RSS Feed, The Next Big Thing

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59636

Topicstarter
Matched: rss
RSS Feed, The Next Big Thing

Ik ben van mening dat het gebruik van RSS Feeds een enorme verandering, in het gebruik van Internet in het algemeen en met name het gebruik van Browsers en NewsReaders in het bijzonder, zal veroorzaken.

Zelf maak ik gebruik van SharpReader (meuktracker: SharpReader 0.9.5.1)

Hiermee is het mogelijk om op verschillende Feeds te abboneren, en deze op een overzichtelijke manier in te delen.

Een aantal van mijn favorieten feeds waar ik op geabboneerd ben zijn:
http://www.tweakers.net/feeds/nieuws.xml
http://www.tweakers.net/feeds/meuktracker.xml
http://research.microsoft.com/rss/downloads.xml
http://sourceforge.net/export/rss_sfnewreleases.php
http://home.zonnet.nl/MrD...eed/SilProduktionFeed.xml

SharpReader is niet de enige Feed reader, er zijn er honderden. En ook naar nuttige Feeds hoef je niet meer lang te zoeken, er zijn er duizenden.

Graag zou ik van jullie willen weten op welke manier en met welke programma's je gebruik maakt van RSS Feeds. En als je nog belangrijke feeds kent die je wilt delen met de overige GOT lezers, dan kan je dat ook hier melden.

Ik zal proberen om deze topic dagelijks te onderhouden en te voorzien van nieuwe informatie.

Aggregator (RSS reader) client for Windows
SharpReader
FeedDemon
RSS Bandit
RssReader
Sauce Reader
Feedreader

Aggregator (RSS reader) client for PDA
Top 4 Pocket PC RSS Readers

Aggregator (RSS reader) Online client
Bloglines
ScrapedFeeds

Aggregator (RSS reader) Plugin (extension)
Sage for Mozilla Firefox
Opera
Pluck for IE6

RSS Channels
Dilbert
Fokke en Sukke
Volkskrant, laatste nieuws
MSDN Subscriber Downloads
Torrent Spy

Informatie
RSS feeds: nieuws op maat gemaakt
RSS 2.0 Specification
RSS 1.0 Specification
The myth of RSS compatibility
Atom
Enclosures

Workshop
RSS Workshop

More
RSS Pagina
Syndicatie.nl
Tips from Google
Feedster
Nieuwstracker
RSS feeds

Afkortingen
RSS - Rich Site Summary
RSS - Really Simple Syndication
RSS - RDF Site Summary
RDF - Resource Description Framework

Artikelen (over RSS)
The XML Litmus Test - Understanding When and Why to Use XML
Bill Gates stimuleert gebruik weblogs voor bedrijven
Apple geeft preview van Mac OS X 10.4 Tiger
Grote bedrijven zien steeds vaker brood in weblogs
Populariteit RSS-feeds begint bandbreedte op te slurpen
Google breidt Gmail uit met extra functionaliteit
Yahoo denkt over mogelijkheid om te adverteren via RSS
Nieuwe vormen reclame via RSS mogelijk
How to support enclosures in aggregators
What is podcasting?
Exeem gebruikt nu ook RSS!

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 59636 op 29-03-2005 10:13 . Reden: Artikel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruik Feeddemon voor het lezen van rss-feeds.

Er staan wat feeds van weblogs, de telegraaf en teletekst pagina 101 in. Buiten de telegraaf ben ik eigenlijk nog geen krant tegengekomen met een rss-feed (die zijn meer bezig met achterlijke registraties)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hopen dat google snel komt met een aparte search naar RSS Feeds.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje n00bish vraagje, maar wát zijn RSS-feeds?

Ik vermoed dat het een soort newsticker is ofzo? (Net als RTL-Z :P)
Of is het iets anders? En krijg je het te zien bij nieuw nieuws of de hele tijd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
anandus schreef op 05 september 2004 @ 19:00:

Of is het iets anders? En krijg je het te zien bij nieuw nieuws of de hele tijd?
Rss is een soort xml waarin je data kan doorgeven. Het wordt gebruikt om nieuws aan te bieden voor een reader die rss ondersteund. De meeste readers geven een seintje als de feed veranderd. Vergelijk het met een website die elke paar minuten wordt bekenen en als er iets veranderd wordt je gewaarschuwd.
Rss is handig omdat het alleen klein is en het is natuurlijk een standaard en daar zijn tweakers blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Een RSS feed is een document volgens een bepaald standaard formaat (een XML variant) waarin informatie is te vinden. In dat opzicht verschilt het niet veel ren opzichte van HTML. Het is echter speciaal gericht op het beschrijven van informatie als nieuwsberichten, weblog posts, en dat soort zaken. Houd het op een soort nieuws-tracker systeem.

Wat je user agent precies met de RSS feed doet is verschillend. Je hebt ongetwijfeld clients die het weergeven als een soort newsticker, maar je hebt ook interfaces die meer weg hebben van een e-mail client.

Goed, in sommige gevallen is praktisch alle informatie die je wilt in het RSS bestand gezet. Maar sommige websites geven eigenlijk alleen een korte introductietekst, en willen liever dat je het bericht op de site zelf leest, met een browser (welke sommige RSS readers geintegreerd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Leuk topic!
anandus schreef op 05 september 2004 @ 19:00:

Je kan je natuurlijk ook even verdiepen in het onderwerp; tegelijkertijd kan deze vraag bij meerdere mensen natuurlijk spelen. RSS is eigenlijk niets meer dan een XML DTD wat zoveel wil zeggen als dat het een standaard is om informatie weer te geven; in dit geval nieuws. Een RSS feed bestaat uit channel properties; en uit newsitems. Er zijn een stuk of 9 verschillende RSS standaarden die allemaal incompatible met elkaar zijn; wat de ingebruikname van RSS sterk vermoeilijkt.

