Bootpartitie weg; hoe w2k booten vanaf nieuwe C:

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een HD in mijn PC die ik eruit wil helen voor een andere bak. Op die HD staat C: met daarop WinME (die mag op zich weg, staat nix in en zuigt). Daar boot hij dus vanaf. Op d: staat w2k pro, en dat word dus de nieuwe C:. Hoe kan ik zorge dat ie gewoon naar w2k boot alsd ik die C: eruit heb gehaald?

Ik heb de huidige d: al active gemaakt maar das niet genoeg :)

Kan ik bijvoorbeeld gewoon alle bestanden uit de root van de huidige C: kopieren naar D: zodat ie dan strax stiekem gewoon boot? Of moet ikd an bijvoorbeeld even het target van de w2k optie uit de boot.ini aanpassen (staat nu op second disk first partition en dan moet dus first disk worden, aangeduid met 0 trouwens :))? Of is dat niet genoeg?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Als ik het goed begrijp staat Win2K nu op je D: schijf geinstalleerd en wordt dat zometeen je C: schijf.
Volgens mij gaat dit namelijk niet zo makkelijk werken, omdat al je padverwijzingen in Win2K momenteel naar een D: schijf staan. Het aanpassen van alleen de BOOT.INI zal dan niet voldoende zijn om Win2K 100% aan het werk te krijgen.
Eerlijk gezegd, als ik zo een wijziging in mijn configuratie zou aanbrengen, dan doe ik meestal meteen een herinstallatie van Windows.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Dat zou wel kut zijn, dan wil ik toch maar die HD behouden.......
En als ik nou met part.magic een nieuwe partitie maak en die voor die NT partitie zet en daarop kopieer wat er op die oude partitie stond? Dat zou dan moeten werken he?

Trouwens na een recovery install doet windows2000 het nu wel, maar blijft ie bij het inloggen heen en weer gaan tussen "saving settings" en "loading blabla" heel erg ziek... :'(

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op donderdag 28 december 2000 18:56 schreef RubZie het volgende:
Dat zou wel kut zijn, dan wil ik toch maar die HD behouden.......
En als ik nou met part.magic een nieuwe partitie maak en die voor die NT partitie zet en daarop kopieer wat er op die oude partitie stond? Dat zou dan moeten werken he?
In principe wel, maar je zal wel aanpassingen moeten maken in die boot.ini, want daarin staat van origine een verwijzing naar een tweede harde schijf. Dat moet natuurlijk nu worden de tweede partitie op de eerste harde schijf.
Trouwens na een recovery install doet windows2000 het nu wel, maar blijft ie bij het inloggen heen en weer gaan tussen "saving settings" en "loading blabla" heel erg ziek... :'(
Misschien heb je geluk en is je Windows installatie toch nog gered! :) Suc6 igg!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(