Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Power knop verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op het idee om mijn Powerknop te verplaatsen naar bijv onder mijn bureau. Dan zit er dus een aardig afstandje tussen mijn pc en de powerknop.
Mijn vraag is dus nu: Is het singaal dan nog wel sterk genoeg om de pc aan te laten gaan ( sorry ben nogal noop) en kun je daar een normale schakelaar voor gebruiken?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:32
Denk het wel, anders zou een lichtknopje toch ook weigeren?

|>

Verwijderd

Topicstarter
ok. maar de afstand maakt dus ook niet uit?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:18:
ok. maar de afstand maakt dus ook niet uit?
Nee.
Is alleen maar een druk verbinding. Geen signaal oid :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja, dat kan. Geen enkel probleem.
Ik neem aan dat het om een ATX systeem gaat? Dan heb je een momentschakelaar nodig. Oftewel, een drukknopje dat alleen contact maakt als er er op drukt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:23
De afstand is geen probleem. Het schakelaartje moet op het moment dat je het indrukt even contact maken, dus geen aan-uit schakelaar.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 05 september 2004 @ 20:19:
[...]

Nee.
Is alleen maar een druk verbinding. Geen signaal oid :)
dus je kunt geen on/of schakelaar gebruiken?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:29
Waarom doe je niet bv: Wake up on Keyboard (Spatie), dat is toch makkelijker, of zie ik dat nu verkeerd??

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:20:
[...]

Bij AT wel, bij ATX niet tenzij je er een heel schema achter aan klust :)
Schema weet ik niet uit mijn hoofd.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Yonix schreef op 05 september 2004 @ 20:21:
Waarom doe je niet bv: Wake up on Keyboard (Spatie), dat is toch makkelijker, of zie ik dat nu verkeerd??
vind het gwoon lol om een knopje onder mijn bureau te hebben of een sleutel schakelaar

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:29
Oh, oké ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:22:
[...]

vind het gwoon lol om een knopje onder mijn bureau te hebben of een sleutel schakelaar
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:20:
[...]

Dat kan wel MAAR dan moet je het knopje niet langer dan 3 sec op de aanstand laten, want dan gaat hij weer uit :P.
Met een sleutel zou het ook kunnen, als die maar gedurende korte tijd contact maakt.

uitgaande van een ATX bak.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 05 september 2004 @ 20:22:
[...]

Bij AT wel, bij ATX niet tenzij je er een heel schema achter aan klust :)
Schema weet ik niet uit mijn hoofd.
Hebt atx ( dat word een druk schakelaar)
of kan het ook met een sleutelschakelaar die je dan vervolgens snel aan dan weer uit zet

edit:
laat vraag maar zitten, zelfde tijd gepost

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 20:25 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:24:
[...]

Hebt atx ( dat word een druk schakelaar)
of kan het ook met een sleutelschakelaar die je dan vervolgens snel aan dan weer uit zet
Kan ook.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het makkelijkst is gewoon een deurbel-knop erop aansluiten :+
Deze maken alleen verbinding op het moment dat je hem indrukt; precies wat je zoekt dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 05-09-2004 20:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 09:28
Sleutel lijkt me wel cool :D Vroem! :p

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Pfff, ik heb hier drie( ja drie is genoeg) draadjes liggen op mijn bureau. En à la McGiver duw ik ze tegen elkaar naargelang ik een reset of een power-on wil

Verwijderd

Fernoráto schreef op 05 september 2004 @ 20:32:
Sleutel lijkt me wel cool :D Vroem! :p
Perfect mogelijk, je neemt zo een universeel sleutelcontact voor de wagen (te koop bij de doe hetzelf zaak), dan heb je 2 of 3 standen

1: uit (sleutel kan dan ook uitgetrokken worden)
(2): accessoire
3: contact
4: starten

bij een ouderwets kastje verbind je gewoon 1 draad door zodat je maar 1 contact meer moet hebben en je andere klemmen hang je aan batterij en contact

bij een moderner kastje hang je tussen batterij en start, je start dan gewoon zoals je je wagen start en net als bij een wagen laat je de sleutel los als je PC aanslaat
als je de sleutel in stand 4 draait en je laat los slaat ie terug naar stand 3 en daar staat ie goed want dat is enkel met contact verbonden en niet met start.

En je kan ook zo een sleutelcontact gebruiken dat vaak gebruikt wordt om automatische poorten te bedienen.

