Middelste box doet het niet ? Of wel ?!

Pagina: 1
Acties:

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Hej,

Ik heb hier een 5.1 setje van Creative staan. Sinds eergisteren krijg ik geen geluid uit mijn middelste boxje. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar er komt helemaal geen geluid uit. Laat staan ruis.

Net zat ik eventjes in de AudioHQ te spelen van Creative, ik klikte per ongeluk op 'Test' waarna een stem de boxen testte (Linksachter, linksvoor..) op een gegeven moment hoorde ik 'Midden' en toen dacht ik echt zoiets van 'Wattafack ?!' :huh:

Nou, wie kan me helpen ?
Windows XP Home Edition, mjah.. Creative SB Live! 5.1 kaartje.

Alvast bedankt _/-\o_

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wordt er wel iets naar je midden kanaal gestuurd?

Als je de stem hoort is er niks mis met je speakers :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien moet je programma's gebruiken die ook daadwerkelijk van de 5.1 feature gebruik maken. Met Winamp/WMP hoor je dus alleen links/rechts voor? :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik gebruik deze box al anderhalfjaar, samen met Winamp of Windows Media Player.. nu gebruik ik voornamelijk iTunes (ivm iPod).. 3 dagen geleden deed 'ie het nog, nu niet meer :?

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Doron schreef op 05 september 2004 @ 21:08:
Ik gebruik deze box al anderhalfjaar, samen met Winamp of Windows Media Player.. nu gebruik ik voornamelijk iTunes (ivm iPod).. 3 dagen geleden deed 'ie het nog, nu niet meer :?
Verkeerde instellingen? Ik bedoel dat het misschien kan dat je de eqalizer (soundeffect) zo hebt ingesteld, dat er geen geluid uit de middelste box "hoeft" te komen (b.v. hall/concert).

Deze probleem heb ik eerst dus gehad bij mijn HS-setje van Sony.

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 15:02
heb ik ook wel eens, meestal als ik in

configuratiescherm---> "sound and audio devices"
tab volume
speaker settings--->advanced
Ff op 2 speakers zetten toepassen, en dan op 5.1 weer toepassen

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
klinkt misschien raar,maar had het zelfde met mijn onboard nvidea sound, die schijnen in de laatste drivers (geen idee vanaf welke versie...ik onthoud dat helaas te weinig) ook, die zetten alleen als ze een echt 5.1 track/game/whatever signaal doorkijgen dit signaal door. Vond ik best jammer, het maakt mij niet uit dat het daarvoor wel simulated 5.1 was, maar het klonk wel lekker, misschien iets psychisch, als ze het toch allemaal doen...moet nog eens uitvinden welke driver versie wel "gewoon alles lomp simulated 5.1 " aanstuurde, want dan ga ik weer terug naar die versie...

geen idee of dit bij jou ook het geval kan zijn, maar dacht zal het toch maar even laten weten

Mako4444

Pagina: 1