Toon posts:

[XP] c000026c Unknow Hard Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een net opnieuwe geinstalleerd systeem. Deze problemen deden zich echter ook al voor, voor de herinstallatie. Echter heb ik wel alles kunnen installeren toen ie 1 maal draaide.

Ik krijg een blue screen met de volgende error:

STOP: c000026c Unknow Hard Error

Het gaat hier om een AMD 1GHZ met 256 Mbram en een Nvidia Geforce 2MX videokaart. Het moederbord is bij mij niet bekend.

Ik heb al gebruikt gemaakt van google en de GOT search. Ook heb ik op de microsoft site gekeken en ik kan helaas echt niet vinden wat het probleem zou kunnen zijn.

Via een duitse site kreeg ik de hint dat het om geheugen zou gaan. Een engelse site zei dat het de harddisk zou kunnen zijn. Zou het ook verkeerde drivers kunnen zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 21:02:
Het moederbord is bij mij niet bekend.
Staat op het mobo zelf.
Niet zo moeilijk dus om toch te achterhalen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Heb je toevallig wat gedaan voor je deze melding krijgt?

Zo ie wat je is kan proberen is een memtest en voor je hdd te testen ff op de hdd fabrikant zijn website kijken voor een tooltje om je hdd te checken.

Foute drivers zou goed mogelijk zijn als jij een intel drivers op een via bordje gaat instaleren gaat dit natuurlijk niet goed werken. Maar meestal is windows wel zo slim om te herkennen dat het niet gaat.

Wat je nog ff kan doen is al je drivers in safe mode weg te gooien en windows alles laten detecteren en dan via windows update alle drivers te upgraden :)

Meestal vind xp alle hardware wel
offtopic:
@ backslash
sommige mensen durven hun computer niet open te schroeven maar ik geef dan wel toe dat ze niet echt op got horen dan idd.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
heb de pc hier even niet bij de hand.. staat 30 KM verder op.. maar dat ter zeide.. het zal een standaard mobo zijn. Ik zal inderdaad een HD test en MEM test eens proberen. Verder komt ie ook niet meer in veilig modus.. dus alle drivers installeren wordt ook een moeilijke zaak.

Verder niks vreemds meer geinstalleerd. :(

offtopic.. durf wel een pc open te schroeven hoor.. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 21:16 ]