Toon posts:

[3D] Bryce en scharnieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 2 uur aan het prutsen en heb verscheidene tuts doorzocht maar nergens tegengekomen wat ik wil bereiken.

Ik heb dus een ronddraaiende schijf met daaraan balken. Die balken moeten meedraaien met de schijf. Zelf moeten de balken aan een soort scharnier zitten waardoor ze kunnen bewegen aan 1 punt.

Voor de mensen die het nog niet helemaal snappen, ik ben bezig met een breakdance (kermis attractie) en wil deze helemaal op en af kunnen laten bouwen en daarna ook kunnen laten draaien. De balken zijn stalen latten die vastzitten aan een ton op de middenbouw. Deze kunnen boven 1 trailer geklapt worden en uitgeklapt worden.

2 fotootjes:

op transport, het gaat dus om de gele balken:

http://users.belgacom.net/beachpolyp/break/break001.jpg

En hier uitgeklapt:

http://users.belgacom.net/beachpolyp/break/break010.jpg

Hoe krijg ik dat dus voor mekaar in bryce? (dus hoe moeten de objecten onderling gelinkt worden?)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 16:15
Bryce is nou niet bepaald een 3D modelling tool..
Je kunt bijvoorbeeld in 3ds max een object maken, en die vervolgens importeren in bryce. ik denk dat dat sneller gaat...

Succes

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
De models heb ik ook al, kmoet alleen nog weten hoe ik ze aan elkaar moet linken.

Wat ik heb gedaan is zon gele balk gemaakt (alleen het uiteinde is een bewerkte cube in 3dmax) en de middenton van een stel bryce primitives gemaakt.

Ook heb ik een 12tal kleine kubusjes (1x1x1) om het draaipunt aan te geven. Dus ik dacht zelf dat ik de balken daaraan moest linken en vervolgens de kubusjes weer aan de middenton. Maar hoe ik dan de instellingen moet doen, weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
24 uur zijn om en ik zit nog steeds met mn vraag... Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Dus... je hebt 3dsmax, maar wilt Bryce gebruiken voor de animaties??

Bij Bryce kan je wel er pivot verplaatsen voor zover ik weet, maar geen objecten linken aan elkaar. Dus tenzij je van je hele attractie 1 object maakt in max, kan je 't in Bryce laten ronddraaien en renderen.

Maar goed, in max kan dit 10 keer beter. Objectjes linken aan dummy's (jouw gele kubusjes) en animeren maar (wel erg kort door de bocht, maar kijk eerst eens naar max i.p.v. Bryce :))

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap best dat hier iedereen helemaal vol is van max, want het is overduidelijk superieur aan bryce als je gaat meshmodellen, iets dat niet eens kan met bryce, doch vind ik bryce wat lekkerder werken en bij bryce weet ik wel veel wat er kan en bij max vrijwel niets.

En bij bryce kun je wel degelijk objecten aan elkaar linken. (object selecteren, 3e tekentje aanklikken en ingedrukt houden en lijn slepen naar object waaraan je het wil linken. Vervolgens kun je in het tabblad linking bij het eerste tekentje van het object de linking eigenschappen definieren)

Als hier toch nog iemand is die antwoord heeft op mn vraag hoor ik t graag...
Pagina: 1