[m6vbe] Na installatie gen USB support mouse. Tijdens wel.

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Wie kan hier een lichtje op schijnen?

Biostar M6VBE mobo
Fujitsu Tbird P3 450Mhz
Logitech wheel mouse USB optical.

Bij de installatie van Windows (98, 2K of XP) heb ik een muis TOT hij komt bij het detecteren van de muis, keyboard e.d.

Als Windows dan geinstalleerd is, zie in de apparaatbeheer onder USB-controllers:
Niet-ondersteunde VIA USB Universal Host Controller.

Nu kan ik me voorstellen dat er mobo drivers hiervoor moeten zijn, maar kan ze niet vinden. Is hier een universeel iets voor?

Trouwens, heb dat ding al ff, maar pas sinds kort maak ik gebruik van de USB poorten.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geeft hij geen problemen op de PS/2 poort (ik neem aan dat je daar een verloopstukje voor hebt?)

Heb je de laatste MOBO drivers geïnstalleerd ed? Mobo is namelijk nogal oud, ten tijde was de USB support nog niet als heden ten dage ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eens de VIA 4-in-1 drivers (of hyperion drivers heten ze tegenwoordig).
de reden dat je muis het in het begin wel doet is waarschijnlijk omdat USB legacy support wel aanstaat in de bios, als windows het dan moet overnemen gaat het fout.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
Welk type southbridge heb je ? Er schijnen types te bestaan waarvan de USB controller niet helemaal aan de standaarden voldoet.

/edit: Op jouw mainboard zit de VT82596A of VT82596B, dus dat verhaal gaat niet op.

[ Voor 34% gewijzigd door Nielson op 06-09-2004 15:57 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
@ Nielsen
[quote]
/edit: Op jouw mainboard zit de VT82596A of VT82596B, dus dat verhaal gaat niet op.
[/unquote]
Weet je hoelang ik al op zoek ben naar een pagina met zoveel info als deze!!! _O_ Ow holy 1 ;)

Ik heb al gevonden wat het is.

@ Terw_Dan
[quote]
probeer eens de VIA 4-in-1 drivers (of hyperion drivers heten ze tegenwoordig
[/unquote]

op www.viaarena.com vond ik de lossen USB drivers. Ik was een beetje in de veronderstelling (en er staat me ook bij uit het verleden (W98se)) dat dit niet nodig was....

Thanx y'all!

[ Voor 4% gewijzigd door its_Muppet op 10-09-2004 23:17 . Reden: waarom werken de quotjes niet? ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)