Ik ben bezig met een verjaardagkalender aan het maken die mij 7 dagen voordat iemand jarig is op de hoogte steld hiervan. Maar het probleem zit hem in de select query die moet bepalen of er over 7 dagen iemand jarig is. In de DB staan geboorte datums en hun naam.
Dit leverd deze error "Unknown column 'datum' in 'where clause'"
Natuurlijk kan ik de DB wel omgooien dat hij in plaats van 1 kolom 'date' 2 kolommen maak, de datum waarop ze jarig zijn en appart in welk jaar ze geboren zijn. Maar ik ga ervan uit dat het ook simpel op te lossen moet zijn in mysql, alleen weet ik niet hoe. Wil iemand mij in de goede richting duwen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $checkdate=date("d-m", mktime (0,0,0,date("m") ,date("d")+7,date("Y"))); $sql = "SELECT name, DATE_FORMAT(date,'%d-%m') as datum, DATE_FORMAT(date,'%Y') as geboortejaar FROM birthday WHERE datum='$checkdate' "; |
Dit leverd deze error "Unknown column 'datum' in 'where clause'"
Natuurlijk kan ik de DB wel omgooien dat hij in plaats van 1 kolom 'date' 2 kolommen maak, de datum waarop ze jarig zijn en appart in welk jaar ze geboren zijn. Maar ik ga ervan uit dat het ook simpel op te lossen moet zijn in mysql, alleen weet ik niet hoe. Wil iemand mij in de goede richting duwen?
...