Toon posts:

Office2k Administrative distribution point naar sp3 mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een distributie punt van Office 2000 Professional. Ik volg hierbij de howto uit dit forum voor Office XP. Aangezien die methode iets anders is moet ik zelf een beetje uitproberen voor Office 2000.

Ik heb twee cd's een met Word, Powerpoint, Excel en Outlook en 1 met Publischer.

Ik heb eerst de administrative setup uitgevoerd met E:\SETUP.EXE /a
Dit gaat allemaal goed ik heb nu een directory d:\office met de cd1 setup bestanden.

Daarna heb ik o2ksp3a.exe gedownload van van de resourcekit website van Microsoft.

Maar met het updaten naar sp3 gaat het mis. ik heb hem uitgepakt in d:\admintemp en voer daarna uit:

msiexec /p d:\admintemp/MAINSP3ff.msp /a D:\office\data1.msi

De installatie loopt even maar daarna krijg ik de volgende melding.

De upgradepatch kan niet door windows installer worden geinstalleerd, omdat het bij te werken programma ontbreekt, of omdat de upgradepatch niet geschikt is voor deze versie van het programma. Controleer of het programma dat u wilt bijwerken op de computer staat en of u over de juitste upgradepatch beschikt.

Ook heb ik: msiexec /p d:\admintemp/MAINSP3ff.msp /a D:\office\msowc.msi geprobeert met hetzelfde resultaat.

Wat die ik fout?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij is Office 2000 niet zo 1 2 3 te slipstreamen

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom brengt Microsoft dan Administrative versies van service packs uit?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier vind je een stap voor stap handleiding :) Neem aan dat je sr-1a al hebt geintegreerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu alweer even mee bezig. Ik volg precies de bovenstaande handleiding van tacktech maar ik blijf die melding houden. Ik heb deze handleiding een anderhalf jaar ook al eens gebruikt om te slipstreamen.

Maar nu blijf ik die verveldende melding houden.

Het gaat om een Officiele Nederlandse Office 2000-SR1 Proffesional cd.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik geef het topic even een klein schopje naar software algemeen aangezien het "losse software" is.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:30
De upgradepatch kan niet door windows installer worden geinstalleerd.....
Ik heb dezelfde melding gehad op een PC waar 2 verschillende versies van Office 2000 door en over elkaar heen geinstalleerd stonden: Office 2000 Standard SR-1 & Office 2000 Professional SR-1.

Verwijderen van Office 2000 en opnieuw installeren was niet de oplossing bij mij; ook niet het gebruik van de Office 2000 Remover "eraser2k" die bij MS is te downloaden

De installatie van SP3 liep bij mij vast op een registry key van 1e van de 2 Office installaties: daarin stond een "LastUsedSource" die niet meer beschikbaar was.
De key is te vinden onder HKLM\Software\Classes\Installer\Products\<productcode>

Ik heb hele <productcode> key van de verkeerde, oude Office installatie verwijderd en heb SP3 kunnen installeren.
Pagina: 1