Toon posts:

Suse 9.1 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb nu zelf wel wat opgezocht en uitgeprobeerd dus aub sluit deze topic niet :(

ik heb zoals in vorige (gesloten) topic stond beetje lopen klooien met de DMA settings.. uit,aan,.. 33,66,100... op advies dus van de mensen die toen reageerden (BEDANKT VOOR DAT :))

niks werkt..

toen vond ik iets op web dat bij iemand retetraag ging door dat acpi aan stond..d ie heb ik ook uit gezet via console >> acpi=off

hij is nog steeds zoooo traag ik snap er dus niks van :(!

AMD XP 2200 +
Abit NF7
256 ddram 2700
15 Gb schijf ( 10 Gb root en een 500 mb swap staan op deze)
20 Gb schijf
Geforce 4 Ti4400

wie o wiekan mij helpen :(? het is gewoon echt HEEL traag.. het is gewoon niet normaal meer.. ik kan gewoon naar beneden lopen,wat dingen doen, terug naar boven en dan maak ik het nog mee dat het programma tevoroschijn komt! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 18:33 ]

Verwijderd

Heb je toevallig een soundblaster live erin zitten?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb een onboard geluidskaart (Nforce 2 chip)

enige andere suggesties :)?

Verwijderd

Ik had dat trage met suse 9.1 ook, is na alle updates verdwenen,maar voor de zekerheid ben ik een eigen kerneltje aan het bakken (met support voor de athlon xp ipv general support)

Verwijderd

Topicstarter
hmm internet is ook ubertraag ik snap echt niet waarom :S? hoe kan het dat het bij mij zo klote gaat :(? het is alsof iets het internetverkeer vertraagd/probeert te blocken

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:34

Sjonny

Fratser

klinkt alsof je bij iedere dns lookup de 30 seconden timeout hebt, want hij kan het niet vinden. kortom, iets met je netwerk instellingen zit niet goed.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat :S ik d8 dat suse zo goed was in automatisch alles instellingen.. duidelijk dus niet

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

AJ

moet je niet eerst eens gaan benchen of een ander os proberen voor je ervan uitgaat dat suse je systeem zo traag maakt

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:50:
ja maar wat :S ik d8 dat suse zo goed was in automatisch alles instellingen.. duidelijk dus niet
tis nog steeds good-old linux hoor...als je 24/7 gebruiksvriendelijk wil hebben, is er geloof ik een besturingssysteem op de markt verkrijgbaar dat Windows heet, of zoiets O-)

maar is alleen je internetverbinding traag, of alles? Dat begrijp ik namelijk niet helemaal. Al een reinstall geprobeerd? Is met SuSE toch zo gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 05-09-2004 21:00 ]

• AJ

AJ

nee hij klaagt ook over de opstarttijd van z'n progs; ik zou zeggen draai vannacht iets als check-it ofzo om hardwarefailures uit te sluiten en meld je morgen maar weer

(trouwens, hoezo heb je je geheugen in een ander slot gedaan)

[ Voor 73% gewijzigd door AJ op 05-09-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me geheugen in ander slot geprobeert omdat ik in verleden met me vorige pc had dat hij helemaal ging flippen en toen ander slot en hij deed het goed..

maar met windows was hij gewoon stabiel en redelijk snel.. maar ik ga denk binnenkort me mobo en/of geheugen omwisselen .. want in windows was er wel eens dat hij opeens heel lang deed over dingen (maar niet zoals met Suse alleen maar traag)

ik heb al opnieuw geformateerd en opnieuw suse der op gezet...

*edit:
weet iemand goed programma voro WINDOWS om conflicten op te sporen? ik isntalleer dan namelijk weer windows ffies en dan controleren.. want het in linux downloaden/uitvoeren/etc.. dat gaat serieus uren en uren duren en die tijd heb ik niet :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 22:15 ]

Verwijderd

Dualchannel laat niet altijd toe dat je zomaar je geheugen verplaatst zonder extreem snelheidsverlies. Check dat even....

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen dual channel geheugen? en ik verplaatste het pas nadat het zo traag was en er is nu niks veranderd met het verplaatsen.. het maakt niet uit waar geheugen toch zit als ik maar 1 reep heb?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
nee maakt idd niks uit.
maar heb je al een ander besturingssysteem gedraaid?
anders draai ff een Knoppix live-cd'tje...hoef je niks te installen.

oeh 500e post

[ Voor 31% gewijzigd door HyperioN op 06-09-2004 00:02 ]

Verwijderd

Euh. Nforce2....
Heb je de Nforce2 drivers lopen?
Anders is het niet zo raar dat je systeem sloom is.

• AJ

AJ

als je volgens jouw manuals je geheugen kunt plaatsen waar je wilt en in het ene slot doet hij het wel en in het andere slot heb je en traag systeem dan lijkt het mij toch dat je je probleem hebt gelokaliseerd

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik zeg het maakte dus niks uit in andere slot.. ik deed dat alleen omdat het bij mijn VORIGE pc het probleem verhielp...

maar kan het komen omdat de Nforce 2 drivers niet geinstalleerd zijn? anders download ik die dus maar ff en brand e op cd .... *schaam*

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Probeer een kale installatie en voeg later toe wat je geinstalleerd wil hebben. Ik kan me niks anders voorstellen dan dat het een hardware/driver probleem is, want suse draait (net zoals andere linux os'en) standaard prima en snel.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat ? kaal installereN? Manual installation is volgens mij via de shell en dat kan ik niet ..

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Je kan bij de installatie van suse verschillende soorten pakketsamenstellingen kan kiezen.
Zie hier het kopje software:
Afbeeldingslocatie: http://www.suse.com/en/private/products/suse_linux/prof/images91/yast2_installation.jpg

Daar kan je op klikken en kiezen voor basic ofzo.
Kijk na installatie of powersave daemon draait (rcpowersaved status) en stop deze eventueel.
Als het nu nog traag loopt, zal het een driver kwestie zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 18:32:

toen vond ik iets op web dat bij iemand retetraag ging door dat acpi aan stond..d ie heb ik ook uit gezet via console >> acpi=off
Als je met console bedoelt een shell in een terminal, kan ik je nu al garanderen dat dat helemaal niets uithaalt, ik denk niet dat de kernel acpi opeens uitzet als je een variabele in bash verandert, misschien moet je even onderzoek plegen naar waar je dat nou moet typen in plaats van het lukraak ergens doen.
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 08:54:
hoe doe je dat ? kaal installereN? Manual installation is volgens mij via de shell en dat kan ik niet ..
En met deze instelling komt er ook een eind aan dit topic helaas, je bent nu genoeg gestuurd en aan het handje gehouden vind ik.

[ Voor 24% gewijzigd door blaataaps op 06-09-2004 10:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.