Toon posts:

[WIN XP]Tekst onder files worden blauw en vreemde gebruiker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij 1 dezer dagen opviel is dat mijn tekst in Windows onder files ineens blauw is geworden ipv het standaard zwart. Het gaat hierbij bijv. om plaatjes of filmpjes. Het vreemde is, is dat dit niet overal zo is, dus sommige zijn gewoon standaard zwart en andere weer blauw, zie onderstaande voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.dijkstra2/1.bmp

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.dijkstra2/3.JPG

Ik heb zelf proberen te zoeken maar kan niks vinden, wat ik wel vreemd vind is dat ik bij de eigenschappen keek en er een hele rare gebruiker bij Beveiliging staat, maar die staat ook wel eens bij de zwarten en niet alleen de blauwe dus...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.dijkstra2/2.bmp

Wie kan mij helpen met dit rare verschijnsel?

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat blauwe komt van comprimeren...
Ik weet niet meer hoe je het af moest zetten maar moeilijk was het niet .

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens rondgekeken op Google of op GoT wat 'blauwe' files misschien zouden kunnen betekenen?

Verder - je gebruikt BMP's in je plaatjes, BMP's zijn niet echt geschikt om te publiceren op internet. Misschien dat je nog eventjes dat aan kan passen :)

[ Voor 45% gewijzigd door elevator op 05-09-2004 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah thx ben al iets verder! Ik snap nu hoe het komt alleen hoe zet ik alles uit? Ik ga namelijk niet bestand via bestand doen en als ik de eigenschappen van de map doe staat Comprimeren niet aangevinkt...

En what about die vreemde user?

Oh trouwens, ik deed ff BMP omdatje anders dat blauwe niet zag, maar werd het donkerpaars/zwart :)

edit:

Heb gezocht hier en op Google... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 20:30 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:30:
Ah thx ben al iets verder! Ik snap nu hoe het komt alleen hoe zet ik alles uit? Ik ga namelijk niet bestand via bestand doen en als ik de eigenschappen van de map doe staat Comprimeren niet aangevinkt...
Waarschijnlijk wordt dit gedaan door de 'wizard schijfruimte vrijmaken' (of dat ding heet iets anders); die staat namelijk standaard zo ingesteld dat bestanden van een X aantal dagen worden gecomprimeerd.

Je kunt de weergave ervan uitschakelen bij je Verkenner-Opties; of alles ongedaan maken; en dan wachten tot het weer gebeurt ;)
Oh trouwens, ik deed ff BMP omdatje anders dat blauwe niet zag, maar werd het donkerpaars/zwart :)
Kwestie van goede compressie kiezen :)
edit:
Heb gezocht hier en op Google... :)
Waar heb je precies op gezocht? Dit zou eenvoudig te vinden moeten zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:30:
[...]

En what about die vreemde user?

[...]
Dat is weer een heel ander verhaal. Wellicht heb je de gast account; of een andere account verwijdert die normaal rechten op dit bestand heeft? Overigens is er niets 'raars' aan die user; het is het SID wat je ziet en dat kan niet geresolved worden naar een username; waarschijnlijk omdat de user verwijdert is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

de comprimeerde bestanden: deze computer> rechter muis knop op je schijf> eigenschappen, onder aan staan 2 vakjes die je kunt aanvinken en een daarvan is van dat comprimeren. die user is denk ik weg vandaar dat ie niet weet wie het is. ik denk wel dat ie weg kan dus..

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie is de (ntfs)Owner van die files overigens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

In de mapopties: Gecodeerde of gecomprimeerde NTFS-bestanden in een andere kleur weergeven uitvinken

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik denk dat het probleem na ruim een jaar al wel is opgelost ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1