Transcend 1gig CF kaartje goedkoop, goed of beiden?

Pagina: 1
Acties:

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
Uit oude reviews van transcend kaartjes (zowel online als in de boeken) zie ik dat ze behoorlijk goed presteren.
maar als ik nu in de pricewatch kijk, staan ze echt ruim onderaan qua prijs (99 euro voor de 45x)

zijn die dingen nog steeds zo goed als toen (in verhouding tot de huidige concurrerende kaarten)?

het is de bedoeling dat dit ding in een eos 300d geschoven wordt en daar zit nu een dane-elec in van 256 mb. Die is soms wel erg lang bezig met wegschrijven.

Negeren is vooruitzien

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bzzje schreef op 05 september 2004 @ 19:31:
Uit oude reviews van transcend kaartjes (zowel online als in de boeken) zie ik dat ze behoorlijk goed presteren.
maar als ik nu in de pricewatch kijk, staan ze echt ruim onderaan qua prijs (99 euro voor de 45x)

zijn die dingen nog steeds zo goed als toen (in verhouding tot de huidige concurrerende kaarten)?

het is de bedoeling dat dit ding in een eos 300d geschoven wordt en daar zit nu een dane-elec in van 256 mb. Die is soms wel erg lang bezig met wegschrijven.
Let er wel even op dat de EOS 300D ook een maximale wegschrijfsnelheid heeft en je dus niet de volledige snelheid van deze Transcend high speed kaartjes zult kunnen benutten.

Zie ook hier

En heb je het over een Dane Elec standaard kaartje of over een Dane Elec XS kaart?

De Dane Elec XS kaartjes zouden namelijk even snel zijn als een Transcend high speed kaartje in een Canon EOS 300D.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
is een std kaartje.

maar uit je link begrijp ik dat ik in ieder geval niet bang hoef te zijn dat het te traag is en dat bij een snellere kaart je die snelheid er toch niet uit krijgt?

Negeren is vooruitzien

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Het scheelt zeker wel, maar geen theoretische 45x. De camera kan dat niet aan. Ik merk verschil in mijn 300D tussen een standaard Sandisk kaartje en een Ultra II, maar heel groot is het ook weer niet. In je kaartlezer merk je wel een heel groot verschil trouwens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bzzje schreef op 05 september 2004 @ 19:53:
is een std kaartje.

maar uit je link begrijp ik dat ik in ieder geval niet bang hoef te zijn dat het te traag is en dat bij een snellere kaart je die snelheid er toch niet uit krijgt?
Alles boven de 1,5MB/sec is snel genoeg om een EOS300D te voeden. Dus echt verschil tussen kaartjes zul je boven deze snelheid niet merken. (Even access times buiten beschouwing gelaten).

Als je achteraf echter met een cardreader de foto's ophaalt kun je het verschil natuurlijk wel merken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
ja, maar dan boeit die 5-10 seconden extra niet :)

nou, dan keer ik me portomonneetje maar om

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht, gewoon een goed en goedkoop kaartje.
Enigste nadeel, om hem vol te schieten moet ik bijna 600 foto's maken en dat kan mijn accu niet aan :?

Verwijderd

Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort ook aanschaffen voor de D70, onder andere naar aanleiding van deze test (vergelijk test met de 300D):
RobGalbraith.com

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54

Tarin

Just plain weird.

Ik vind het erg jammer dat er erg weinig over de snelheid van Dane Elec XS-kaartjes te vinden is.
Mij spreken de 10 jaar garantie en 24-uurs-omruilgarantie-overal-ter-wereld wel aan namelijk.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:04
Tarin schreef op 06 september 2004 @ 13:32:
Ik vind het erg jammer dat er erg weinig over de snelheid van Dane Elec XS-kaartjes te vinden is.
Mij spreken de 10 jaar garantie en 24-uurs-omruilgarantie-overal-ter-wereld wel aan namelijk.
Die 24 uur omruilgarantie moet je met een korreltje zout nemen natuurlijk. Dane-elec is niet een heel bekend merk buiten Europa en word eigenlijk alleen maar in de grote EU landen verkocht. Als je dus in Oost-europa bent of buiten Europa en je kaartje gaat kapot heb je weinig aan die 24-uurs omwisselmogelijkheid. Trouwens presteren die Dane-elec XS kaartjes niet zoveel beter als de 45x Transcend kaartjes. Gewoon voor die Transcend 45x gaan dus.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik zat er ook aan te denken om dat kaartje te kopen. Ik heb inmiddels 3 kaartjes van 256MB. Ik kan die per stuk makkelijk voor 30,- verkopen. Dan leg ik er 10,- bij en ik heb 1GB. :7

Het enige nadeel van zo'n groot kaartje is wel.. gaat ie stuk dan ben je gelijk AL je foto's kwijt (mits niet ergens anders opgeslagen). Met meerdere kleinere kaartjes hou je altijd nog wat over om de pijn van de kapotte kaart te verzachten. Maar goed, volgens mij is het uitvalspercentage van die kaartjes enorm laag.

