Toon posts:

Girder en Media Player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal over girder in combinatie met afstandbedieningen, dus wou ik m'n windows media player 9 gaan aansturen met m'n remote van Medion.
Girder geïnstalleerd, juiste driver gekozen (x10).
Ik zie onderaan in Girder dat hij de juiste commando's ontvangt, dus start ik media player en druk op wat knoppen...
En er gebeurt niets :?
Weet er iemand wat ik verkeerd doe? Hoe krijg ik dit aan de praat??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien kun je het beste bij het begin beginnen? Kun je dan meteen even aangeven wat je zelf al geprobeerd had?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 05 september 2004 @ 19:18:
Misschien kun je het beste bij het begin beginnen? Kun je dan meteen even aangeven wat je zelf al geprobeerd had?
Blijkbaar moet ik alles zelf programmeren :?
Bestaan er geen templates ofzo voor media player?

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Girder is geen simpel progje, dus ik zou je aanraden om het eerst te leren gebruiken, voordat je templates gebruikt. Op de oude site staat een goede tutorial, en op het forum is er ook genoeg te vinden.
Dit is wat ik (een hele tijd geleden voor WMP deed):
voor elke toets het bijhorende command maken en daar als action een command toewijzen. Zo'n command kun je laten opvangen door Girder via Capture en Start Capture, je gaat naar WMP (er komt een item in de lijst bij, maar daar moet je nu nog niet op letten), voer de actie uit die je wilt verbinden met het commando door op de juiste knop te klikken (of liever zelfs: door het toetsenbord te gebruiken) en ga daarna terug naar het Capture-venster van Girder. Daar staan nu enkele items in de lijst en klik op 'Stop Capture'. Een van die items die je wilt uitvoeren, staat in die lijst, je moet enkel de juiste eruit zoeken.
Wat je daarvoor moet doen: eerst en vooral gezond verstand laten werken en de beschrijvingen lezen, dan kom je al ver. Meestal staan de juiste messages achter LeftClick of KeyPress ofzo, in ieder geval wil ik je aanraden niet die Click-items te kiezen omdat die bij het wijzigen van skin/venstergrootte misschien kunnen wijzigen en je dus geen controle meer hebt in alle gevallen.
In het venster kun je ook de acties uittest door er eentje te selecteren en 'Simulate' te drukken, maak hier gebruik van!
Als laatste: vergeet niet alles naderhand te testen voor WMP in skin en WMP in gewone modus. Als het in een van de twee niet werkt, moet je het doel van de commando's wijzigen naar een gemeenschappelijk element. Als het ene dus bv. 'WMP' en 'Full' als doel heeft en het andere 'WMP' en 'skin' dan verander je de eerste naar 'WMP' en laat je de tweede niet meetellen (dit is zeker van toepassing als je toetsen toewijst in plaats van messages!)