Toon posts:

Nieuwe PC - Geeft 1 Piep en schakelt daarna zelf uit

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe PC samengesteld en gebouwd (voor de eerste keer).

Ik hoopvol de PC aangezet, maar het enige wat hij doet is een lange pieptoon geven en daar gaat hij vanzelf uit. Als je hem daarna gelijk weer start geeft hij geen pieptoon en gaat ie binnen 3 seconen weer uit.
Vanaf het moment dat de stroom er volledig af is en je schakelt hem weer aan is het weer piep en over. Ik zie dus geen POST/BIOS scherm

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Geheugen vervangen en op verschilende bankjes geprobeerd
- Schelden, vloeken en tieren

De handleiding zegt dit over de piep :

AMI BIOS beep codes :

One Beep :

Keyboard controller error (Toetsenbord zit goed aangesloten)
Refresh Time error (Ik dacht dat dit om foutief geheugen ging)
No master drive detected (De SATA kabel zit zeker op de MASTER connector)

Mijn SPECS zijn :

ASUS P5GD1 Socket 775 Mobo
2x512 MB Kingston geheugen
AOPEN H600B Behuizing met 350 watt voeding
Intel 550 Processor (3,4 Ghz)
NEC 2510 DVD brander
Maxtor HDD SATA 80 Gb
Sapphire X800XT PCI-Express videokaart

Ik denk dat of de voeding niet toereikend is of dat er misschien een probleem is dat mijn stopcontact niet geaard is(Kan het me bijna voorstellen maar toch)

Als iemand een goede suggestie heeft graag !!!

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 12:39

Hoaxbe

Revived his 9500

Probeer eerst eens al je drives eraf te halen, inclusief HDD. Kijk dan eens of ie verder raakt :)

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Videokaart goed geplaatst ? ( misschien extra voeding nodig ?)
Juiste geheugen gebruikt ? (pc 3200 ofzo ?)

Anders ff proberen bios resetten.

Succes :)
ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS
The RADEON™ X800 XT must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.
In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.
Use the Power Extension Cable to connect the Radeon X800 XT to the computer? hard Drive power connector.

[ Voor 58% gewijzigd door 1ns4n3 op 05-09-2004 17:11 . Reden: extra info ]

.......

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-alle schroefjes waarop het moederbord rust op de goede plaats? (eentje op verkeerde plaats kan kortsluiting geven bij moederbord)
-hefboompje wel omhoog gedaan toen je de processor erin deed?
-ging de processor 'vloeiend' in de socket zonder druk te hoeven zetten?
-kabeltje van de processorkoeler niet vergeten in CPUfan te steken op mobo?
-extra voedingkabeltje voor Pentium 4's wel op mobo gedaan? (4 gaatjes, is vierkant)
-Voedingkabeltje naar Videokaart?
-Geheugen goed geplaatst? (hier moet je wel enige druk uitoefenen)
-Videokaart goed geplaatst?

Dit zijn de hoofdpunten waar het nu zo'n beetje om draait, ik zou zeggen: Ga elke stap ff bijlangs.
Dan opstarten met alleen deze hardware:
-voeding, moederbord, processor (+ koeler), geheugen en videokaart
(2 keer proberen, elke keer met maar 1 reep geheugen <-> deze dus verwisselen bij 2e maal testen)

kijken wat ie dan doet. Check ook ff of de CLRCMOS jumper niet standaard verkeerd staat.. dat word/werd soms nog wel eens gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door SEA Ninja op 05-09-2004 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
- HDD drive eraf gehaalt helaas
-Extra voeding voor videokaart. Goed punt ik zag op de videokaart een aansluiting voor voeding (een zwart blok met 2 vierkant gaten en 4 achthoekige gaten) maar ik heb geen kabel om die aan te sluiten. Er zat bij de vidkaart geen kabel om die aan te sluiten en de voeding heeft geen kabel die er op past. Hier ga zeker ff achteraan
- Wat betreft het plaatsen van de Processor, dit heb ik in het begin verprutst door het bescherm plaatje van de processor er op te laten, maar na zorgvuldige inspectie (met vergrootglas) zag ik geen gebogen pinnetjes
-Kabeltje van de Proc.fan zit goed
-Extra voedingkabeltje is waarschijnlijk de kabel voor 12V aansluiting op MOBO, ook dit zit er op
-Ook de CLRCMOS jumpers gecheckt deze staan goed

De PC gaat, als ik voor dinsdag het niet zelf opgelost hebt, naar een PC zaak. Zodra ik de oplossing heb zal ik hier wel posten.

