Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij een geinig ding......om de voordeur en babykamer vanaf de zolder in de gaten te houden.

Maar, zie je in je browser ook echt een filmpje en kun je meerdere camera beelden in 1 browsers bekijken ??

Heeft iemand ervaring met deze camera en kan ik heeeeeeeeeeeeel misschien ergens een beeldje bekijken ??

TIA,
Dammie

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Wij hebben er 1 op kantoor. Op zich werkt-ie goed, maar we hebben het nog niet voor elkaar om de stream te bekijken zonder login.

Je ziet geen filmpje, maar dmv java of activex krijg je een 'stream', wat ongeveer hetzelfde is.

De kwaliteit is dik ok imho, voor een webcam.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Aha klinkt opzich wel goed.

Ik wil namelijk iets betaalbaars...........Draadloos of UTP en wel zichtbaar op PC via Netwerk. Want dat ligt al door me hele woning overal.

Misschien nog andere ideeen ?

TIA
Dammie

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

AceRimmer

What a guy...

AceRimmer heeft er ook een.
Ik heb gewoon een html bestandje op de server gezet met het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<html>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function Init() {
    cvcs.RemoteHost = "192.168.0.210"
    cvcs.RemoteWeb = 80
    cvcs.RemotePort = 8481
    cvcs.Timeout = 5
    cvcs.AuthType = 1
    cvcs.PreviewFrameRate = 1
    cvcs.PreviewWidth = 320
    cvcs.PreviewHeight = 240
    cvcs.DeviceSerialNo = "xxxxxxxxxxxxxxxx"
    window.setInterval("ShowFrameRate()", 1000)
}

function ShowFrameRate() {
    if (1)
    {
       var fFrameRate = cvcs.FrameRate
       window.status = "Frame:" + fFrameRate.toString() + " fps"
    }
    cvcs.Play()
    cvcs.GetRealTimeData() 
    CurrentTime.innerHTML = cvcs.TimeString
    //GetTrigger()
}

</SCRIPT>
</head>
<body bgcolor="#000000" onload="Init()" onunload="cvcs.Stop()">
<SPAN ID="CurrentTime" style="font-family: Verdana, Arial, Sans-serif;
font-size: 10px;color: #00CC00;"></SPAN><br>
<OBJECT ID="cvcs" WIDTH=320 HEIGHT=240
        CLASSID="CLSID:31150A86-0BBA-409f-BEB4-F3922D10BF34"
        CODEBASE="xplug.ocx#version=2,0,0,0">
        </OBJECT>
</body>
</html>

Eigenlijk is het een asp pagina die op m'n server draait waarin het adres naar de camera veranderd wordt voor LAN of internet verbindingen.
De code komt gewoon uit de standaard pagina van de camera, xxxxxxx is het serienr van de camera.

[ Voor 23% gewijzigd door AceRimmer op 07-09-2004 11:24 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

En helaas, vanaf het internet werkt het nog niet.

Ik heb dus bovenstaande pagina, alleen het ip adres en de 2 poorten 80 en 8481 zijn dan gewijzigd.
Poort 80 is 12210, welke op de router wordt geforward, 8481 wordt geforward naar 8481 op de camera.

Het inladen van de pagina en OCX gaat goed, maar als status staat er 0 fps en de browser wordt enorm traag / loopt vast. (Bij afsluiten "dit programma reageert niet".

Heb ik iets niet goed ingesteld ofzo ? De handleiding (ook de uitgebreide op cd) geeft eigenlijk nauwelijks informatie over het benaderen vanaf internet via een firewall/router.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19
Heeft er iemand een linkje of specs van deze camera? IP camera's hebben de eigenschap erg duur te zijn; maar mischien kan Sitecom (budgetmerk) daar verandering in brengen? :P

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

http://www.bestekeus.nl/s...Path/299/products_id/7220
http://www.hardwareconcurrent.nl/ en dan > camera's > webcam

Het is de sitecom LN-400, 125,- bij hardware concurrent
specs niet gevonden...