Je hebt hierin 3 types, ze keren allemaal vanzelf terug naar de beginpositie als je loslaat:
1.: Aan de ene kant draaien = poort toe, aan de andere kant = poort open... deze moet je dus NIET hebben
2.: Altijd aan dezelfde kant draaien voor poort open/toe... Deze kan je gebruiken voor je power
3.: Aan de ene kant draaien = poort 1 open of dicht aan de andere kant = poort 2 open of toe, dan kan je je power hangen aan naar rechts draaien (lijkt me het meest logische, zo start je een auto ook) en je reset aan naar links draaien (dat schiet er over :P)

Bij het laatste type heb je dus zowel je power als je reset onder 1 sleutel en met die sleutelcontacten voor poorten heb je het voordeel dat ze in een stevig behuizinkje zitten die je onder je bureau kan schroeven of zo (sleutelcontacten voor auto's moet je zelf een behuizingkje voor klussen en zijn meestal redelijk diep, dus wordt het een redelijk diep behuizingkje...)

@jvvv: kan je met een sleutelcontact ook, even in een McGyver bui de draden lostrekken van je contact (zit er gewoon op met kabelschoentjes) en tegen elkaar duwen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe duur ze daar zijn? Of weet iemand een site waar je ze kunt bestellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 21:02:
Enig idee hoe duur ze daar zijn? Of weet iemand een site waar je ze kunt bestellen?
Geen idee, ik denk voor die poort-sleutelcontacten maximum 20 euro, autocontacten, 10 of zo? Maar ik kan er compleet naast zitten

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022

Verwijderd

Topicstarter
had ik al gezien ;)
dat ding is zon 25 euro

Maar vind het opzich leuker om een sleutelschakelaar eraan te maken

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 21:23 ]

Verwijderd

Of wat misschien ook leuk kan zijn.

een drukknop (moment schakelaar) en serie met je sleutelcontact.

Eerst sleutel omdraaien (en laten staan) endan op je 'ontstekingsknop' duwen.
Miljaar dit lijkt hier sevens nog op een "shuttle lancering" >:)

Zie wel dat je niet je hele sleutelbos eraan laat hangen...want als je dan met de auto weg moet.... B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 05:54 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

leuke manier om pc op eerste gezicht te beveiligen >:)
gewoon een contactslot op de sloop halen met sleutels.
wanneer je de sleutel helemaal naar rechts doordraaid springt je pc aan want hij komt toch weer terug in normale stand :D

computer voor alle werkzaamheden

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wat is er toch op tegen om in je stoel te ploffen en een ram op je spatiebalk te geven

das overal wel instelbaar tegenwoordig..

ik heb er ook een draadloos keyboard aan hangen dus zelfs vanaf de bank of uit mn bed kan ik m aandoen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pixal schreef op 06 september 2004 @ 06:03:
wat is er toch op tegen om in je stoel te ploffen en een ram op je spatiebalk te geven

ik heb er ook een draadloos keyboard aan hangen dus zelfs vanaf de bank of uit mn bed kan ik m aandoen
Ik denk dat de TS zin had om idd te modden aan z'n bak.
OP spatie rammen is ook wel leuk, maar daar valt niks aan te modden :p.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 05:53:
Of wat misschien ook leuk kan zijn.

een drukknop (moment schakelaar) en serie met je sleutelcontact.

Eerst sleutel omdraaien (en laten staan) endan op je 'ontstekingsknop' duwen.
Miljaar dit lijkt hier sevens nog op een "shuttle lancering" >:)

Zie wel dat je niet je hele sleutelbos eraan laat hangen...want als je dan met de auto weg moet.... B)
Kan je het van de eerste keer helemaal leuk doen met zo een accu-onderbreek draaiknop, zo een ding met een rode 'sleutel' die met een rotknal aan en uit knalt (je moet eerst een weerstand overbruggen, ondertussen span je ene veer aan en dan knalt die in 1 keer aan, dit is omdat het contact zou snel gebeuren en er geen vonken zouden ontstaat (wat je bij een hoofdstroomkabel van een wagen weleens kan hebben)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Ik zou de draad wel ff een paar keer om een ferrietring wikkelen tegen hoogfrequente storingen, die ring plaats je dan aan de kant van de stekker.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 13:51:
[...]

Kan je het van de eerste keer helemaal leuk doen met zo een accu-onderbreek draaiknop, zo een ding met een rode 'sleutel' die met een rotknal aan en uit knalt (je moet eerst een weerstand overbruggen, ondertussen span je ene veer aan en dan knalt die in 1 keer aan, dit is omdat het contact zou snel gebeuren en er geen vonken zouden ontstaat (wat je bij een hoofdstroomkabel van een wagen weleens kan hebben)
wat voor een knop bedoel je precies? plaatje?