Iedereen bedankt voor de hulp

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Japie.G

Colour Classic

Heb zelf soorgelijke problemen gehad. Zou graag willen weten hoe het nu is opgelost! Vaak zijn het inderdaad voedingsproblemen!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:43:

-Extra voeding voor videokaart. Goed punt ik zag op de videokaart een aansluiting voor voeding (een zwart blok met 2 vierkant gaten en 4 achthoekige gaten) maar ik heb geen kabel om die aan te sluiten. Er zat bij de vidkaart geen kabel om die aan te sluiten en de voeding heeft geen kabel die er op past. Hier ga zeker ff achteraan
Je geeft zelf het antwoord al...
ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS

The RADEON™ X800 XT must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.
In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.
Use the Power Extension Cable to connect the Radeon X800 XT to the computer? hard Drive power connector.
1. Remove the power cable from the hard drive.
2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the RADEON™ X800 XT power connector.
3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.
4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Plaatje hier: http://www.sapphiretech.com/awards/image/media_170.jpg
rechts boven zit de aansluiting
als je dat voedingskabeltje dr niet bij hebt gekregen van de shop gewoon daar gaan halen

edit: kost me 3 minuten op google, had je zelf ook wel ff kunnen opzoeken

[ Voor 4% gewijzigd door Cozm0 op 27-09-2004 16:30 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Vergeet ook niet dat je mobo 2 voedingen wil hé : ATX1 = de lange connector en ATX2 = een vierkant connectortje naast de cpu.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
maar hij heeft geen werkend systeem he ;)

Meestal als ie vanzelf uitgaat lijkt mij dat de cpu de boosdoener is, of idd videokaart/geheugen..

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

ShereKahn schreef op 27 september 2004 @ 15:55:
Heb zelf soorgelijke problemen gehad. Zou graag willen weten hoe het nu is opgelost! Vaak zijn het inderdaad voedingsproblemen!
gehad Dan weet je toc ook hoe het is opgelost? :?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

controleer eens of je koeler goed vast zit en vermeld even of je er wel of geen koelpasta tussen hebt zitten, als je cpu cooler geen contact maakt met de core schakelt hij namelij kook uit

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Japie.G

Colour Classic

IorGie schreef op 27 september 2004 @ 16:51:
[...]

gehad Dan weet je toc ook hoe het is opgelost? :?
Sorry voor woordkeuze, bedoelde meer zoeits als dat ik deze problemen ook eens ergens ben tegengekomen. Weet dus niet hoe het uiteindelijk is opgelost. (betrof niet mijn eigen pc)

edit:

Na navraag bij de desbetreffende persoon bleek het een defect moederbord te zijn 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 29-09-2004 10:54 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

Mister_X schreef op 27 september 2004 @ 16:36:
maar hij heeft geen werkend systeem he ;)
En hoe heeft ie hier op GoT gepost dan? ;)

Ontopic: Een lange piep is inderdaad in bijna alle gevallen een probleem met de videokaart. Een serie van lange piepen duidt op problemen met het geheugen.

Verwijderd

Pinnetjes krom in socket? Dat komt érg vaak voor bij die krengen!

Koeler wel op goede fan aansluiting gezet?

Verwijderd

hoi,

ik heb gister dus bijna dezelfde pc binnen gekregen en ik heb ook hetzelfde probleem. Hij piept 1 keer en valt vervolgens uit, wanneer je hem daarna weer opstart hoor je geen piepje meer en valt ie nog sneller uit.

Ik heb hd, dvdrom etc losgehaald maar het helpt niet. Ik zie ook nog niets op het scherm.
Ik hoop dat er snel een oplossing voor gevonden word.

alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb de pc teruggestuurd en het was dus de cpu koeler die niet goed bevestigd zat en daarom viel hij dus uit. Ik denk dat dat ook het probleem was van de topicstarter ;)
Pagina: 1