Toon posts:

[WLAN] Speedtouch 510 + Linksys WAP54G + SMC2635W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nu al paar dagen bezig om op een bedraad netwerk een wireless AP op aan te sluiten. En ik kom er maar niet uit ik heb op verschillende forums gekeken of ik daar een antwoord kan vinden maar helaas heb ik het nergus gevonden dus ik d8 laat ik het maar en gaan vragen..

hier even mijn situatie:

Ik heb een Speedtouch 510 met een switch erachter die dient als mijn router, hierop zitten alle bedraade PC's en dit werkt ook allemaal goed ( hij staat ingesteld op DHCP )

Nou heb ik een Linksys WAP54G gekocht en ook op mijn switch aangesloten en de AP ingesteld op dhcp zodat hij een IP van mijn modem krijgt. en dit werkt ook volgens mij want ik kan bij de status optie van mijn AP zien dat hij een IP gekregen heeft.

Maar nu heb ik in mijn laptop een PC Card gedaan namelijk de SMC2635W, nadat ik hem heb geinstalleerd met utility ziet hij hem wel en de verbinding is " uitstekent " volgens WinXP maar daar blijft het ook bij. bij de eigenschappen kun je ook zien hoeveel hij verzend/ontvangen heeft maar hij ontvangt helemaal niks.

Ik heb ook geprobeerd een vast ip te genven maar dat werkte ook niet, ook heb ik de zero configuration uitgezet maar ook dat werkt niet. alle beveilligingen van mijn AP zijn uit.

Ik kom er echt niet meer uit alle tips en suggesties zijn welkom! ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen...

groeten,

Future Sol

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waarom heb je 2 routers achter elkaar? Dat is vragen om problemen. Het makkelijkste is hem te vervangen door een switch. Sommige routers hebben ook de functie om te fungeren als switch, das goedkoper :)
Daarnaast moet je WAN (ST510 gateway) waarschijnlijk nog invullen op je router, niet elke router gokt waar de weg naar het grote internet zit :)
Zoek ook eens op "2 router koppelen" en "speedtouch + router" etc etc/

Verwijderd

Topicstarter
ehh er is maar 1 router namelijk de speedtouch...