Toon posts:

Trafo/Converter nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net uit de USA een digitale pen meegenomen maar ik heb een transformator die 220/240 naar 110/140 omzet. Nu heb ik het gevoel dat ik er 1 moet hebben die 230 naar 110 omzet want ik heb met dat apparaat een paar seconde contact tot hij uitvalt.

Mijn vraag is dus waar haal ik zo'n transformator vandaan die op een amerikaanse adapter aan kan sluiten om het hele geval dan op het stroom net aan te sluiten.

Stroomnet --->Trafo 230 naar 110 Volt -->Amerikaanse adapter (ook andere stekker dus)-->digitale pen...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een stepdown convertor kan je misschien zelfs nog wel bij de Kijkshop kopen.
Of anders gewoon bij een electronicazaak of online bij Conrad.

Verloopstekkers zijn ook gewoon te koop bij de bovenstaande zaken. Aleen moet je wel uitkijken dat je geen universele stekker-kit koopt waar enkel Europese stekkers in passen. :)

Senile! Senile Oekaki

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

De adapter die er bij zit... Schakelt die toevallig automatisch over van 230 naar 110?
Let er als je een andere adapter koopt wel even op of hij de frequentie (of hoe je dat ook noemt) ook om zet. Europa zit geloof ik op 60 Hz, en America op 50 Hz.
Een andere optie is om gewoon een universele adapter te kopen, en die rechtstreeks op je digitale pen aan te sluiten. Heb je geen gedoe meer met adapters en verlooppluggen etc.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:13

Dentheman

Zie signature

E-Vix schreef op 06 september 2004 @ 12:41:
De adapter die er bij zit... Schakelt die toevallig automatisch over van 230 naar 110?
Let er als je een andere adapter koopt wel even op of hij de frequentie (of hoe je dat ook noemt) ook om zet. Europa zit geloof ik op 60 Hz, en America op 50 Hz.
Een andere optie is om gewoon een universele adapter te kopen, en die rechtstreeks op je digitale pen aan te sluiten. Heb je geen gedoe meer met adapters en verlooppluggen etc.
Wij zitten toch ook op 50HZ?

Zie ondertitel

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:22

M14

Vraagje: Wat voor spanning gebruikt die pen?
Of wat is de uitgangsspanning van de adapter?

Want wat je waarschijnlijk beter kunt doen is een adapter kopen met een ingangsspanning van 230V~ en dezelfde uitgang als de uitgang van je huidige adapter.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)