Verwijderd

Topicstarter

mag ik vragen hoe je dit in kunt stellen :P ff proberen

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ergens in de bios

bij mijn mobo kan ik zelfs instellen dat ik een bepaald wachtwoord moet intikken, gevolgd door enter, dat dan m'n pc dan aangaat

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Was dat niet zoiets als:
''Wake up on...blablabla'' ??
:D

Verwijderd

Of je smijt 's ochtends je wekker op je toetsenbord :)...wekker misschien stuk >:) en pc hopelijk aan B)

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Digital-DNA schreef op 06 september 2004 @ 23:41:
ergens in de bios

bij mijn mobo kan ik zelfs instellen dat ik een bepaald wachtwoord moet intikken, gevolgd door enter, dat dan m'n pc dan aangaat
Werkt dat ook als de computer uit staat dan? Want dit heb ik ook ingesteld, maar dat werkt alleen bij 'suspend to ram'.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

eigenlijk moet je hem met je renaultkaart aan moeten krijgen :+

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:23:
eigenlijk moet je hem met je renaultkaart aan moeten krijgen :+
Ja, dat je van een 3,5 Inch bay zo'n insteekgleuf maakt })

Maar dat van dat autocontact is echt heeeeeelemaal geen slecht idee >:)

Zie ondertitel

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Mijn pc gaat aan als ik in een straal van 30 meter van mijn huis ben gaat mijn pc aan. En als ik 30m. of verder weg ben gaat hij uit. Verder is het onmogelijk om zonder mijn token dat ik altijd bij mij draag de pc op te starten verder dan bios! :) Ik heb geen knopjes nodig! ;)

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

Topicstarter
sniek schreef op 07 september 2004 @ 16:34:
Mijn pc gaat aan als ik in een straal van 30 meter van mijn huis ben gaat mijn pc aan. En als ik 30m. of verder weg ben gaat hij uit. Verder is het onmogelijk om zonder mijn token dat ik altijd bij mij draag de pc op te starten verder dan bios! :) Ik heb geen knopjes nodig! ;)
COOl :9 :9~

Maar weet iemand waar je precies in de bios moet instellen dat hij moet opstarten met spatiebalk?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
offtopic:
En hoe gaat dit om met kleine broertjes die besluiten je pc even te voorzien van een ander OS? Of onderbreek je de stroom op het 5/12V kabeltje in de voeding naar de harddisks etc?

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik heb bedacht besloten om een (auto)contactslot in een van m'n lege cd-drives te zetten en dan misschien met een knop(contact omdraaien, knop indrukken:zoemzoemzoempiep), en ook in dit topic hier verslag van te doen, ben nu druk aan het scharrelen op marktplaats, en misschien vandeweek ff naar de sloop. Ik hoop em met centrale cd-drive-vergrendeling te kunnen maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 07-09-2004 18:01 ]

Zie ondertitel

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

moet er eigenlijk eentje maken die werkt op je bankpasje, waarna je na het intoetsen van de goede pincode de pc begint te loeien :D

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Zoooow, hier dan mijn ontwerp uitgedokterd, getekend in Word Perfect, toen gecopied naar (de net gedownloade) paintshop8, toen opgeslagen, dus niet zeuren als het niet mooi is, ik ga een betere maken bij een mattie van me, in zijn paint (hopen dat die het wel doet :( )

Het wijst zich vanzelf, ik heb al een contactslot van een honda (iemand ervaringen?)gekocht voor €7,50, alleen nog ergens ophalen, daar zitten 6 draadjes aan dus eigenlijk maar 3 als ik het goed heb. Dat lampje moet ik nog kopen. En zou iemand een schemaatje van mijn idee kunnen tekenen, ik kan ze wel lezen, maar zelf maken :/

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/dentheman/Contactslotcomputeropstarteraar%2C%20alias%20aanknop.jpg

srry voor de lay-out |:(
en dan nog contactslot verkeerd geschreven terwijl spelling aan staat 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Dentheman op 07-09-2004 22:46 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Doet het niet! :'(

Verwijderd

nog leuker is het om zo'n draadloos vergrendeling systeem oid in te bouwen :*) kom je uit school, tzik pc aan en kom je op je kamer aan en kan je gelijk verder met computeren :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb ook al eens zitten denken aan een auto contactslot op m'n pc. 't Is er nog niet van gekomen, maar ik zou het op de volgende manier doen:
stand 0: alles uit
Stand 1: Pomp waterkoeling (geschakeld dmv. relais)
Stand 2: Power good signaal van voeding (vergelijkbaar met contact van een auto :))
Stand 3: Starten (puls)

Een drukschakelaar onder je bureau is doodeenvoudig, maar dat is hier volgens mij al tig keer verteld ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Mijn pc gaat aan als ik in een straal van 30 meter van mijn huis ben gaat mijn pc aan. En als ik 30m. of verder weg ben gaat hij uit. Verder is het onmogelijk om zonder mijn token dat ik altijd bij mij draag de pc op te starten verder dan bios! Ik heb geen knopjes nodig!