Voor meer informatie over de RSS standaarden en hun incompatibiliteiten: http://diveintomark.org/archives/2004/02/04/incompatible-rss

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 05-09-2004 19:14 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

http://sage.mozdev.org/
Dit is een extension voor firefox die rss feeds kan lezen.
Ik gebruik het nog niet echt veel, ik ga meestal gewoon naar de site toe eigenlijk. Vooral inderdaad omdat er meer te vinden is op de site zelf.
The next big thing lijkt me een beetje overdreven.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Reefer schreef op 05 september 2004 @ 19:14:
Ik vindt het vooral jammer van de meeste RSS readers dat ze RSS channels niet kunnen mixen. Je moet ook bij sage op een channel klikken; en dan krijg je de informatie van dat channel in een iets andere layout dan op de website. Het is echter niet mogelijk om alle channels op timestamp gesorteerd te bekijken. Nu zou dat best kunnen komen doordat sommige channels geen timestamps opnemen bij hun berichten :)
Ik gebruik het nog niet echt veel, ik ga meestal gewoon naar de site toe eigenlijk. Vooral inderdaad omdat er meer te vinden is op de site zelf.
RSS is enorm handig als je iedere dag 10 sites afloopt om het nieuws te verzamelen. Met RSS heb je 1 view op alle nieuwsitems waarbij je sneller kunt bepalen welke je interessant vindt om te lezen :)
Mwah.. ik zie dat grote bedrijven nu ook geinsteresseerd raken in RSS; dus ik denk dat het idd een flinke impact kan hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19
RSS en grote impact lijkt het me niet, het is wel nuttig. Het is een tool, met een al bestaand idee, en als het grote impact zou hebben zou dat idee 'eerder' al veel gebruikt worden (ja newstickers bestaan al veel langer).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Reefer schreef op 05 september 2004 @ 19:14:
Ik denk niet dat "the next best thing" overdreven is. Het is een hele andere manier van surfen. In plaats van dat je dagelijks je favoriete websites een voor een langsgaat open je je rss-reader en zie je meteen de nieuwe berichten op de verschillende websites. Er valt een behoorlijke tijdwinst mee te behalen als je veel verschillende websites probeert te volgen ;)
Simon schreef op 05 september 2004 @ 19:25:
RSS en grote impact lijkt het me niet, het is wel nuttig. Het is een tool, met een al bestaand idee, en als het grote impact zou hebben zou dat idee 'eerder' al veel gebruikt worden (ja newstickers bestaan al veel langer).
Newstickers bestaan al langer, maar waren niet gestandardiseerd en dus nooit allemaal vanuit een tooltje te bekijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 05-09-2004 19:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Simon schreef op 05 september 2004 @ 19:25:
Er zijn nog heel veel computer gebruikers (behalve jij en ik) die het bestaan van RSS nog niet kennen. Zodra deze mensen ook gaan inzien wat de kracht kan zijn van deze protocol (interface) zal het zeker een grote impact geven, of in ieder geval een vaste plek op vele pc's :D.

Ik zag dat vooral gebeuren bij mijn vrienden, nadat ik een enkele keer had uitgelegd wat ze met SharpReader kunnen doen.
Ook voor RSS geld, de mogelijkheden worden begrenst door je creativiteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het nu uitgeprobeert met de Mozilla plugin, en de meeste sites die ik volg hebben RSS.
Kwam er zelfs achter dat GoT ook RSS heeft :P Ahum...

Maar ik vind het eigenlijk een beetje irritant, die 7 sites die ik dagelijks volg, daar surf ik wel heen, in plaats van zo'n RSS-dingetje.

Ik denk eigenlijk dat dit alleen van nut is bij mensen die veel sites bezoeken in weinig tijd, en dat de meeste mensen zo'n RSS links laten liggen, eigenlijk :)

En "The Next Big Thing" lijkt me eigenlijk overdreven, als is het op zich wel inniverend dat je een Mohammed en de berg verhaal hebt (sites komen soort van naar je toe). En vandaar uit redenerend zou het wel van invloed kunnen zijn op zowel de opzet van sites, alsmede surfgedrag, maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
anandus schreef op 05 september 2004 @ 19:47:
Ik denk eigenlijk dat dit alleen van nut is bij mensen die veel sites bezoeken in weinig tijd, en dat de meeste mensen zo'n RSS links laten liggen, eigenlijk :)
Dat is dus inderdaad hetgeen waarvoor je RSS- en ATOM-feeds kunt gebruiken. Als je maar twee sites bezoekt, dan bieden feeds geen groot voordeel. Als je per dag echter 50 sites bezoekt, en daar zit je al snel aan als je een stuk of wat nieuwssites, weblogs enzovoort volgt, dan is het erg handig dat je die sites niet meer hoeft te bezoeken om te checken of er mogelijk wat nieuws is. Ik heb een manager van Microsoft hierover eens horen zeggen dat hij door feeds te gebruiken dubbel zoveel sites is kunnen gaan volgen in dezelfde tijd doordat hij zoveel tijd bespaarde omdat hij alleen die sites hoefde te bezoeken waar het nodig was. Reken maar uit dan ;) .

Of feeds echt 'the next big thing' zijn weet ik niet. De IT is best wel happig op hypes, XML anyone ;) , dus het is op dit moment denk ik nog niet echt goed te zeggen of feeds echt zo belangrijk gaan worden als gezegd wordt. Ik denk echter wel dat de potentie om een succes te worden aanwezig is, zeker ook als steeds meer browsers dit soort feeds automatisch ontdekken en als bedrijven en sites de mogelijkheden van het medium gaan ontdekken. Maar dan nog blijft het afwachten wat het grote publiek gaat doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel je nu het volgende voor:

Op internet is ergens een site waar je elke dag een nieuwe comic kan bekijken. Deze comic wordt elke dag ververst, maar je weet niet precies op welk moment.

Zou het dan niet handig zijn als de comic via een RSSFeed is op te halen. Je RSSFeed-client kan je dan een seintje geven op het moment dat het klaar staat. Beter nog; Je kan de comic in je client bekijken. Je hoeft niet eens naar de site toe :|

Krijg nou wat ?!?, het bestaat al !!! _/-\o_

Dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 59636 schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Stel je nu het volgende voor:

Op internet is ergens een site waar je elke dag een nieuwe comic kan bekijken. Deze comic wordt elke dag ververst, maar je weet niet precies op welk moment.

