Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Onderschat de didactische waarde van een moddereter-post niet: met de mailtjes corrigeer je een eenling, met een post licht je ook de rest voor. Of we zouden moeten vinden dat die voorlichting structureel niet op de FP thuishoort, maar waarom bestaat dat account danSteve schreef op 05 september 2004 @ 17:50:
Mwah, hier zijn er verwijzing-naar-TMF-mailtjes voor die alle FPA's en PM's kunnen sturen. Dat lijkt me eigenlijk nuttiger dan nog verder offtopic te gaan met de Moderator-account.
Ondertussen ben ik wel weer benieuwd naar hoe hoog de eerste post volgens eenieder moet eindigen...
[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 05-09-2004 18:07 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Een offtopic reply als 'Maak je niet zo druk. Die punten leveren niks op

Oja, ik ben het zelf die daar replyt, ach
🌞🍃
Kenonne! Nou, van mij mag er ingegrepen worden: om de moderatie-opmerking uit die eerste post te vervangen door een verwijzing naar TMF. In het verlengde van mijn eerdere punt en van wat AdG zegt: dit is een slecht voorbeeld. Als klachten over de moderatie op +2 staan, schept dat imo een slecht precedent.+1, -1: First post, -1: First post, +1: First post, -1: First post, 0,80: Grappig, 0: Interessant, 0: Ondergewaardeerd, 0,50: Informatief, 0,44: Gemodereerd, 0: Ondergewaardeerd, -0,36: First post, 0: Troll, 0,31: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, -0,27: Overbodig, 0: First post, 0,24: Interessant, 0,22: Grappig, 0,21: Ondergewaardeerd, 0,20: Interessant, 0,19: Grappig, 0,18: Inzichtvol, 0: Informatief, 0: Informatief, 0,16: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, 0,15: Ondergewaardeerd, -0,14: Overbodig, -0,14: Overgewaardeerd, 0: Gemodereerd, 0,13: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, 0,12: Inzichtvol, 0,12: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, 0,11: Interessant, -0,11: Overbodig, -0,11: First post, 0,10: Inzichtvol, -0,10: First post, 0,10: Informatief, 0,10: Informatief, -0,09: Overgewaardeerd, 0,09: Ondergewaardeerd, Som: 2.15 / 45x
lol @ DataBeest
[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 05-09-2004 19:12 . Reden: taal uitgekuist ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Beter is het om een PMmetje aan zijn oren te trekken
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
EenschAlex de Groot schreef op 05 september 2004 @ 18:40:
Rataplan, ik kan wel wat multimodden maar dat is niet bepaald effectief.
Beter is het om een PMmetje aan zijn oren te trekken