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Heb de specs nu niet bij de hand, maar wat ik zo weet is dat de max framerate iets van 20fps is. Bij 320x240 is dat ook idd wel het geval.
Max resolutie is 640x480.
Verder heeft het ding heeft een CMOS sensor en een met de hand scherp te stellen lens. Geen zoom.

Voor de prijs/kwaliteit verhouding is het een goed ding. (Heb wel slechtere ervaringen met Sitecom spul...)

Probleem opgelost, de gateway was niet ingesteld op de camera.

Wachtwoord kan trouwens opgegeven worden met cvcs.username en cvcs.password.

[ Voor 18% gewijzigd door AceRimmer op 07-09-2004 22:41 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Een voorbeeld; http://home.parse.nl/~michiel/sitecom.png

Hij lijkt onscherp maar bij het streamen merk je daar weinig van.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 13:14
Is het mogelijk de beelden ook op te slaan? Ik zou er namelijk wel drie kunnen gebruiken. Twee voor in het magazijn en de winkel (beelden moeten een week worden opgeslagen). En eentje voor de expeditie, zodat ik kan zien wie er aan de poort staat als de bel gaat. Dat laatste is geen probleem, gewoon even in je browser checken als de bel gaat. Maar die andere 2 beelden moeten echt worden opgeslagen.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Verwijderd

pimsaint schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:10:
Is het mogelijk de beelden ook op te slaan? Ik zou er namelijk wel drie kunnen gebruiken. Twee voor in het magazijn en de winkel (beelden moeten een week worden opgeslagen). En eentje voor de expeditie, zodat ik kan zien wie er aan de poort staat als de bel gaat. Dat laatste is geen probleem, gewoon even in je browser checken als de bel gaat. Maar die andere 2 beelden moeten echt worden opgeslagen.
Toevallig heb ik hier vandaag een mailtje over gestuurd naar Sitecom. Ik had dezelfde vraag.
- Kun je het opslaan?
- Meerdere camera streams op 1 overzichtspagina? (of zelf maken)
- Hoeveel bandbreedte er wordt gebruikt door zo'n ding. Gaat het goed als je er 3 op 1 11 Mbit/s AP zet.

Zodra ik een antwoord heb zal ik het melden.

[edit[
Volgens mij geeft deze link redelijk de gewenste info weer: http://www.techworld.com/...roductID=235&reviewid=229
[/edit]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:36 ]

Verwijderd

Beelden kunnen worden opgeslagen. Er is een mogelijkheid FTP gegevens op te geven.
Als je wilt kan ik je de manual doormailen. Daar staat alles in wat je weten wilt. Hij is wel 3,5 MB, maar ach... Laat het maar weten.

Verwijderd

Ik heb zo'n camera in de zaak staan momenteel, werkt perfect. Motion sensing staat aan en 's nachts kan ik exact zien wat er gebeurd en wie er binnen komen/weggaan. Ik ga volgende week een 2e camera erbij aansluiten, dan kan ik wat meer informatie verstrekken over de mogelijkheden met een 2e camera, of je daar ook mee kunt opnemen/motion sensing kan gebruiken per camera etc.

Wat mij tegenvalt, is de hoeveelheid licht die de camera nodig heeft, bij schemering laat hij het laatste heldere beeld zien, dit 'freezed' op het beeld en wanneer het licht aangeschakeld wordt, herstelt het beeld zich na enkele seconden pas. Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet iemand of de gevoeligheid (niet van motion sensing maar van het beeld zelf!) aan te passen is?

Nu ben ik niet zo'n held in netwerk en internet applicaties, dus kan iemand mij uitleggen hoe ik de beelden van het lokale netwerk via mijn router ook thuis kan bekijken? (door poort forwarding, maar ik heb net de manual van mijn router als wel de camera bekeken en ik krijg het niet gedaan) terwijl ik op het lokale netwerk in de zaak alles perfect kan waarnemen/opnemen. Moet ik hiervoor ook thuis nog die Xplug control installeren (waar dient die voor zowieso?) Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op?!