Zou het dan niet handig zijn als de comic via een RSSFeed is op te halen. Je RSSFeed-client kan je dan een seintje geven op het moment dat het klaar staat. Beter nog; Je kan de comic in je client bekijken. Je hoeft niet eens naar de site toe :|

Krijg nou wat ?!?, het bestaat al !!! _/-\o_

Dilbert
Jah, en de site wordt verstoken van advertentie inkomsten. Verder is dat geen RSS, maar een RDF.

Als RSS doorbreekt bij het grote publiek komen er nieuwe problemen, zoals onbedoelde DDoS "attacks" door het massaal updaten van de feeds door de clients.

Ik ben groot fan en gebruiker van RSS, maar om dit nou "de toekomst" te noemen is niet rechtvaardig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verder is dat geen RSS, maar een RDF.
RDF (Resource Description Framework) wordt gesupport door RSS 1.0 (bron: zie de Workshop).
Je mag het dus ook RSS (Rich Site Summary) noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Marzman schreef op 05 september 2004 @ 18:52:
Ik gebruik Feeddemon voor het lezen van rss-feeds.

Er staan wat feeds van weblogs, de telegraaf en teletekst pagina 101 in. Buiten de telegraaf ben ik eigenlijk nog geen krant tegengekomen met een rss-feed (die zijn meer bezig met achterlijke registraties)
Kijk is, dit is tenminste een krant ipv de telegraaf :P
http://www.volkskrant.nl/service/1079333299202.html

Wat is de link van teletekst pagina 101? (weerpagina zou ik ook wel fijn vinden trouwens:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Geen matches
Kijk, de gemiddelde GoTter komt er ook achter. :)

Ik werk nu al weer 13 maanden elke dag met FeedDemon, ben op dit moment geabonneerd op 73 feeds, en het kost me per dag niet eens heel veel tijd.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Ik was in de veronderstelling dat RSS voor Really Simple Syndication stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Manuzhai schreef op 06 september 2004 @ 18:27:
Kijk, de gemiddelde GoTter komt er ook achter. :)

Ik werk nu al weer 13 maanden elke dag met FeedDemon, ben op dit moment geabonneerd op 73 feeds, en het kost me per dag niet eens heel veel tijd.
Dit is een veel handiger programma dan degene die de TS heeft! :) (begin net zelf met RSS :)) Vooral die trayfunctie is geweldig, bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik gebruik trouwens BlogLines, een web-based aggregator. Dat ziet er zo uit: http://www.bloglines.com/public/zefhemel (hierin ook de lijst van mijn feeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Geen matches
Kijk wat ik nu vind! :D
http://www.syndicatie.nl/

Miss iets voor in startpost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 22001 schreef op 06 september 2004 @ 19:01:
Ik gebruik trouwens BlogLines, een web-based aggregator. Dat ziet er zo uit: http://www.bloglines.com/public/zefhemel (hierin ook de lijst van mijn feeds)
Naar zoiets ben ik al langer op zoek. Ik wil gewoon m'n eigen nieuwspagina maken, met daarin dmv RSS nieuws van diverse andere pagina's zodat ik er verder niks aan hoef te doen, tevens vanaf diverse locatie's mijn nieuws kan bekijken en geen progsel om m'n pc hoef te installeren.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 15-06 12:55
glashio schreef op 05 september 2004 @ 18:54:
Google op RSS Feeds De eerste link geeft zoveel RSS Feeds dat je wel ff vooruit moet kunnen ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als RSS echt een big thing is dan heet het Atom. Atom heeft namelijk alles wat RSS niet heeft en wel handig zou zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

glashio schreef op 05 september 2004 @ 18:54:
Er is wel zoiets als Feedster, wat al in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Iedereen die ik ken gebruikt rssbandit.. open source Windows tooltje, geschreven in C#. Kun je ook makkelijk hierarchien aanbrengen, replyen (voor enabled feeds), etc.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De browser van Opera heeft al een ingebouwde RSSFeed reader. Misschien niet zo mooi als een zelfstandige client, maar toch!

Opera heeft dus ook al vertrouwen in het RSS protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 59636 schreef op 07 september 2004 @ 10:03:
De browser van Opera heeft al een ingebouwde RSSFeed reader. Misschien niet zo mooi als een zelfstandige client, maar toch!

Opera heeft dus ook al vertrouwen in het RSS protocol.
Helaas is RSS geen protocol, maar goed. OmniWeb was trouwens al eerder met RSS ondersteuning, Safari volgt binnenkort en Firefox kan het dmv plugins.

Daarnaast zijn er Outlook plugins, Trillian plugins en voor weet-ik-wat meer.

Johny heeft trouwens gelijk, Atom is veel interessanter; helaas zijn er zoveel readers die het niet (goed) begrijpen waardoor RSS de laagste gemene deler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 14:53

lohost

iemand had al localhost :-(

Geen matches
Aanvulling op de Firefox met plugins, Firefox kan het tegenwoordig ook uit zichzelf. Alleen dat zit geloof ik in de builds na 0.9.3.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Geen matches
Het is handig maar niet als een programmatje. Ik heb een startpagina die het elke keer update. Maar het geeft een leuk overzicht, ja :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

chem schreef op 07 september 2004 @ 10:21:
Johny heeft trouwens gelijk, Atom is veel interessanter; helaas zijn er zoveel readers die het niet (goed) begrijpen waardoor RSS de laagste gemene deler is.
Volgens mij begint de ondersteuning voor Atom zo langzamerhand toch wel te komen... Zal niet zo heel lang meer duren voordat die net zo beschikbaar is als de ondersteuning voor RSS.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Afbeeldingslocatie: http://www.dan.gentry.name/atom.gif (specs) en RSS zijn allebij datastreams/structures in Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/xml.gif
Dus je kan ook concluderen dat XML "eindelijk" een doorbraak gemaakt heeft in de consumptie markt.
* glashio wacht dan ook op de "grote" doorbraak van Jabber

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas is RSS geen protocol, maar goed.
Dit heb ik uit de workshop gehaald:

What is RSS?
RSS is a protocol, an application of XML, that provides an open method of syndicating and aggregating Web content. Using RSS files, you can create a data feed that supplies headlines, links, and article summaries from your Web site. Users can have constantly updated content from web sites delivered to them via a news aggregator, a piece of software specifically tailored to receive these types of feeds. RSS is the hottest thing in Web communication. It powers many popular applications such as weblogs, knowledge management networks, and news syndication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dan heeft die workshop het fout, want RSS is geen protocol; TCP/IP is bv een protocol, of UDP.

