Toon posts:

Combinatie ISDN en ADSL in contactdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort op kamers, en nu is het de bedoeling dat op elke kamer een adsl+telefoon(analoog) aansluiting komt te zitten. We maken hiervoor gebruik van een Fast ADSL pakket van XS4ALL, en een ISDN-abbonnement van KPN. Nu wil ik op iedere kamer dus het liefst één wandcontactdoos installeren, die de mogelijkheid biedt voor één ADSL-, en één telefoonaansluiting. Zijn deze contactdozen te koop? Ik heb namelijk geen idee waar ik dan moet kijken!
En als ik de kabels trek, is het denk ik het beste om één analoge en één UTP-kabel per kamer te trekken?

Bij voorbaat dank, ik heb trouwens de search gebruikt maar kwam er niet uit...

Verwijderd

koop gewoon standaard utp contactdozen met 8 aders. dan kun je zelf die 4 van je isdn er wel in bedenken :)

utp langs een isdn signaal is wel te doen, als het echt storing geeft kun je altijd nog iets anders.

nog een laatste tip: DOE HET NIET.
je wilt niet weten hoe vaak dit mis gaat, zeker als beide contacten naast elkaar zitten.
bij gewone computers is het vervelend, bij laptop enorm duur.

laat ook maar, niet goed gelezen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 16:58 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt op zoek naar naar professionele opbouwdozen, maar die zijn niet goedkoop!

Ik zou in de meterkast een ADSL router neerplanten, en een ISDN huistelefooncentrale. En van daaruit een analoge lijn en een UTP kabel naar elke kamer :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Dat kan. waarschijnlijk heb je die aansluitkastjes wel eens gezien waar netwerkkabels in gaan. De stekkers die daar in gaan (voor netwerk dus) is een RJ 45 connector. De telefoonstekkers (RJ 11) zijn altijd kleiner, maar, de grap is dat ze wel in zo'n RJ 45 Wandcontactdoos passen.

Als je dan b.v. bij alle contactdozen rechts voor telefoon gebruikt, en links voor netwerk (ADSL) aansluiting, dan ben je klaar.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• axis
UTP opbouwdoosje kost bij de gamma 5 euro, en een analoge ook iets in die trend, is stuk goedkoper dan een profi doosje. Maar wel mooi natuurlijk, een doosje waar je ze beiden in kunt prikken.

Zou je analoge lijn en UTP niet over dezelfde kabel proppen, dat is alleen een laatste redmiddel als er al een kabel ligt, en er geen meer bij kan.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
perfect, dat was ook ongeveer de opzet.

Maar is er dan echt zo'n risico op ruis en storing, als die lijnen samen worden getrokken? Mijn moeder heeft dit op haar kantoor (hier zitten dan de twee lijnen in wandcontactdozen, bovenop elkaar), en heeft daar nooit last van?

Waar kan je die dozen trouwens kopen?

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op 05 september 2004 @ 16:58:
Zou je analoge lijn en UTP niet over dezelfde kabel proppen, dat is alleen een laatste redmiddel als er al een kabel ligt, en er geen meer bij kan.
De bedoeling was dus een aparte, analoge kabel voor de telefoon, en een aparte UTP-kabel voor de ADSL. Of is dit juist fout?

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

axis schreef op 05 september 2004 @ 16:58:
UTP opbouwdoosje kost bij de gamma 5 euro, en een analoge ook iets in die trend, is stuk goedkoper dan een profi doosje. Maar wel mooi natuurlijk, een doosje waar je ze beiden in kunt prikken.
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:01:

Waar kan je die dozen trouwens kopen?

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• axis
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:02:
[...]
De bedoeling was dus een aparte, analoge kabel voor de telefoon, en een aparte UTP-kabel voor de ADSL. Of is dit juist fout?
Ik bedoel ook inderdaad 2 aparte kabels, dat is het beste! (om het maar even simpel te zeggen). De wandcontactdozen voor ons studentenhuis heb ik bij de praxis gekocht trouwens, niet bij de gamma. Maar die zijn UTP-only.

Waar ik voor waarschuwde, is dat je ook die 2 signalen samen door een UTP-kabel kunt jagen (beetje prutsen met de draadjes), maar dan kan er storing optreden enzo. Maar dat is in jouw situatie gelukkig niet nodig..

Als de praxis dozen niet voldoen, of je wilt een mooie met RJ11 (telefoon) en RJ45 (ISDN/UTP) in één, kun je eens electronicawinkels langs gaan, of kijken bij winkels zoals Compricon.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04
Een rj11 stekkertje past gewoon in een rj45 aansluiting :)

En anders is een rj45 stekkertje binnen 30seconden op een telefoonsnoer geknepen.

Wel zou ik overal telefonie links en adsl (ethernet denk ik, met een switch in de meterkast of zo?) rechts (of andersom) doen, en met een stift de vakjes duidelijk markeren, om zo verwarring of verwisseling zoveel mogelijk uit te sluiten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Als ik jou was zou ik in de meterkast een hubje/switch plaatsen en vervolgens vanuit de meterkast naar elke kamer 2 cat.5 kabels trekken. Aan het uiteinde van elke 2x cat. 5 kabels bevestig je zowel in de meterkast alsmede in elke slaapkamer een walloutlet met 2x rj45 aansluitingen. Je kunt dan ervoor kiezen om bijvoorbeeld de linker rj45 aansluiting te gebruiken voor netwerk/adsl en de rechter rj45 (waar ook een rj11 in past zoals werd vermeld) voor telefonie. Als je dat weet sluit je elke rechter aansluiting van de walloutlet in de meterkast op de quatrofox aan en elke linker op de switch. Eventueel kun je de aansluitingen ook nog nummeren.
Pagina: 1