Mij is gevraagd een 'tooltje' te maken waarmee een bepaald overzicht kan worden gegenereerd. Dit heb ik gedaan mbv Access en het werkt op zich naar behoren. Het probleem dat ik er nu mee heb is dat het niet bepaald gebruiksvriendelijk is. Dit komt namelijk omdat de bron voor het overzicht uit een .csv bestand moet komen. Deze import gebeurt momenteel met de hand en is daarbij niet eens rechttoe rechtaan de wizard aflopen. Er zit namelijk een (heel belangrijk) datumveld in. Helaas is dit veld in een amerikaanse notering en om deze import soepel te laten verlopen moet ik eerst mijn regionale settings naar Engels(VS) zetten. Dit is allemaal wat omslachtig en daarom wil ik kijken of dit niet automatisch kan.
Mijn probleem is dat ik vrijwel niets van VBA weet. Ik heb wel eens een functie van het net geplukt en deze aangepast en ook nog werkend gekregen maar daar houdt het op. Wat ik graag wil is een macro waarmee ik automatisch het .csv bestand in de database kan importeren zonder dat ik (of iemand anders) daar iets meer voor hoeft te doen dan op een knop te klikken. Ik weet alleen niet eens of dit mogelijk is en hoe ik hiermee moet beginnen!
Mijn probleem is dat ik vrijwel niets van VBA weet. Ik heb wel eens een functie van het net geplukt en deze aangepast en ook nog werkend gekregen maar daar houdt het op. Wat ik graag wil is een macro waarmee ik automatisch het .csv bestand in de database kan importeren zonder dat ik (of iemand anders) daar iets meer voor hoeft te doen dan op een knop te klikken. Ik weet alleen niet eens of dit mogelijk is en hoe ik hiermee moet beginnen!
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2