RSS is een soort (bestands)formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 18:20
Altijd afgevraagd wat die blauwe knopjes op websites waren :D En nu ik wat meer gelezen heb over RSS word ik er steeds enthousiaster over. Voor mij lijkt me wel degelijk the next big thing, als dit aan gaat slaan gaat dit een hele nieuwe manier van internet beleven.

Geen gezeur meer om keurig je favo websites af te werken op zoek naar nieuws, maar gewoon in een oog opslag zien of er nog nieuws is, en dat alles vers van pers!

Nu is het wachten dat microsoft in zijn volgens IE een RSS reader/plugin bouwt. Hopelijk accepteert MS de RSS standaart ipv zijn eigen taal voor te ontwerpen!

Voor degene die zich nog steeds afvragen wat RSS precies is en wat de mogelijkheden zijn:
http://www4.hccnet.nl/404...ikelPage&id=689&otherid=0

En een site met een verzameling van een paar honderd zeer interessante RSS feeds www.nieuwstracker.nl

Nu nog opzoek naar het ultieme RSS progsel :)

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

no_useforaname schreef op 07 september 2004 @ 12:19:
Nu is het wachten dat microsoft in zijn volgens IE een RSS reader/plugin bouwt. Hopelijk accepteert MS de RSS standaart ipv zijn eigen taal voor te ontwerpen!
Pluck ( zie Demo ) is een mooie Plugin voor IE6 ;)
MS accepteerd idd RSS, veel MSblogs stellen ze berschikbaar via RSS.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Heb ook een tijdje o.a. FeedDemon gebruikt, maar miste toch een aantal sites die geen RSS feed hadden.
Gebruik daarom nu WatzNew (www.watznew.com), is geen RSS reader, maar je kunt gewoon headlines grabben van elke willekeurige site.
Je bent even bezig met instellen, maar dan heb je ook wat :)

Nog een goeie feed: http://www.breedbandwinkel.nl/rss/nieuws.xml
Kan die misschien ook in de startpost? ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op 5 september 2004 melden dat RSS the next big thing is? Dan loop je wel een beetje achter :P

Ik vind RSS voor het lezen van nieuws op mijn PC niet zo nuttig, ik ga liever gewoon af en toe mijn lijstje bookmarks af. Waar RSS wel heel leuk voor is is om content uit te wisselen tussen sites (tweakers.net headlines op je site bijvoorbeeld). Vroeger waren er wel wat sites die dat hadden, maar die hadden dan allemaal een eigen formaat etc. Dat er nu een standaard voor is maakt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Bigs schreef op 07 september 2004 @ 12:57:
Op 5 september 2004 melden dat RSS the next big thing is? Dan loop je wel een beetje achter :P

Ik vind RSS voor het lezen van nieuws op mijn PC niet zo nuttig, ik ga liever gewoon af en toe mijn lijstje bookmarks af. Waar RSS wel heel leuk voor is is om content uit te wisselen tussen sites (tweakers.net headlines op je site bijvoorbeeld). Vroeger waren er wel wat sites die dat hadden, maar die hadden dan allemaal een eigen formaat etc. Dat er nu een standaard voor is maakt het een stuk makkelijker.
Jah het is idd een beetje oud nieuws ;) zelfs de grote sites melden er weinig meer over.

Eigenlijk wacht iedereen op de "big bang" voor RSS bij de grote sites, maar daar vindt eerder een gestage integratie plaats. Hopelijk bieden straks alle sites en cms'en een RSS feed aan van zichzelf, en Atom zodra dat een wat grotere voet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bigs schreef op 07 september 2004 @ 12:57:
Beter laat dan nooit, en ik vind het wel een pakkende titel. Op dit moment is het nog geen big thing maar dat gaat het, volgens mij, zeker wel worden.

ps. Wanneer heb jij voor het laatst een topic geopend over RSS ??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Harm schreef op 05 september 2004 @ 20:08:
[...]
Dat is dus inderdaad hetgeen waarvoor je RSS- en ATOM-feeds kunt gebruiken. Als je maar twee sites bezoekt, dan bieden feeds geen groot voordeel. Als je per dag echter 50 sites bezoekt, en daar zit je al snel aan als je een stuk of wat nieuwssites, weblogs enzovoort volgt, dan is het erg handig dat je die sites niet meer hoeft te bezoeken om te checken of er mogelijk wat nieuws is. Ik heb een manager van Microsoft hierover eens horen zeggen dat hij door feeds te gebruiken dubbel zoveel sites is kunnen gaan volgen in dezelfde tijd doordat hij zoveel tijd bespaarde omdat hij alleen die sites hoefde te bezoeken waar het nodig was. Reken maar uit dan ;) .
Als je 50 sites per dag bezoekt, heb je te veel tijd en te weinig hobbies. En een manager die zijn tijdswinst omzet in nog meer sites bezoeken, spoort ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Geen matches
Als je 50 sites per dag bezoekt kan het ook je werk zijn ;)
Ik hou zelf ook een stuk of 15 nieuwssites in de gaten waarvan ik nieuws haal voor m'n eigen site, moet er niet aan denken om die 15 iedere dag allemaal af te gaan...
Nu zie ik in 1 lijst alle headlines en kan ik zelfs filteren op keywords waar ik wat aan heb.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
man-o-script schreef op 07 september 2004 @ 13:56:
Als je 50 sites per dag bezoekt kan het ook je werk zijn ;)
Ik hou zelf ook een stuk of 15 nieuwssites in de gaten waarvan ik nieuws haal voor m'n eigen site, moet er niet aan denken om die 15 iedere dag allemaal af te gaan...
Nu zie ik in 1 lijst alle headlines en kan ik zelfs filteren op keywords waar ik wat aan heb.
Jep, maar gezien de beperkte doelgroep waar je het dan over hebt, is RSS niet echt de Next Big Thing. Het is een leuke toepassing van XML en een perfecte manier voor een site om je advertentie inkomsten te verlagen. Ik zou daar als site dus nooit aan beginnen.

