Toon posts:

Linksys BEFW11S4 (11.b) kan maar 200 kbs @home aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een jaar de blije eigenaar van een linksys BEFW11S4 wired/wireless router.

Alleen sinds een paar weken kom ik er achter dat mijn internet wel erg traag begint te worden bij mijn @HOME Breedband.

Als ik gewoon de stekker (@home WAN) in me laptop steek haal ik 400/500 kbs.
Wanneer ik Wired via me router ga haal ik zo rond de 350/450.

En nu komt het. wanneer ik via wirelss (11.b) ga (mijn laptop heeft 54.g) dan haal ik nog maar 200 kb/s,

Ligt dit nu gewoon aan die 11.b of is er meer aan de hand. Want ik zit er nu aan te denken om maar een 54.g router aan te schaffen. Want dit werkt zo niet langer meer.

MSN (ja heb het soms nodig :P) werkt heel traag, filetranfsers werken niet lekker meer, contactlijst laad langzaam in en natuurlijk gewoon internetten werkt bagger. Traag enz enz.

Is het dus de moeite waard om een 54.G router aan te schaffen en deze 11.b na een jaar van trouwe dienst de deur uit te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15

Xeo

zijn de poorten goed geforward?

want wifi zou in dit geval geen tekortkoming zijn..

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Zelf heb ik met 11b nog nooit de 11 mbit gehaald. Blijft altijd hangen bij een 3 -4 mbit, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.

54G bevalt mij stukken beter, echt een stuk sneller. Daarnaast is het bereik van 54 ook een stukkie beter.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik dus niet, Ik heb de firmware een keer geupdate op aanraden van iemand en toen begonnen de problemen.

Weet je misschien wat ik moet forwarden?

• Xeo

Xeo

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:29:
Ja dat weet ik dus niet, Ik heb de firmware een keer geupdate op aanraden van iemand en toen begonnen de problemen.

Weet je misschien wat ik moet forwarden?
dat hangt van de programma's die je gebruikt af....
bijv bij bittorrent de poorten 6881 t/m 6889 ofzo (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

Topicstarter
cryhtorchild schreef op 05 september 2004 @ 17:29:
Zelf heb ik met 11b nog nooit de 11 mbit gehaald. Blijft altijd hangen bij een 3 -4 mbit, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.

54G bevalt mij stukken beter, echt een stuk sneller. Daarnaast is het bereik van 54 ook een stukkie beter.
aha, maar gaat het internet er sneller door.. .ik hoorde een keer dat internet maar 2 mbit gebruikte MAXIMAAL... dat je dat zelfs nooit haalt.. dus in feite zou 11.b geen belemmering moeten zijn toch voor mijn @home breedband lijn?
Xeo schreef op 05 september 2004 @ 17:33:
[...]

dat hangt van de programma's die je gebruikt af....
bijv bij bittorrent de poorten 6881 t/m 6889 ofzo (correct me if i'm wrong)
het gaat dus voornamelijk om MSN wat niet goed werkt en firefox/IE

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:34 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik heb exact hetzelfde probleem met de linksys BEFW11S4 version 2. Als ik hem uit en dan weer aanzet is de snelheid weer op een normaal niveau voor een dag ofzo. Daarna zakt het weer terug. Bij mij is het een kwestie om hem af en toe even opnieuw te starten

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb dus het zelfde als FAD .. maar bij mij komt het vaker voor.. lekker zeg.. goede kwaliteit van LINKSYS zo te horen. dacht dat linksys een degelijk merk was.. maar niet dus ...

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Even off-topic, maar wel over dezelfde router.

Ik heb deze dus ook (een half jaar) en vorige week was hij helemaal dood. Nu heb ik een nieuwe gekregen, maar weet ik de juiste instellingen niet meer. In het configuratiemenu van de router moet ik een "hostname" en "domainname" opgeven (die van @home), ik weet nog wel dat er eentje mijn computer naam was..maar welke?! en die andere?!
Kan iemand mij hier helpen met dezelfde router?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• Xeo

Xeo

misschien ligt het aan t aantal connecties dat je router maakt, ik heb zelf een linksys wrt54G router... en die gaat ook helemaal stressen als ik te veel connecties laat maken door bijv. bittorrent.

misschien dat dit kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
wout-hugo schreef op 05 september 2004 @ 19:58:
Even off-topic, maar wel over dezelfde router.

Ik heb deze dus ook (een half jaar) en vorige week was hij helemaal dood. Nu heb ik een nieuwe gekregen, maar weet ik de juiste instellingen niet meer. In het configuratiemenu van de router moet ik een "hostname" en "domainname" opgeven (die van @home), ik weet nog wel dat er eentje mijn computer naam was..maar welke?! en die andere?!
Kan iemand mij hier helpen met dezelfde router?
de bovenste, moet je computernaam zijn, en die onderste, home.nl .... en dat is volgens mij

domainname = home.nl ..

hostname = je eigen pc naam
Pagina: 1