Dan kun je in ieder geval nog een low level format doen, |:( gelukkig })

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

En waarom dan niet ?

@madMarky: Hoe werkt dat dan ook alweer, je voeding staat toch uit totdat de draadjes tegen elkaar komen?

Zie ondertitel

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

en HOE dan? dat heeft nog niemand gevraagd of uitgelegd..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• sniek

sniek

Got root?

powerflux schreef op 08 september 2004 @ 08:20:
[...]

en HOE dan? dat heeft nog niemand gevraagd of uitgelegd..
iedereen aan te raden: www.thinkgeek.com

En uhm hoeveel geekpoint heb jij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:11:
nog leuker is het om zo'n draadloos vergrendeling systeem oid in te bouwen :*) kom je uit school, tzik pc aan en kom je op je kamer aan en kan je gelijk verder met computeren :)
of via de telefoon oid maken, dat je vanuit school naar je pc "belt", deze als je thuis bent aanstaat met winamp draaiend :*)

haha: ik zie het al voor me: Ja jij.. wat ben jij aan het doen met die gsm?.. Niks bijzonders meneer, alleen m'n pc ff aanzetten :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:46 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 16:17
sniek schreef op 08 september 2004 @ 16:42:
[...]

ben ik blind of staat hij er gewoon niet. Hoe heet zoiets?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

sniek schreef op 08 september 2004 @ 16:42:
[...]

Daar zie ik die usb wireless security tool staan die tot op 2 meter werkt, scheelt even een factor 15.
Dus wat zie jij meer dan ik ?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:45:
[...]

of via de telefoon oid maken, dat je vanuit school naar je pc "belt", deze als je thuis bent aanstaat met winamp draaiend :*)

haha: ik zie het al voor me: Ja jij.. wat ben jij aan het doen met die gsm?.. Niks bijzonders meneer, alleen m'n pc ff aanzetten :D
dat is heel simpel hoor, modem aansluiten op je pc via een tel.lijn die verder niet gebruikt wordt, bel naar t nummer waar je modem op is aangesloten en je pc gaat aan (wel ff instellen in je bios natuurlijk)....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op 08 september 2004 @ 19:58:
[...]

dat is heel simpel hoor, modem aansluiten op je pc via een tel.lijn die verder niet gebruikt wordt, bel naar t nummer waar je modem op is aangesloten en je pc gaat aan (wel ff instellen in je bios natuurlijk)....
je zou misschien ook een oude gsm kunnen gebruiken ;)

• sniek

sniek

Got root?

Denhomer schreef op 08 september 2004 @ 16:55:
[...]

Daar zie ik die usb wireless security tool staan die tot op 2 meter werkt, scheelt even een factor 15.
Dus wat zie jij meer dan ik ?
Hoi, stuur ze even een mailtje. Ik heb die van mij al zeker 2.5 jaar en heb geen idee of hij er nog op staat. Ik zal vanmiddag is zoeken. Hij heette destijds volgens mij gewoon keytoken of iets dergelijks. Hij is zo groot als een kleine gsm.

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/dentheman/Contactslotcomputeropstarteraar%2C%20alias%20aanknop.jpg

Kan ieman daar een schema van tekenen ??? kben daar niet zo handig in 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 11-09-2004 11:20 ]

Zie ondertitel

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Zoiets J1 sleutel schakelaar J2 rode startknop(verlicht)

Afbeeldingslocatie: http://www.deklonia.demon.nl/autoschakeling.JPG

Moet natuurlijk nog wel een weerstand voor de diode ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Steefph op 11-09-2004 12:34 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Even over je pc oplaten starten met spatie

In mijn bios staat aleen iets van

Wake up on pci dat kan ik enablen of disablen

Kan iemand mij uitleggen wat dit precies inhoud

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:39:
Even over je pc oplaten starten met spatie

In mijn bios staat aleen iets van

Wake up on pci dat kan ik enablen of disablen

Kan iemand mij uitleggen wat dit precies inhoud
Das vaak dat je je PC via een netwerk kunt laten opstarten.
Voor opstarten via een toetsaanslag zul je iets als 'wake up on key' in je bios moeten hebben.

🖥️ | 🚗

• sniek

sniek

Got root?

Wake up on PCI is dat activiteit van PCI kaarten de PC uit standbye mogen halen. Wake up on LAN is dito voor het netwerk.....

Pagina: 1