[XP] Windows uptime opschonen zonder een reboot*

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik heb hier een 'server' staan. Tussen haakjes omdat hij ook vaak gewoon taken van een WS uitvoert, zoals PhotoShop en dergelijke.

Nu staat 'ie al 5dgn aan (vooral om P2P-zaken snel af te krijgen) en ik krijg het idee dat 'ie erg sloom word (duh). Ik weet niet echt precies wat traag is maar gewoon over het algemeen met programma's opstarten enzo. Hoe kan ik de CPU/geheugen/dingen in Taskmanager/etc 'opschonen' zonder hem te hoeven rebooten? Ik heb zelf al schijfopruiming gedraaid.

Tuurlijk is rebooten een snelle optie, maar ik wil al die uptime niet kwijt voordat alles klaar is met downloaden. Geen zin om weer helemaal achterin de wachtrij te staan bij de P2P-systemen; en over een paar dagen is 'ie toch klaar.

Ideetjes?

Afbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/954/fgfggdf.jpg

Specs

Athlon Xp 1700+
512mb Sdram
Windows XP SP1

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 05-09-2004 21:16 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
clearmem.exe downloaden, die cleared je ram (swapped het naar disk en laadt alleen dat weer in wat ie nodig is)

ik gebruik het ook altijd op servers

tool zit in de resourcekit voor 2000/2003 overigens

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2004 19:49 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eerst eens even welke Windows je precies gebruikt, en wat je zelf al geprobeerd hebt om dit op te lossen.

Daarnaast mis ik toch wel een heleboek belangrijke informatie - hoeveel geheugen heb je wat is er precies traag, etc, etc etc :)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik heb mijn TS ff bijgewerkt :)

[ Voor 64% gewijzigd door Silent Thunder op 05-09-2004 21:17 ]

Verwijderd

emule.exe stoppen die gebruikt veel geheugen :) :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 11:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:21:
emule.exe stoppen die gebruikt veel geheugen :) :)
Kan ie net zo goed rebooten :D (ivm wachtrij p2p programma's)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Offtopic: probeer de Alt-PrintScrn ipv PrintScrn als je gaat knippen/plakken.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Dit lijkt me gevoelsmatig hoor. Ik draai full-time XP-sp1 (sinds gister avond sp2) en dan bedoel ik ook écht full-time, dit weekend is m'n pc uitgeweest omdat ik het mobo vervangen heb, daarvoor heeft ie het weekend van koninginnedag uitgestaan omdat ik hem toen naar Venlo moest slepen (en weer terug) voor FreeLAN. In al die tijd heb ik regelmatig problemen met de performance gehad (dat moederbord is niet voor niets vervangen -> dual-channel voor knetje!) maar het begon gewoon al kut en bleef dat. Na zeven weken merkte ik nog steeds geen verschil tussen vers geboot en lang draaiend, ik zou als ik ou was eens even testne of ie wel écht traag is, en hij niet gewoon wat slomer is nu omdat emule draait en de schijf volcontinue bezet houdt. Als je emule net start voel je dat niet zo hard omdat ie dan nog niet fanatiek met de pen over de platters hoeft. Na een poosje is dat wel zo, en dat je twintig threads tegelijk download merk je enorm als je geen SCSI disks hebt.

Verwijderd

CAP-Team schreef op 06 september 2004 @ 14:28:
[...]

Kan ie net zo goed rebooten :D (ivm wachtrij p2p programma's)
hehe

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-04 09:26
je kunt ook rambooster proberen... werkt eigenlijk het zelfde als clearmem waar eerder over gesproken werd... maar over rambooster kan ik zeggen dat het je geheugen ook bijhoudt en automatisch opfrist als het onder een bepaald limiet komt
dus als je dat installeert heb je er geen omkijken meer naar de komende dagen...
wat je ook ff kan doen is explorer.exe afsluiten dan naar 1e tabbladgaan en nieuwe taak doen en dan explorer weer invullen... (klik wel even alle programma's open want soms willen ze wel eens wegblijven na zon restart van explorer)
dit versneld explorer een beetje.

laat weten wat je allemaal gevonden hebt. ben best beniewd

EDIT: kheb even voor je gezocht

http://www.sci.fi/~borg/rambooster/Rambooster.zip
hier downloaden

[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 06-09-2004 15:17 ]

Even niets...

Verwijderd

over rebooten gesproken dat kan gewoon zonder k=je plaats kwijt te raken mits je het maar binnen een uur doet

1 je vraagt een file aan
2 je krijgt de parts die de gebruiker heeft terug
3 jou pc kijkt of er een part bij zit die jij moet hebben
4 zo ja hij vraagt een plaats aan in de que list
5 afhankelijk van de rating die je al hebt kom je op de wachtlijst te staan EN MOET IEDER UUR LATEN ZIEN DAT JE ER NOG BENT (daarom maakt emule zoveel connection tot wel 200 per minut)
dus ik weet niet of jou server binnen het uur is gereboot maar mijn pc inieder geval wel. :o

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:30:
over rebooten gesproken dat kan gewoon zonder k=je plaats kwijt te raken mits je het maar binnen een uur doet

1 je vraagt een file aan
2 je krijgt de parts die de gebruiker heeft terug
3 jou pc kijkt of er een part bij zit die jij moet hebben
4 zo ja hij vraagt een plaats aan in de que list
5 afhankelijk van de rating die je al hebt kom je op de wachtlijst te staan EN MOET IEDER UUR LATEN ZIEN DAT JE ER NOG BENT (daarom maakt emule zoveel connection tot wel 200 per minut)
dus ik weet niet of jou server binnen het uur is gereboot maar mijn pc inieder geval wel. :o
Bedankt voor je oplossing!

Dit topic is inmiddels alleen wel al drieënhalve maand oud. Topicstarter heeft vast wel een oplossing gevonden inmiddels :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.