Toon posts:

[2003] Terminal services enabled en nu expired in colo*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een stomme fout gemaakt met de configuratie van een Windows 2003 server. Ik heb deze enkele maanden geleden geinstalleerd met Terminal Service actief, tbv remote beheer.
De server is nu in een co-locatie geplaatst. Echter sinds enkele dagen kan ik er niet meer op connecten met remote desktop, ik krijg de volgende melding ..the remote session was disconnected because there are no terminal server license servers available to provide a license....

Na enig onderzoek ben ik er nu achter dat ik voor mijn doeleinden TS niet had hoeven installeren, maar het op een andere manier had kunnen activeren (system properties, remote, allow remote users to connect to this computer..).

Heeft er iemand enig idee hoe ik er nu remote voor kan zorgen dat ik er weer op kan. Dit zou me een dag schelen omdat ik anders naar de colo op en neer moet rijden.
Bij voorbaat dank.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Je zou remote kunnen connecten met Dameware Mini Remote Control (trial op www.dameware.com), maar alleen als je echt niet op en neer wilt...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op 05 september 2004 @ 18:46:
Je zou remote kunnen connecten met Dameware Mini Remote Control (trial op www.dameware.com), maar alleen als je echt niet op en neer wilt...
probleem is dat ik er niet meer op kan remote. Dan kan ik dus volgens mij ook geen tools installeren zoals hierboven beschreven, of heb ik het mis ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed gezien.
Oftewel, de wijze les die volgt is: zorg dat je een backup methode hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 05 september 2004 @ 19:09:
Goed gezien.
Oftewel, de wijze les die volgt is: zorg dat je een backup methode hebt.
Helemaal met je eens, doe ik normaal dus ook. Dit was m'n eerste keer win2003. Heb geprobeerd pc anywhere te installeren maar krijg allerhande fouten, moest ik nog uitzoeken maar had ik eerder moeten doen :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:12:
[...]

Helemaal met je eens, doe ik normaal dus ook. Dit was m'n eerste keer win2003. Heb geprobeerd pc anywhere te installeren maar krijg allerhande fouten, moest ik nog uitzoeken maar had ik eerder moeten doen :(
welke poorten staan er allemaal open op die bak? heb je de firewaal aanstaan en verder alleen RDP toegelaten? dan kom je er namelijk niet meer in vanaf remote

als je netbios/filesharing nog aan hebt staan is er nog een kans, maarja welke randdebiel zet dat aan op zijn colo-server.. in principe heb je dat uitstaan

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor Windows 2003 moet je minimaal PCAW versie 11.1 hebben.
RAdmin 2.1 werkt ook niet altijd goed onder 2003 (random klappers).
VNC zou wel kunnen, maar dan wel versie 4 en liefst met een IP access list ervoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 19:15:
[...]

welke poorten staan er allemaal open op die bak? heb je de firewaal aanstaan en verder alleen RDP toegelaten? dan kom je er namelijk niet meer in vanaf remote

als je netbios/filesharing nog aan hebt staan is er nog een kans, maarja welke randdebiel zet dat aan op zijn colo-server.. in principe heb je dat uitstaan
de netbios/fileshare poorten staan open, er zit nml een FW voor die enkel poort 80, 443 en 3389 (terminal)doorlaat . Vanaf een andere bak in dat LAN kan ik overal bij.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:19:
[...]

de netbios/fileshare poorten staan open, er zit nml een FW voor die enkel poort 80, 443 en 3389 (terminal)doorlaat . Vanaf een andere bak in dat LAN kan ik overal bij.
kun je geen andere machine overnemen op dat lan en van daaruit je server benaderen via rpc :? (dan kan je dameware remote control installeren)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 19:20:
[...]

kun je geen andere machine overnemen op dat lan en van daaruit je server benaderen via rpc :? (dan kan je dameware remote control installeren)
lijkt me mogelijk. Kun je me uitleggen hoe ik dat doe ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DWRC heeft een mogelijkheid om remote deployment te doen.
(vandaar dat je het ook wel eens bij geroote bakken tegen komt).

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:23:
[...]

lijkt me mogelijk. Kun je me uitleggen hoe ik dat doe ?
Dameware loopt standaard via poort 6129. De service kan remote worden geinstalleerd (en ook weer verwijderd!); daarvoor hoef je niet naar je colo.
Zodra je erin bent moet je naar Administrative Tools - Terminal Services Manager, en ALLE connecties (behalve Console) resetten. Daarna kan je er weer in met RDP. Zet de sessie-timeout voor de Administrator (bij het user account - sessions) op een acceptabele waarde (ik doe altijd 10 minuten). Dan wordt de sessie automatisch verwijderd na 10 minuten inactiviteit.

PS ik hoop dat je je terminal server in Administration mode hebt geinstalleerd; als je voor Application mode hebt gekozen heb je dus nu CAL's nodig... $$$$

Suc6

[ Voor 13% gewijzigd door Bubbaman op 05-09-2004 19:33 . Reden: verwijder optie ]

Verwijderd

Topicstarter
Bubbaman schreef op 05 september 2004 @ 19:30:
[...]