En ook niet om jou het makkelijk te maken mijn nieuws te pikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ja dat dachten ze van Open Source software ook :P

Sinds ik de RSS feed op m'n site heb trek ik er werkelijk meer mensen mee, door de headlines worden ze immers getriggerd om toch even een kijkje te nemen.

Bovendien zijn er nu meerdere sites die de headlines van je overnemen en zo dus eigenlijk je content gratis verspreiden, maar uiteindelijk komen de bezoekers toch altijd bij jou terecht om het te lezen.

Je moet niet vergeten dat je alleen de headlines en eventueel een eerste 200 tekens erin gooit he, en niet de hele nieuwsberichten.

[ Voor 26% gewijzigd door man-o-script op 07-09-2004 14:41 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
Geen matches
man-o-script schreef op 07 september 2004 @ 14:39:
....

Je moet niet vergeten dat je alleen de headlines en eventueel een eerste 200 tekens erin gooit he, en niet de hele nieuwsberichten.
Da's waar, alleen de echte koppensnellers komen minder op je site. Punt voor jou dus :)

Persoonlijk vind ik het niet fijn werken en spectaculair nieuw is het ook niet, vroeger had je PointCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

wokkie15620 schreef op 07 september 2004 @ 14:29:
[...]

Jep, maar gezien de beperkte doelgroep waar je het dan over hebt, is RSS niet echt de Next Big Thing. Het is een leuke toepassing van XML en een perfecte manier voor een site om je advertentie inkomsten te verlagen. Ik zou daar als site dus nooit aan beginnen.
Niet helemaal waar; ik bezoek een aantal sites nu aanzienlijk vaker. Bijv. Emerce bied 99% crap, en een enkele keer iets nuttigs.
Zonder RSS feed waar ik ff de koppen kan snellen zou ik helemaal nooit op die site komen.

Ook andere sites waar de frequentie van het nieuws laag ligt kom ik nu vaker (eerder) dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45234

Ook altijd handig zijn rss readers voor je pda.

http://palmtops.about.com...reviews/tp/Pocket_RSS.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chem schreef op 07 september 2004 @ 12:04:
Dan heeft die workshop het fout, want RSS is geen protocol; TCP/IP is bv een protocol, of UDP.

RSS is een soort (bestands)formaat.
Vergeet niet dat er verschillende definities bestaan voor Protocol:

Bron: Protocol
[In INFOSEC, a] set of rules and formats, semantic and syntactic, permitting information systems (IS's) to exchange information. [INFOSEC-99]

RSS is dus toch een protocol !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Anoniem: 59636 schreef op 07 september 2004 @ 16:38:
[...]
RSS is dus toch een protocol !!! :)
Tja, alleen het praat niet.... dat wil zeggen : Een protocol communiceerd.
Binnen deze communicatie kunnen de sturende & ontvangde platformen feedback met elkaar uitwisselen. Bijv. het HTTP-protocol. die communiceerd tussen jou webclient en de webserver. Door het type request weten de 2 platformen wat ze kunnen verwachten van elkaar.
Een RSS-feed is (voor de client/webrowser) een statisch document die hij via HTTP binnenkrijgt. HTML is naar mijn weten ook een opmaak-taal geen protocol ;)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73759

Een van de beste sites die ik ken is Nieuwstracker.nl. Deze site haalt headlines van meer dan 500 externe nieuwssites en niet alleen van sites die een RSS-feed aanbieden.

De headlines worden mooi gesorteerd op categorie en tijdstip en hier is een pagina te vinden waarop de RSS-bestanden staan die Nieuwstracker.nl zelf aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Geen matches
Gelukkig was die nog niet genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73759

Geen matches
chem schreef op 07 september 2004 @ 16:58:
[...]

Gelukkig was die nog niet genoemd
Ik zag dat ie al wat vernoemd, maar ik vind dat zo'n goede siet dat ik hem nog even herhaal. Ik heb hem zelfs als startpagina en ben toch wel iemand die regelmatig op de site te vinden is op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

PointCast was push. Een van de voordelen van RSS is dat ik helemaal zelf beslis wat ik krijg toegestuurd, hoe vaak, wanneer, enz.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op zich was PointCast wel vergelijkbaar met RSS hoor, net als Active Desktop. Het heet wel 'push' maar technisch gezien werkte het hetzelfde meen ik me te herinneren, gewoon d.m.v. 'pull' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Laatst online: 14-06 14:43
Grootste probleem is dat tegenwoordig elk bericht in tientallen RSS-feeds opduikt. Van vooraanstaande sites tot hobby-initiatieven, iedereen kopieert alles wat los en vast zit. Het hele overzicht slibt dicht door herhalingen van herhalingen van herhalingen etc. RSS is in de huidige vorm daarom een hele aardige nieuwe feature, maar nog lang niet het ei van Columbus. Dat komt er pas op het moment dat diensten echt nieuws op maat, gefilterd en zonder shit, weten te brengen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Anders schreef op 08 september 2004 @ 06:39:
Grootste probleem is dat tegenwoordig elk bericht in tientallen RSS-feeds opduikt. Van vooraanstaande sites tot hobby-initiatieven, iedereen kopieert alles wat los en vast zit. Het hele overzicht slibt dicht door herhalingen van herhalingen van herhalingen etc. RSS is in de huidige vorm daarom een hele aardige nieuwe feature, maar nog lang niet het ei van Columbus. Dat komt er pas op het moment dat diensten echt nieuws op maat, gefilterd en zonder shit, weten te brengen.
Als de kopieerders zich hielden aan de RSS2 standaard, met verwijzing waar het origineel vandaan komt; dan zouden dubbele berichten samengevoegd kunnen worden door de RSS reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

En dat is bij uitstek een van de gebieden waar Atom verlichting gaat brengen.

Een groot probleem van RSS (de versies van Userland, in ieder geval) is dat het underspecified is (geweest).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu een aantal toepassingen gezien waarbij het RSS wordt gebruikt om nieuws berichten te verspreiden. De RSS client ontvangt een titel en een inleiding van het nieuws bericht en als het nieuws bericht echt interessant is, kan de gebruiker besluiten om naar de site te gaan om het hele bericht te lezen.