Ik heb toevallig wel gezien wat de tekst was voor de edit. Tenminste, ik weet het niet precies meer, maar het was maar 1 woord. Iets van tweak of first ofzo. Duidelijk met de bedoeling om snel een first-post te hebben te hebben.KeX schreef op 05 september 2004 @ 20:41:
Ik heb de eerste post op 1 first post laten staan en de rest aan offtopicness naar de nul gebracht. De eerste reactie is blijkbaar een first post/edit reactie geweest waar ik niets van terug kan zien. Lastig modden. Ik ga af op de reacties van de andere users en denk dat je door de edit een mager 1-tje wel kunt verantwoorden. Het blijft IMO overigens triest een dergelijke manier van reageren en editten.
Kennelijk stond er dus eerst "react".Als je eerst snel alleen 'react' neer zet, vind ik het niet zo gek dat je omlaag gemod wordt....
Overigens is dit (een reactie op een andere post) natuurlijk geen first post.
"Maar alles is weer ok" zegt 'ie, omdat 'ie zichtbaar gemod is, dus z'n first post heeft gewerkt. Over slecht voorbeeld gesproken! PM naar -1 first post & een modbreak in de fipo d'r overheen, 's what I say...
Mja, daar is de originele inhoud gewoon teruggezet op basis van de in de mail gezonden inhoud van de reactie. Bovendien was die reactie toen al geëdit door een FPA en had de user dat er allemaal uitgesloopt.polaris schreef op 06 september 2004 @ 07:20:
Uit deze post van Longbeard maak ik op dat het mogelijk is user-edits ongedaan te maken. Kan dat hier niet?
Een magisch knopje 'zet originele inhoud terug' bestaat helaas nog niet
Knopje niet nodig, maar het loggen van INSERTS en UPDATES zal toch wel gebeuren?Steve schreef op 06 september 2004 @ 07:31:
Een magisch knopje 'zet originele inhoud terug' bestaat helaas nog niet.
Maar ja, "M$" is en blijft schelden en is als zodaning ongewenst.
Om een beeld te krijgen van waar dat moddereter-account nou wél geschikt voor is, en omdat ik deze post - bij zéér hoge uitzondering - toch ondergewaardeerd vind: is het een idee om hier die verdammte dollartekens uit te slopen, zodat de reaktie op waarde kan worden geschat? (In dat geval mag 'ie ook wel meteen een PM hebben, want hij is al behoorlijk stukgemodereerd
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 06-09-2004 19:09 ]
Dat lijkt me niet juist. Je kan niet zomaar iemands post inhoudelijk veranderen. Dat ontoelaatbaar gescheld en warezlinks worden weggeedit is iets anders. Hier kiest de poster er bewust voor M$ te gebruiken en hij moet dan maar aanvaarden dat dat tot een lagere waardering leidt.is het een idee om hier die verdammte dollartekens uit te slopen, zodat de reaktie op waarde kan worden geschat?
Ontopic, kritisch, zijnote gevend en impliceren wat voor Don Quichotte-toestanden zo'n patent heeft.... perfecte posting, behalve dan dat er een M$ staat (maar dan toch weer gemotiveerd).
Ik als PM heb geen last van die rancune van M$ of M@ of MS, whatever en kan dankzij die blinde vlek toch deze reactie omhoog gooien.
[edit]
Kom toch op, voor de meest belachelijke onzin moet je MS consequent koosjer aanpakken? Indien mijn Word crashed en ik de balen heb van een crash ga ik echt niet MS MS roepen maar MicroSuigt oid. Indien ik een verhaal ophang waarom Word crashed, omdat bv de OLE2.0 implementatie met Powahpoint zuigt zodat een onderlinge sleepmacro faalt of een ander object opeens z;n data verliest... krijg dan de klere MS en dan kan je echt wel M$ neerzetten. Een denigerende opmerking over een bedrijf (Top OS, redelijke support, lekker flexibel enz) dat het op sommie vlakken verdient (verkoop ethiek, monopoly en andere software) is niet perse een troll (zoals deze flutpatent bewijst, dit patent is minder waard dan WC-papier en de eerste rechten die het woord 'patent' kan spellen zal deze dus doortrekken).
[edit@rataplan]
Een moddereter account is bedoeld voor het verwijzen van users die van TFM niets weten en dat in een post laten blijken (zodat andere users er iets van leren). Daar ga je niet mee in discussie over MS of M$ of M/
[ Voor 61% gewijzigd door Delerium op 06-09-2004 19:09 ]
Je hebt zojuist een betoog geschreven dat imo legitimeert dat Bill Gates een klootzak genoemd mag worden als iemand namens zijn MS iets doet wat jou niet zint; en meer is er niet aan de hand, gegeven het feit dat het patent op legale wijze verkregen is. Ik vind denigrerend ook een vrij wollige term om schelden te duiden; en je argumentatie vind ik ten dele ongeldig: als een specifiek MS-produkt op een specifiek punt faalt, moet je het hele bedrijf te kakken kunnen zetten? I beg to differ. Voor "W

Om je vraag te beantwoorden: ja, zelfs naar aanleiding van de meest belachelijke onzin vind ik dat we MS imo koosjer moeten aanpakken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Tot slot zijn er toch genoeg mensen die "M$" een belangrijk criterium vinden om de post omlaag te modden, gegeven de vele flamebaits die deze post heeft mogen scoren en het niveau (-0,3 of zo) waarop we 'm aantroffen. In dat licht vind ik +3 wel erg hoog.
En wat dat moddereter-account betreft: dan snap ik weer niet waarom er naar aanleiding van de in de topicstart vermelde moderatieklachten en -discussie op de FP geen post is geplaatst. Daar was toch alle aanleiding voor, als ik je goed begrijp.