 10.1 RC1 bijvoorbeeld. Ik zie hem nietMaverick schreef op 06 september 2004 @ 10:39:
staat er volgens mij altijd bij, onder bron.
Door Robin Vreuls - zondag 5 september 2004 - 19:07 - Bron: Mandrake - Submitter: Willumchillum
dies klickable
dies klickable
Ah, inderdaad. Hij staat er ook wel erg groot. Maar je hebt gelijk hij staat er. Maar is die bron altijd een bericht van de ontwikkelaar op de eigen website?Maverick schreef op 06 september 2004 @ 10:43:
Door Robin Vreuls - zondag 5 september 2004 - 19:07 - Bron: Mandrake - Submitter: Willumchillum
dies klickable
Misschien is het een idee om de website gewoon bij de systeemeisen etc. te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 10:50 ]
voor zover ik weet komt ie altijd uit bij de ontwikkelaar zelf ja.
Die link verwijst altijd naar de site van de ontwikkelaar of de maker van het stuk software dat besproken wordt.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 10:49:
[...]
Ah, inderdaad. Hij staat er ook wel erg groot. Maar je hebt gelijk hij staat er. Maar is die bron altijd een bericht van de ontwikkelaar op de eigen website?
Waarom zou dat handiger zijn dan de huidige vorm? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijkVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 10:49:
Misschien is het een idee om de website gewoon bij de systeemeisen etc. te zetten.
OK, thanxHarm schreef op 06 september 2004 @ 11:19:
[...]
Die link verwijst altijd naar de site van de ontwikkelaar of de maker van het stuk software dat besproken wordt.
Nou, misschien ben ik de enige. Maar in het lijstje van versienummer, operatingsystems (waarom trouwens niet 'besturingssystemen'?) etc. staat eigenlijk alle belangrijke info rond het product kort samengevat. Mij lijkt het logisch als daar ook een link naar de website van de ontwikkelaar of het product staat. Het is meer een automatisme dat je daar die link verwacht.[...]
Waarom zou dat handiger zijn dan de huidige vorm? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Je hebt net alles over de release gelezen (bent dus inmiddels bij de opsomming terechtgekomen). Meer weten? Euhm, wat was de ontwikkelaar ook alweer? Oh ja, helemaal bovenaan in het klein.
Misschien kan ik de vraag andersom stellen: waarom zou die informatie daar niet thuis horen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 11:31 ]
De link staat al bij 'Bron' en als het goed is, staat er in de tekst ook een link (bijvoorbeeld: Jantje heeft vandaag de nieuwste versie van X gelanceerd). Lijkt me voldoende
.
In de tekst komt het volgens mij niet echt vaak voor. De 7 nieuwste hebben het allemaal niet in hun tekst staan.Steve schreef op 06 september 2004 @ 12:08:
De link staat al bij 'Bron' en als het goed is, staat er in de tekst ook een link (bijvoorbeeld: Jantje heeft vandaag de nieuwste versie van X gelanceerd). Lijkt me voldoende.
De zeven nieuwste zijn dan ook van dezelfde auteur
. De meeste auteurs geven meestal een linkje mee in de tekst.
En sowieso staat er bovenin 'Bron: ...' en de maker van de software staat meestal ook vermeld in de titel. Wat wil je nog meer dan, en vooral, welk nut zou dat hebben?
En sowieso staat er bovenin 'Bron: ...' en de maker van de software staat meestal ook vermeld in de titel. Wat wil je nog meer dan, en vooral, welk nut zou dat hebben?
Dat heb ik al gezegd in een vorige reactie. Het is niet dat het nu onmogelijk is ofzo om op de website van de ontwikkelaar te komen, maar het gaat om de usability. Je (ik tenminste) verwacht in dat lijstje met specs ook een link naar de website.Steve schreef op 06 september 2004 @ 12:19:
Dat de naam van de ontwikkelaar wordt vermeld, wil niet altijd zeggen dat je ook direct op diens website komt. Veel websites hebben een eigen domein die niet direct logisch is (www.pinnaclesys.com) of die onder bijvoorbeeld sourceforge vallen.
Die bron bovenaan is niet de eerste plek waar je logischerwijs gaat kijken voor de website van de ontwikkelaar. Nu doe je het omdat je het weet dat het daar staat, maar misschien is het niet zo logisch. Het feit dat ik in mijn OP de vraag stel omdat ik de link nog nergens ben tegengekomen en door een andere tweaker op moet worden gewezen dat het achter 'bron' staat kan betekenen dat ik te lui ben om de hele pagina te lezen, maar kan ook beteken dat misschien meer mensen daar overheen kijken.
Het gaat mij er niet om dat de meuktracker wordt aangepast aan mijn wensen. Ik denk dat er wellicht meer mensen zijn die er hetzelfde over denken en vooral ook nieuwe bezoekers.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 12:37 ]
Dat verwacht ik eigenlijk ook.
Omdat de downloadlink bij GCPUID 1.9.0025 bij mij niet werkte, zocht ik tevergeefs naar een link naar de website voor de originele versie (wat btw een DOS programma bleek ipv grafisch programma zoals screenshot aangeeft).
Maar nu blijkt dus dat de originele website heel miniscuul onder "Bron" rechtsboven staat verborgen?
Omdat de downloadlink bij GCPUID 1.9.0025 bij mij niet werkte, zocht ik tevergeefs naar een link naar de website voor de originele versie (wat btw een DOS programma bleek ipv grafisch programma zoals screenshot aangeeft).
Maar nu blijkt dus dat de originele website heel miniscuul onder "Bron" rechtsboven staat verborgen?
Het is voor ons geen extra moeite als er zo'n linkje bij zou komen, je kunt tenslotte toch de gegevens uit 'bron' onder de titel hergebruiken, dus wat mij betreft kun je dit wel melden op Devtrack als nieuwe feature
. Ik vind vooral het argument dat in dat lijstje toch alle informatie staat, houtsnijdend
.
Thanx. Ik neem aan dat ik daar gewoon weer ongeveer dezelfde uitleg als hier in kan vullen?Harm schreef op 06 september 2004 @ 16:49:
Het is voor ons geen extra moeite als er zo'n linkje bij zou komen, je kunt tenslotte toch de gegevens uit 'bron' onder de titel hergebruiken, dus wat mij betreft kun je dit wel melden op Devtrack als nieuwe feature. Ik vind vooral het argument dat in dat lijstje toch alle informatie staat, houtsnijdend
.
Nee, daar is geen bewuste reden voor. In de begintijd van T.net was alles nog een beetje Engels en dat wordt langzaamaan steeds meer Nederlands. Als je het veranderd wil hebben, bug filen
.
Goede opmerking, kan je wat mij betreft meenemen in de bugreport
.
De Meuktracker is al vier jaar oud en ik denk niet er bewust is gekozen voor operating systems. Er kan netzo goed besturingssysteem staan, wat de lading ook dekt.
Bugnote toegevoegdSteve schreef op 06 september 2004 @ 17:17:
Goede opmerking, kan je wat mij betreft meenemen in de bugreport.
Pagina: 1