Windows XP probleem op L400 Latitude

Pagina: 1
Acties:

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 00:01
Mijn windows XP pro start niet meer op op mijn latitude Dell
recovery disks heb ik niet van dit toestel
ik krijg bij het booten van xp een blauw scherm maar dat flitst te snel weg en ik kan de foutmelding niet achterhalen
veilige modus werkt ook niet

reeds geboot met xp-cd-rom en dan geeft hij de melding om xp te installeren (nergens optie om te herstellen of recovery mode)
ik heb dan twee partities, één van 31 MB (FAT) en één van 19156MB
maar ik wil xp helemaal niet herinstalleren!

hoe krijg ik dit toestel terug aan de praat?

www.compucated.be

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Voor dat je die bsods krijg had je toen wat gedaan? zoals software of drivers geinstaleerd.

Lekker zijn is een gave :)

• tullius
nee, niets geïnstalleerd
enkel mail en surfen
norton had wel virus onderschept dat in quarantaine geplaatst werd

www.compucated.be

Verwijderd

In een van de stappen vóór het formatteren in windows setup staat de mogelijkheid om op de R-toets te drukken om in de recovery console te komen, maar ik betwijfel of het íets voor je uithaalt, zeker als je niet weet wat de BSOD is. Het spijt me donders, maar er zit niks anders op dan een re-install, of een upgrade install, alhoewel ik betwijfel of dat werkt.

Troost je: het enige wat een recovery CD doet is het proces voor je automatiseren, daar mis je IMHO niet veel aan.

• tullius
Vrees inderdaad ook dat de enige oplossing een reinstall is.
Via de bootdiskettes van xp ben ik in de herstelconsole gekomen, maar ook daar geen vooruitgang.
Kon inhoud schijf niet lezen, kon mappenstructuurniet aamaken.
Een fixboot bracht me tot het herstellen van de boot maar ook dat was geen oplossing.
Daarna dan nog eens in herstelconsole via diskettes, en daar een fixmbf geprobeerd, maar ook dat was geen oplossing.
Ik vrees dat de enige manier een volledige reinstall zal zijn en hopelijk komen de problemen niet terug en begeeft de schijf het alsnog.

Hoop doet leven.
Toch bedankt voor de reacties.

www.compucated.be