Een gebruiker hoeft dus niet meer voor niets naar een site toe te gaan wat in principe alleen maar zonde van je tijd is (voor een aantal personen geldt: tijd is geld ;) )

Een site wordt hiermee gedwongen meer interessante berichten te plaatsen om te kunnen profiteren van de reclame inkomsten. (Nu snap ik ook wel dat één bericht niet voor iedereen interessant kan zijn, maar een site kent zijn doelgroep!)

Een ander ondergewaardeerde toepassing van het RSS is het verspreiden van updates. Ik zag dat niemand hier iets over heeft gepost, maar er zijn een aantal sites die hier goed gebruik van maken.

Bij SourceForge.net gebruiken ze deze RSS feed om abbonnees op de hoogte te houden van updates.
Dat vervolgens het Torrent-netwerk gebruikt wordt om de update te bezorgen doet hier ff niet ter zaken. Het gaat er hier om dat een gebruiker niet voor niets naar de site hoef te gaan om te kijken of er al een update is en dat de producent geen mailtjes hoef te sturen naar de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 59636 schreef op 08 september 2004 @ 09:57:
Ik heb nu een aantal toepassingen gezien waarbij het RSS wordt gebruikt om nieuws berichten te verspreiden. De RSS client ontvangt een titel en een inleiding van het nieuws bericht en als het nieuws bericht echt interessant is, kan de gebruiker besluiten om naar de site te gaan om het hele bericht te lezen.

Een gebruiker hoeft dus niet meer voor niets naar een site toe te gaan wat in principe alleen maar zonde van je tijd is (voor een aantal personen geldt: tijd is geld ;) )

Een site wordt hiermee gedwongen meer interessante berichten te plaatsen om te kunnen profiteren van de reclame inkomsten. (Nu snap ik ook wel dat één bericht niet voor iedereen interessant kan zijn, maar een site kent zijn doelgroep!)

Een ander ondergewaardeerde toepassing van het RSS is het verspreiden van updates. Ik zag dat niemand hier iets over heeft gepost, maar er zijn een aantal sites die hier goed gebruik van maken.

Bij SourceForge.net gebruiken ze deze RSS feed om abbonnees op de hoogte te houden van updates.
Dat vervolgens het Torrent-netwerk gebruikt wordt om de update te bezorgen doet hier ff niet ter zaken. Het gaat er hier om dat een gebruiker niet voor niets naar de site hoef te gaan om te kijken of er al een update is en dat de producent geen mailtjes hoef te sturen naar de gebruiker.
Is daar voor ons niet de RSS Feed van de Meuktracker voor uitgevonden? :) Is eigenlijk hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sOidivUs schreef op 08 september 2004 @ 12:35:
[...]

Is daar voor ons niet de RSS Feed van de Meuktracker voor uitgevonden? :) Is eigenlijk hetzelfde
Precies, toch is er een belangrijk verschil.

Bij de Meuktracker van Tweakers moet je eerst naar een pagina op de site toe om de update te kunnen downloaden.

Bij SourceForge stoppen ze een link naar de Torrent in de RSS Feed. Je kan dus direct beginnen met downloaden via het Torrent netwerk zonder eerst naar de site te hoeven gaan.

Je heb dus niet eens een browser nodig !! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
Anoniem: 59636 schreef op 08 september 2004 @ 09:57:

Tja, ik sla van deze toepassing nou niet echt steil achterover. Sterker nog een email is dan veel handiger, gewoon abonneren op de updates van een specifiek programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wokkie15620 schreef op 08 september 2004 @ 13:50:
[...]

Tja, ik sla van deze toepassing nou niet echt steil achterover. Sterker nog een email is dan veel handiger, gewoon abonneren op de updates van een specifiek programma.
Je hoeft ook niet steil achterover te slaan.

En met het abonneren op de RSS Feed heb je je toch al geabboneerd op de update ?!?
Ik hoef dan niet mijn zeer gewaardeerde email-adres achter te laten op elke site. En als ik geen updates meer nodig heb hoef ik niet te smeken of ze aub mijn adres van de lijst af willen halen en niet aan derden willen uit lenen.

Het gemak van een abonnement op een RSS Feed is juist dat je het kan verwijderen wanneer jij wilt.

ps. Met een abonnement op een RSS Feed bedoel ik eigelijk dat ik het adres van de RSS Feed op mijn RSS client heb opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 59636 schreef op 08 september 2004 @ 13:35:
[...]
Precies, toch is er een belangrijk verschil.

Bij de Meuktracker van Tweakers moet je eerst naar een pagina op de site toe om de update te kunnen downloaden.

Bij SourceForge stoppen ze een link naar de Torrent in de RSS Feed. Je kan dus direct beginnen met downloaden via het Torrent netwerk zonder eerst naar de site te hoeven gaan.

Je heb dus niet eens een browser nodig !! :/
Ahhh oke, dat is dan inderdaad wel handig ja :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij Microsoft's MSDN subscriptions hebben ze het rigoreuzer aangepakt. Het 'what's new' lijstje hebben ze weggehaald, en je kunt alleen nog maar via RSS bijhouden wat er door ome Bill wordt gepost..

En da's wel handig idd ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Topicstarter
axis schreef op 09 september 2004 @ 15:59:
Bij Microsoft's MSDN subscriptions hebben ze het rigoreuzer aangepakt. Het 'what's new' lijstje hebben ze weggehaald, en je kunt alleen nog maar via RSS bijhouden wat er door ome Bill wordt gepost..

En da's wel handig idd ;)
Thnx ..... de channel is toegevoegd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu een paar weken bezig met het maken van een RSS Feed en het lezen en weergeven van een RSS Feed. In de meest simpele vorm valt het eigelijk best mee.
De meest complexe logica zit in het bijhouden van de al gelezen items, en het koppelen van items welke bij elkaar horen, zoals dat gedaan wordt in de moderne RSS reader.

Voor het schrijven van een RSS Feed heb ik in .Net gebruik gemaakt van het object XmlTextWriter. Ik heb een class ontworpen waarbij elk element uit de RSS specificatie als property ingevoerd kan worden. Verder staan daar ook een paar functies in voor het schrijven van de Channel informatie, het schrijven van de items en voor het afsluiten van de stream.
Het resultaat kan je bekijken in de RSS Feed welke in het lijstje van mijn favoriete Feeds staan.

