Toon posts:

[notebook] Zacht piepgeluidje uit ventilator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een Toshiba Satellite A50-522. Aan de linkerzijdevan deze notebook zit de ventilator. Als hij niet blaast (of tenminste niet volop) dan komt er een heel zacht pieptoontje uitzetten, in een drukke omgeving niet te merken, maar als je in een stille ruimte werkt is het hoorbaar.

Waar kan dit aan liggen? En is dit normaal? Volgens mij niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 21:50 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het kan ook door wat andere componenten dicht bij die ventilator veroorzaakt worden. stroomregelaars willen ook wel eens piepen maar dat is eigenlijk niets bijzonders en kan geen kwaad.

Senile! Senile Oekaki

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Piepende geluiden komen vaak uit de harde schijf, die meestal niet ver van de fans zitten (althans in mijn geval niet) Heb zelf ook een exemplaar die enge piepende geluidjes geeft, maar die verder zover ik weet geen kwaad kunnen. Irritant is het soms wel, omdat de toon zo hoog is dattie uitermate irritant is.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 06 september 2004 @ 03:02:
Piepende geluiden komen vaak uit de harde schijf, die meestal niet ver van de fans zitten (althans in mijn geval niet) Heb zelf ook een exemplaar die enge piepende geluidjes geeft, maar die verder zover ik weet geen kwaad kunnen. Irritant is het soms wel, omdat de toon zo hoog is dattie uitermate irritant is.
idd, het is zwaar irritant. Vanmorgen bij het aanzetten kwam er een soort van morsecode uitzetten, klonk echt nergens naar ;(

Heb een medestudent gevraagd (die dezelfde notebook heeft) om ook te luisteren bij zijn ventilator, maar hij kon niets noemenswaardig horen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 10:24 ]