Dameware loopt standaard via poort 6129. De service kan remote worden geinstalleerd (en ook weer verwijderd!); daarvoor hoef je niet naar je colo.
Zodra je erin bent moet je naar Administrative Tools - Terminal Services Manager, en ALLE connecties (behalve Console) resetten. Daarna kan je er weer in met RDP. Zet de sessie-timeout voor de Administrator (bij het user account - sessions) op een acceptabele waarde (ik doe altijd 10 minuten). Dan wordt de sessie automatisch verwijderd na 10 minuten inactiviteit.

PS ik hoop dat je je terminal server in Administration mode hebt geinstalleerd; als je voor Application mode hebt gekozen heb je dus nu CAL's nodig... $$$$

Suc6
ik ga het proberen. Ik heb het idd in admin mode geinstalled.

• Zwelgje
Bubbaman schreef op 05 september 2004 @ 19:30:
[...]

Suc6
in 2003 is er geen keuze tussen admin of application mode ;) , je installeerd Terminal Services of je zet het vinkje bij remote desktop

+ als je goed leest zie je dat de TS hem verkeerd heeft ingesteld

Spudsimon: nee je hebt hem niet in remote administration mode geinstalleerd anders had je die melding niet gehad, hij staat dus in application mode

is niet erg je verwijdererd TS gewoon in software (control panel) en zet bij remote deskop (tabje remote op deze computer) het vinkje en je bent klaar

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2004 19:36 ]

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 19:35:
[...]
in 2003 is er geen keuze tussen admin of application mode ;) , je installeerd Terminal Services of je zet het vinkje bij remote desktop
You're right :) Ik zat nog ff bij W2K.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan, verder mag ik hopen dat je je server dusdanig gefirewalled had dat NBT e.d. niet beschikbaar zijn voor internet en alleen je services (HTTP, FTP en dergelijke) die je wou aanbieden.

Als dat inderdaad zo is, zit er weinig anders op dan naar je colo toe te rijden :)

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT.
Damn ik vind het wel ziek hoe simpel je die app remote kunt installeren. Ik heb niet eens login credentials op hoeven geven, die van de machine waarvanaf ik het gedaan heb in dat lan zijn anders.
thx for the help!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je gelijk weer waarom open netbios over internet A Bad Idea(r) (tm) is.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 05 september 2004 @ 19:58:
Weet je gelijk weer waarom open netbios over internet A Bad Idea(r) (tm) is.
ja ik heb het altijd dicht staan. maar ziek dat dit gewoon mogelijk is onder 2003. Onder welke user wordt het geinstalled, ik snap er niks van ?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:55:
GELUKT.
Damn ik vind het wel ziek hoe simpel je die app remote kunt installeren. Ik heb niet eens login credentials op hoeven geven, die van de machine waarvanaf ik het gedaan heb in dat lan zijn anders.
thx for the help!
lijkt me vreemd, dan heb je of een guest account met admin rechten, of je had op die lokale machine hetzelfde lokale password/useraccount als op die server waar je het op installeerde

anders kan het namelijk niet, hij wil via de c$ op die machine komen en daar komen alleen admins op

check dus die machine nog eens grondig straks...

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 20:00:
[...]

lijkt me vreemd, dan heb je of een guest account met admin rechten, of je had op die lokale machine hetzelfde lokale password/useraccount als op die server waar je het op installeerde

anders kan het namelijk niet, hij wil via de c$ op die machine komen en daar komen alleen admins op

check dus die machine nog eens grondig straks...
oh dan snap ik het denk ik al. Ik had een kwartier daarvoor die machine via fileshare benaderd.. \\ip\c$ ..waarschijnlijk m'n login credentials gecached dan.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:07:
[...]

oh dan snap ik het denk ik al. Ik had een kwartier daarvoor die machine via fileshare benaderd.. \\ip\c$ ..waarschijnlijk m'n login credentials gecached dan.
idd dan gebruikt ie die ja :)

net use (vanaf de cmd prompt) en dan de ipc$ verbindingen verbreken

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Problem solved begrijp ik :D

Zorg er wel voor dat je de dameware client weer verwijderd, al is het alleen maar omdat het CPU vreet!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zwelgje
Vunzz schreef op 05 september 2004 @ 21:14:
Problem solved begrijp ik :D

Zorg er wel voor dat je de dameware client weer verwijderd, al is het alleen maar omdat het CPU vreet!
geen last van, zolang als dat ding niks doet kost het ook geen cycles

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:59:
ja ik heb het altijd dicht staan. maar ziek dat dit gewoon mogelijk is onder 2003. Onder welke user wordt het geinstalled, ik snap er niks van ?
Daarvoor heb je dus ook beheerders met clue (r) (tm).

Pagina: 1