Toon posts:

MSI K8TM mobo: hoe raid controller uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K8TM Mobo met via VT8237 Chipset, en AMD Athlon 64 processor. Windows gaat op zoek naar een raid-controller, welke niet geïnstalleerd is omdat ik er maar 1 harde schijf in heb zitten. Ik heb al zitten kijken in de BIOS maar heb geen idee hoe ik de RAID-functie kan uitschakelen. Nu duurt het een "eeuwigheid" voordat windows daadwerkelijk gebruikt kan worden na het opstarten en ik vermoed dat het gezoek naar de RAID-controller de oorzaak hiervan is.

Kan iemand mij helpen? (Graag een specifieke verwijzing naar de bios-optie.)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:55:
Ik heb een MSI K8TM Mobo met via VT8237 Chipset, en AMD Athlon 64 processor. Windows gaat op zoek naar een raid-controller, welke niet geïnstalleerd is omdat ik er maar 1 harde schijf in heb zitten. Ik heb al zitten kijken in de BIOS maar heb geen idee hoe ik de RAID-functie kan uitschakelen. Nu duurt het een "eeuwigheid" voordat windows daadwerkelijk gebruikt kan worden na het opstarten en ik vermoed dat het gezoek naar de RAID-controller de oorzaak hiervan is.

Kan iemand mij helpen? (Graag een specifieke verwijzing naar de bios-optie.)
mijn vader heeft hem ook net alleen doet bij hem het geluid niet maar ala..
je hebt als het goed is een floppie bij gekregen waarop staat raid controlers... anders die effe instaleren en anders onder advanced options was geloof ik iets maar ik ken het ook maar net... maar probeer het is anders met dat floppie misschien dat hij het dan doet!!! suc6

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: ik wil de RAID controller níet gebruiken dus ik wil hem ook niet installeren. Ik wil gewoon de optie uitzetten in de BIOS (bij andere MOBO's al vaker gedaan) maar ik weet niet wélke opie dit is bij dit mobo en deze bios. Vandaar dat ik graag een specifieke verwijzing wil hebben naar de regel die ik moet "disablen".