Het lezen en weergeven van een feed valt ook mee. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van JavaScript, XSLT en het Microsoft.XMLDOM object. Met een paar regels code en een werkende XSLT (8> kan je elk willekeurige Feed op je home-page tonen.
Het resultaat kan je bekijken op mijn homepage.

Ik zou graag willen weten of er hier nog andere Gotters mee bezig zijn geweest. Het lijkt me leuk om de verschillende oplossingen met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ook een grappige:
http://script03.tmf.nl/applicatie/nownext/nownext_flash.php

XML feed van de TMF playlist, niet echt RSS, maar toch leuk :P

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
man-o-script schreef op 14 september 2004 @ 01:15:
Ook een grappige:
http://script03.tmf.nl/applicatie/nownext/nownext_flash.php

XML feed van de TMF playlist, niet echt RSS, maar toch leuk :P
Dit is nu echt jammer. :'( Hadden ze hier een RSS feed van gemaakt dan zou het vele malen handiger zijn.
Sommige personen geloven blijkbaar niet in een standaard |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 59636 schreef op 14 september 2004 @ 09:58:
[...]
Dit is nu echt jammer. :'( Hadden ze hier een RSS feed van gemaakt dan zou het vele malen handiger zijn.
Sommige personen geloven blijkbaar niet in een standaard |:(
potjanpielekes zeg, je zou haast denken dat dit een XML feed voor een Flash applicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Zeer leuke topic.

Ik gebruik RSS feeds op de website om mensen een extra dienst te geven, op me eigen computer gebruik ik het nog niet.

Misschien dat jullie deze http://www.scrapedfeeds.com/ link interssant vinden.
De site heeft het volgende aan RSS feeds te bieden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  Algemene Nieuws Bronnen (18)   
  Commerciele feeds (1)   
  Consumentenbond (3)   
  Feeds 4 Scrapedfeeds (1)   
  Foto Nieuws (10)   
  Games News (1)   
  Gevraagde Feeds (18)   
  IT-Internet Nieuws (7)   
  International Feeds (2)   
  Kranten - NL (11)   
  Kranten - BE (3)   
  NOS Nieuws (3)   
  Nieuws.NL (7)   
  Nieuws - ANP (2)   
  Nu.nl Telex (7)   
  Olympic Games News (9)   
  Overheid (13)   
  RTL Nieuws (1)   
  Showbiz (5)   
  Sport Nieuws (13)   
  Stuff I read (19)   
  Stichting BREIN (3)   
  Testfeeds (10)   
  Weblogs (8)   
  Zibb (5)   
  pr0n feeds (4)   
 AutoRai Nieuws   
 David Letterman Top 10 List   
 Newest Film Trailers (apple.com trailer)   
 Page3.com Girl   
 Scrapedfeeds Weblog Atom

Zoals je al raad de getallen tussen haakjes zijn de aantal feeds per categorie. Ik hoop dat jullie wat aan deze link hebben.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20

ArCadE

No banana available

Ik gebruik rssreader. http://www.rssreader.com

Vrij basic, maar wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
we_are_borg schreef op 14 september 2004 @ 10:12:
Zeer leuke topic.

Ik gebruik RSS feeds op de website om mensen een extra dienst te geven, op me eigen computer gebruik ik het nog niet.

Misschien dat jullie deze http://www.scrapedfeeds.com/ link interssant vinden.

Zoals je al raad de getallen tussen haakjes zijn de aantal feeds per categorie. Ik hoop dat jullie wat aan deze link hebben.
super site!! _/-\o_
heb er weer een aantal handige feeds bij nu , thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chem schreef op 14 september 2004 @ 10:07:
[...]

potjanpielekes zeg, je zou haast denken dat dit een XML feed voor een Flash applicatie is.
Klopt, en nu kan je het alleen daarvoor gebruiken.
Met een kleine inspanning en iets andere namen voor de elementen, had deze feed ook via mijn RSSReader gebruikt kunnen worden. En dan had ik nu geweten welke clip er zometeen op TMF gedraait wordt. ;) Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 59636 schreef op 14 september 2004 @ 15:38:
[...]
Klopt, en nu kan je het alleen daarvoor gebruiken.
Met een kleine inspanning en iets andere namen voor de elementen, had deze feed ook via mijn RSSReader gebruikt kunnen worden. En dan had ik nu geweten welke clip er zometeen op TMF gedraait wordt. ;) Helaas
De vraag is of TMF dat wel wil. En RSS is daar geen goed medium voor omdat de content te snel verandert.

Topicstarter
chem schreef op 14 september 2004 @ 16:10:
[...]

............... En RSS is daar geen goed medium voor omdat de content te snel verandert.
Volgens mij is RSS ook hiervoor geschikt.

Je kan zelf instellen hoevaak de channel geRefreshed dient te worden. Je kan instellen hoeveel berichten er bewaard mogen worden. Je kan instellen hoelang deze berichten, bewaard dienen te worden. Je kan instellen of er wel of niet een popup moet verschijnen bij een nieuw bericht. En het is helemaal geen ramp als je een aantal berichten heb gemist.

Het zou voor mij een leuke afleiding zijn om 1 keer in anderhalf uur te zien welke clip er gedraait gaat worden. Niets meer en niets minder.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

rss.pagina.nl staan ook nog wel wat feeds op

Mijn iRacing profiel

• Remco
  • Laatst online: 13-06 09:20
Geen matches
Sinds kort gebruik ik deze
http://www.synop.com/Products/SauceReader/

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De RSS reader die in Mozilla FireFox 1.0PR ingebouwt is ziet er wel erg interessant is. Het werkt op de manier dat een RSS feed gezien wordt als dynamische map vol bookmarks. Op het moment dat je daar op klikt kun je dus naar een entry toegaan. De manier waarop het ingebakken is waardeer ik wel :) Beter dan de plugins of applicaties tot nu toe

---

• Remco
Geen matches
Alleen is dit nog niet beschikbaar in de preview versie die te downloaden is....
Wat wel beter is, dat veel pagina's nu wel zichtbaar zijn die op internet explorer geënt waren, zoals b.v. Outlook Webaccess en walla.com

[ Voor 47% gewijzigd door Remco op 23-09-2004 19:46 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Remc0 schreef op 23 september 2004 @ 19:44:
Alleen is dit nog niet beschikbaar in de preview versie die te downloaden is....
zeer zeker wel, ga maar naar een pagina op www.tweakers.net; rechtsonderaan verschijnt een oranje RSS icon.

