Toon posts:

USB 2.0 key 50-100KB/sec doorvoer

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een USB 2.0 poort en een USB 2.0 key 256MB (kingston data traveler), maar haal maar 50 kb/sec. Iemand een idee?

Dank.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geen USB 2.0 drivers geinstalled :?
Geen uitroeptekens bij Device manager?

Meer info please...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Ehm.. dit is niet de manier op een topic te starten. Je probleem hier neerkwakken en in je luie stoel gaan zitten. Zo werkt het niet op GoT.
Verder geef je veeeeel te weinig systeemspecs. Begin daar eens mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 06-09-2004 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Winxp SP2, USB 2.0 poorten, (geen drivers van fabrikant nodig dus.) Sis7001 chipset, Fujitsu Siemens D1840 Widescreen notebook.
Haal met externe hdd wel 3 á 4 MB/sec.

En goh, rond deze tijd is dat luie bed ;-)

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Probeer eens andere poorten en de drivers van de fabrikant, ik heb zelf een Sandisk 256mb stick en die vul ik in 1 minuut (4MB/s).

Free your mind and your OS will follow.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zitten er misschien trage apparaten (USB 1.0 of USB 1.1) naast? In dat geval wordt de snelheid van de root-hub beperkt door het tragere apparaat.
En is die key wel USB 2.0 Hi-Speed en niet Full Speed? Ze hebben met de naamgeving/nummering lopen klooien.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

Probeer hem eens op een andere PC, misschien heeft ie wel een USB2 aansluiting maar is ie gewoon niet zo snel.

You can't have everything. Where would you put it?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 00:11: Heb een USB 2.0 poort en een USB 2.0 key 256MB (kingston data traveler), maar haal maar 50 kb/sec. Iemand een idee? Dank.
Misschien kan je wat met deze ervaring:
Deze ervaring lijkt me wel handig voor in een FAQ over usb 2 kaartjes, want wat blijkt: Ik ging vast kijken wat ik wilde aanschaffen als ik de edimax 4 poorts usb 2 pci kaart terug zou brengen naar vobis.

Ik kwam op een fabrikanten site en die gaf een zeer uitgebreide uitleg.
Wat blijkt:
Mijn 4 poorts usb 2.0 pci kaart van edimax, blijkt maar -1- usb 2.0 poort te hebben!
De andere 3 zitten er voor spek en bonen bij (low usb, dus nog niet eens 12 mb per seconde, in HD tach halt een usb-card reader -1- MB flatline...)

Voor dit moment haal ik, met mijn in externe q-tec usb 2.0 casing gestoken oude 40 gig maxtor, met 2 mb cache, gemiddeld 18 MB doorvoer aldus de test utility HD tach.
Maar dus alleen op de meest linkse poort van de usb 2.0 pci kaart van edimax, als je tegen de achterkant van de pc aankijkt...

En het kAn zelfs zo zijn dat deze interne kaart 'onderuit gaat' als ik er een usb 1.1 device in doe, dan werken ineens alle poorten op 1 MB doorvoer...
WIl ik dus meer usb 2.0 devices aansluiten, dan moet ik NOG een uitgave doen, namelijk een USB 2.0 hub kopen waarvan WEL alle poorten usb 2.0 zijn.

De kaart heeft geen bios of ander menu om e.e.a. in te stellen helaas, zoals veel mobo's wel hebben.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen helaas niet uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is nou nét niet de bedoeling. Neem de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar nog eens aandachtig door hoe het wél moet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.