Groetjes, FaceDown.

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Topicstarter
tja, maar het scheelt wel dat je niet net als een fototoestel na 30 foto's je "rolletje" moet wisselen

Negeren is vooruitzien

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mark schreef op 06 september 2004 @ 14:40:
[...]

Die 24 uur omruilgarantie moet je met een korreltje zout nemen natuurlijk. Dane-elec is niet een heel bekend merk buiten Europa en word eigenlijk alleen maar in de grote EU landen verkocht. Als je dus in Oost-europa bent of buiten Europa en je kaartje gaat kapot heb je weinig aan die 24-uurs omwisselmogelijkheid. Trouwens presteren die Dane-elec XS kaartjes niet zoveel beter als de 45x Transcend kaartjes. Gewoon voor die Transcend 45x gaan dus.
Laat ik even quoten van mijn Dane Elec XS 1 GB doos:

Should you need to replace your flash card, you will receiv a replacement free of charge, within 24 hours, anywhere in the world.

Maakt dus niet uit waar je bent, enige wat je wel nodig hebt is een credit card.
Je moet namelijk de kapotte kaart binnen 30 dagen na het ontvangen van de vervangende kaart terugsturen naar Dane Elec.
Doe je dit niet, dan wordt het bedrag van de nieuwe kaart (+verzendkosten etc.) van je Credit Card afgehaald

• Mark
THW Arie schreef op 07 september 2004 @ 18:53:
[...]

Laat ik even quoten van mijn Dane Elec XS 1 GB doos:

Should you need to replace your flash card, you will receiv a replacement free of charge, within 24 hours, anywhere in the world.

Maakt dus niet uit waar je bent, enige wat je wel nodig hebt is een credit card.
Je moet namelijk de kapotte kaart binnen 30 dagen na het ontvangen van de vervangende kaart terugsturen naar Dane Elec.
Doe je dit niet, dan wordt het bedrag van de nieuwe kaart (+verzendkosten etc.) van je Credit Card afgehaald
Dan kunnen ze dus nog steeds niet garanderen dat jij je vervangende kaartje binnen 24 uur hebt. Als ik bijvoorbeeld op de maladive zit bereikt dat kaartje mij echt niet binnen 24 uur. Ze zullen er wellicht alles aan doen, maar zo snel verzenden wereldwijd kan gewoon niet.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is dit niks?
gevonden in de pricewatch

www.opusshop.de
Traxdata CompactFlash Card 1Gb 52x
Preise : € 89,91

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 07 september 2004 @ 23:04:
is dit niks?
gevonden in de pricewatch

www.opusshop.de
Traxdata CompactFlash Card 1Gb 52x
Preise : € 89,91
Vast wel bruikbaar, maar bij 99,00 voor een Transcend zou ik de voorkeur geven aan de laatste, de berichten erover zijn goed..............., Traxdata is minder bekende speler op deze markt en dus een onzekere factor....

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:13:
[...]

Vast wel bruikbaar, maar bij 99,00 voor een Trancend zou ik de voorkeur geven aan de laatste, de berichten erover zijn goed..............., Traxdata is minder bekende speler op deze markt en dus een onszekere factor....
Plus dat het prijsverschil minimaal zal zijn aangezien de Traxdata uit Duitsland moet komen..

Groetjes, FaceDown.

• Mark
Bij jou gaat het om een 300D, elk "snel" kaartje is dus goed genoeg. Het verschil tussen een Sandisk Extreme en een normaal kaartje is misschien 200kb/s. Een 300D (of eigenlijk alle Canons tot de 1D mk2) is gewoon langzaam zullen we maar zeggen.

Verwijderd

Inderdaad, bij een 300D maakt de snelheid van de kaart veel minder verschil dan bij bijvoorbeeld een D70. Hoe dan ook, de Transcend is niet alleen redelijk snel, maar ook nog eens scherp geprijsd. Lijkt me niet iets waar je een miskoop aan doet en zoals al eerder gezegd, ik sta ook op het punt er één aan te schaffen.

Verwijderd

Ik zie net in de Pricewatch dat de Sandisk Ultra II 1GB inmiddels ook te koop is voor €119,- bij Alternate en EMPC.
/me schrapt nu Transcend van verlanglijst en zet er Sandisk Ultra II voor in de plaats
Waarom heeft niemand het hierover? Of is die veel lagere prijs dan pakweg een week of anderhalf geleden pas echt vandaag of gisteren ingevoerd?

• Mark
Die prijs van 119 euro is inderdaad van de laatste paar weken. Probleem bij Sandisk Ultra's is en blijft altijd de levertijd. Heb ooit eens een 512Mb Ultra II besteld, maar na 8 weken wachten uiteindelijk maar een 512Mb Dane-elec XS gehaald. Was op dat moment direct uit voorraad leverbaar. Wellicht dat het nu beter zit met de voorraad van Sandisk kaartjes, als dat zo is dan is die Ultra II voor 119 euro een leuk kaartje mits je natuurlijk ook echt iets aan die snelheid hebt. Als je een D70 of 1D mk II hebt kun je ook echt de snelheid volledig benutten. Heb je echter een oudere camera dan geef je 20 euro teveel uit.