• Remco
Geen matches
Was me niet opgevallen :X
Maar niet iedere pagina met een feed geeft het weer.
www.retecool.com b.v. niet
Ik heb ook de Sage extensie erin.
Hier ben ik absoluut tevreden over.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Remc0 schreef op 23 september 2004 @ 20:07:
Was me niet opgevallen :X
www.retecool.com b.v. niet
Ik heb ook de Sage extensie erin.
Hier ben ik absoluut tevreden over.
Dat komt doordat de volgende regel opgenomen dient te worden:
<link rel='alternate' title='Tweakers.net RSS feed' type='application/rss+xml' href='http://www.tweakers.net/feeds/mixed.xml'>
:)

---

• chem

chem

Reist de wereld rond

Geen matches
Remc0 schreef op 23 september 2004 @ 20:07:

Nee, ze moeten wel in de HEAD van een HTML pagina de juiste referentie opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Dank je voor de tip.
Deze reader ziet er zeer uitgebreid uit en ze hebben heel goed naar outlook gekeken bij het ontwerpen.
Maar zoals voor vele applicaties geld; ze stoppen er wel heel veel in. Het geeft mij een beetje het gevoel wat ik ook heb bij een mp3-speler dat ook cd's kan branden. :/

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
Geen matches
Is er ook zoiets als sage voor Mozilla Suite/Netscape?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Overigens een erg leuke ontwikkeling die er voor zorgt dat RSS readers niet constant alle sources hoeven te pollen: PubSub

PubSub is een onderdeel van XMPP/Jabber (www.jabber.org), in het kort komt het er op neer dat jij een verbinding hebt met je Jabber server en je kan je dan 'subscriben' op bepaalde pubsub topics. Zodra er iets veranderd aan een topic waar je een subscription op hebt krijg je dat te horen (push). Op die manier hoef je dus niet om de 5 minuten te kijken of er b.v. een nieuwe versie van Mozilla uit is, je krijgt dit te horen op het moment dat die informatie beschikbaar komt wat enorm veel efficienter is dan polling.

Zie voor meer informatie:

De officiele JEP (Jabber Enhancement Proposal):
http://www.jabber.org/jeps/jep-0060.html

Een site die PubSub beschikbaar maakt voor het grote publiek:
http://www.pubsub.com/
Met wat info voor developers:
http://www.pubsub.com/developers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21
Beetje laat... maar ach :)

Ik ben zelf ook erg blij met RSS. Ik maakte altijd iedere ochtend (en middag) op m'n werk een rondje langs een vast aantal sites om te kijken of er wat nieuws stond. Sites die een feed hebben die heb ik nu in FeedReader gegooid en vind dat ideaal!
Sinds kort gebruik ik ook laatstenieuws.nu om online nieuws te lezen, daar kan je zeg maar 'n persoonlijke pagina samenstellen door je feeds in te voeren.

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeepey schreef op 13 oktober 2004 @ 03:15:
Beetje laat... maar ach :)

..... Sites die een feed hebben die heb ik nu in FeedReader gegooid en vind dat ideaal! .....
Bedank voor je tip, ik heb Feedreader toegevoegd.

Verder wil ik even melden dat ik vanaf nu ook artikelen en nieuwsberichten over RSS zal toevoegen aan de Topic !!

(Geloof me, het gebruik van RSS zal nog verder groeien!!!! 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik kom er niet echt uit hoe ik RSS moet gebruiken icm met Sage. Ik heb Sage nu in FireFox draaien, maar hoe voeg ik een feed toe?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46871/full.jpg

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Browse naar:
http://gathering.tweakers.net/rss/list_topics/10
En bookmark deze pagina, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115527

In C'T magazine van december 2004 stond een artikel over RSS readers.

Als beste uit de bus kwamen:
- Awasu personal Edition 2.0
- Feeddemon 1.11.3
- Sharpreader 0.9.5.1

Waarvan sharpreader echt gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Als ik dat doe, dan krijg ik xml code te zien :/

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

ja, dan krijg je xml code te zien maar je moet dan ook die pagina openen met je RSS reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Reefer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:31:
ja, dan krijg je xml code te zien maar je moet dan ook die pagina openen met je RSS reader.
8)7 hoe dan? Ik kan nergens iets invoeren in de RSS Reader (Sage).

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

silentsnow schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:35:
[...]

8)7 hoe dan? Ik kan nergens iets invoeren in de RSS Reader (Sage).
je kan een feed folder opgeven bij options
en dan bookmark je alle feeds in die folder

[ Voor 12% gewijzigd door Reefer op 10-12-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Reefer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:47:
[...]

je kan een feed folder opgeven bij options
en dan bookmark je alle feeds in die folder
Dan moet je mij toch eens vertellen hoe je dat precies doet.

Ik klik op Options (in het Sage menu) en dan op "Manage Feed List ..." waarna ik de mogelijkheid heb om een Bookmark, Folder of Seperator toe te voegen. Ik kies voor een Folder, waarna ik de naam en beschrijving invul, dan druk ik op OK, en dan zie ik bij Bookmarks een nieuwe folder. Hierna voeg ik "http://gathering.tweakers.net/rss/list_topics/10" toe aan die Sage folder, en dan ??

Het Sage schermpje blijft overigens helemaal leeg, wat eigenlijk wel vreemd is.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

Geen matches
Options > Settings > en dan Select feed folder
Ik had toen ik het installeerde er gelijk 3 feeds staan van bbc, yahoo en sage zelf
dus misschien is er iets misgegaan met het installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kon er op wachten ..... :'( ....... Ze gaan nu ook reclame verspreiden via RSS .......(zie Artikelen in de Topic Starter)
Pagina: 1 2 Laatste