Verwijderd

/me is inderdaad D70 enhanced en gebruikt al een Sandisk Ultra II van 512MB. :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb voor 103,85 een Transcend 45x kaartje besteld bij Digital Revolution. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro wat erg prettig is natuurlijk.

Bij Salland kost ie zonder verzendkosten even duur (99,-) maar dan komen er bijna 8 euro aan kosten bij wat belachelijk is voor een CF-kaartje natuurlijk.

Snelheid maakt me weinig uit overigens. Met het allertraagste kaartje kan ik nog 4 continuopnames maken wat voor mij al ruimschoots voldoet. Misschien dat het er met deze Transcend meer zijn.. misschien niet. Hij is in ieder geval lekker goedkoop.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op 10 september 2004 @ 15:35:
Ik heb voor 103,85 een Transcend 45x kaartje besteld bij Digital Revolution. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro wat erg prettig is natuurlijk.

Bij Salland kost ie zonder verzendkosten even duur (99,-) maar dan komen er bijna 8 euro aan kosten bij wat belachelijk is voor een CF-kaartje natuurlijk.

Snelheid maakt me weinig uit overigens. Met het allertraagste kaartje kan ik nog 4 continuopnames maken wat voor mij al ruimschoots voldoet. Misschien dat het er met deze Transcend meer zijn.. misschien niet. Hij is in ieder geval lekker goedkoop.
Digital revolution heeft geen Transcend CF kaarten, je bent erin getuind............

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:38:
[...]

Digital revolution heeft geen Transcend CF kaarten, je bent erin getuind............
http://www.digitalrevolution.nl/index.php?artikelgroep=4545

Wat staat daar dan? Daar kom je terecht door op "Flash geheugen" en vervolgens "Transcend" te klikken. Neem aan dat je dan ook Transcend krijgt. 8)7

Nouja zo niet, even goeie vrienden. Krijg toch een acceptgiro meegestuurd dus dan stuur ik het kaartje netjes verzekerd retour, nadat zij de frankeerkosten op mijn rekening hebben overgemaakt.

Groetjes, FaceDown.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb altijd Transcend kaartjes. Koop ze bij http://www.interngeheugen.com
Ook achteraf met acceptgiro.

Wat een prijsdaling zeg :D
Ik heb altijd > 100Euro betaald voor 256MB kaartjes.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 10-09-2004 17:54 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

TheBorg schreef op 10 september 2004 @ 17:51:
Ik heb altijd Transcend kaartjes. Koop ze bij http://www.interngeheugen.com
Ook achteraf met acceptgiro.

Wat een prijdaling zeg :D
Ik hen altijf > 100Euro betaald voor 256MB kaartjes.
Zijn inderdaad lekker cheap aan het worden. Bij jouw site kost 1GB 45x wel 27,- meer.

Groetjes, FaceDown.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

FaceDown schreef op 10 september 2004 @ 17:53:
[...]

Zijn inderdaad lekker cheap aan het worden. Bij jouw site kost 1GB 45x wel 27,- meer.
Idd, valt me ook op. Normaal zijn ze één van de goedkoopste.
Sorry van de typo's :P

Verwijderd

FaceDown schreef op 06 september 2004 @ 15:26:
Het enige nadeel van zo'n groot kaartje is wel.. gaat ie stuk dan ben je gelijk AL je foto's kwijt (mits niet ergens anders opgeslagen). Met meerdere kleinere kaartjes hou je altijd nog wat over om de pijn van de kapotte kaart te verzachten. Maar goed, volgens mij is het uitvalspercentage van die kaartjes enorm laag.
Daar tegenover staat dat het risico dat je foto's kwijt raakt door een defect met drie losse kaartjes wel 3x zo hoog is.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54

Tarin

Just plain weird.

Och, ik gebruik al ruim 3 jaar een paar smartmedia-kaartjes (volgens mij niet bepaald het meest data-veilige systeem), en heb er nog nooit problemen mee gehad..

*afklopt*

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wellicht nog wel een leuk linkje voor diegenen die nog een geheugen kaartje moeten hebben; op IA.net loopt nu een IA voor Sandisk kaartjes.

Prijsvoorbeeldjes:
Sandisk 512mb SD: €60
Sandisk 1GB SD: €86
Sandisk UltraII 512mb SD: €64
Sandisk 512mb CF: €48
Sandisk 1GB CF: €81

Mooie prijsjes lijkt me zo! :Y)

http://inkoopacties.net/ia/p65g2pc7

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 17:49
Ja leuk zo'n inkoopactie, totdat de prijzen harder zakken dan de korting die je krijgt :P
Pagina: 1