Als iemand beelden/filmpjes wil hebben stuur ik ze graag even door voor je, laat maar weten op de posting.

mvg Rastraa

Verwijderd

Hoi Rastraa ik wil wel wat voorbeeld foto's/ beelden zien

zou je mij die kunnen mailen als het niet meer dan zo'n 5mb ofzo is.

(ik weet eigenlijk niet of ik nu mijn mail adres hier neer moet zetten of dat dat via tweakers gaat, ik wacht het even af)

lejo

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:24

xon

Hi,

vind het ook wel een interessant topic aangezien ik ook op zoek ben naar een wireless ip camera. Ik wil hem gebruiken voor iets compplleeet onzinnigs en dat is me guppen bak op internet zetten :7 :7 (don't ask)

Nu zijn er wel goedkope camera's zoals deze sitecom maar krijg altijd zo'n sweex gevoel erbij..(deze hebben er overigens ook eentje) Als je iets verder kijkt heb je ook nog andere:

Deze is iets duurder maar heeft nieuwe technieken (zoals ik mag geloven mpeg 4 en zo)
http://www.targetweb.nl/txt/tx18714.htm

Helaas nog niet in nederland te verkrijgen en targetweb zegt dat ie errrgens begin volgend jaar uitkomt.

Maar ook op Ebay wordt een hoop aangeboden zoals:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3461&item=3863412175&rd=1

Je hebt er dan hoogstwaarschijnlijk wel een buitelandse adapter zijn maar dat is voor de beginnende hobby'ist zo op te lossen ;) Zit ook infrarood leds in overigens EN niet echt duur.

Maar dat een sweex en een sitecom met dit soort camera's komen wil naar mijn mening zeggen dat er zeer snel een hoop gaat veranderen.

Overigens wel duur maar OW zo leuk de pan /tilt camera:

http://www.targetweb.nl/txt/tx18717.htm

Zoiets had je ool eens van veo maar deze is net weer wat moderner

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 15:24
Wat mij tegenvalt, is de hoeveelheid licht die de camera nodig heeft, bij schemering laat hij het laatste heldere beeld zien, dit 'freezed' op het beeld en wanneer het licht aangeschakeld wordt, herstelt het beeld zich na enkele seconden pas.
Zou iemand kunnen zeggen hoeveel licht er nodig is, wil er nog beeld komen. Want dit zou wel eens heel handig kunnen zijn om een kinderkamer in de gaten te houden, maar daar is het natuurlijk behoorlijk donker. Er brand wel een zacht lampje, maar zou dat voldoende zijn?

Somewhere in Europe...

Verwijderd

scenic20 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:57:
[...]
Zou iemand kunnen zeggen hoeveel licht er nodig is, wil er nog beeld komen. Want dit zou wel eens heel handig kunnen zijn om een kinderkamer in de gaten te houden, maar daar is het natuurlijk behoorlijk donker. Er brand wel een zacht lampje, maar zou dat voldoende zijn?
Ik denk het niet, maar een IR schijnwerper doet wonderen =)

Verwijderd

Ok, dit was echt heel erg dom... De camera zat in een stopcontact gestoken waarvan de stroom afgesloten wordt zodra de lichtschakelaar uit gaat. Ik kan dus nog niets nuttigs zeggen over de lichtopbrengst die benodigd is, ik zal zodra ik na de feestdagen alles gefixed heb, even een paar plaatjes posten van deze camera met diverse lichten aan/uit etc en een stukje film.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15

Polycom

Poes van goud

Is het niet beter om een webcam te kopen met zo'n functie?
je hebt een hele goede logitec webcam die ook kan draaien etc en met een microfoon. Omdat je zegt dat je alleen de kinderkamer in de gaten wilt houden, lijkt het me niet dat je elke hoek van de kamer hoeft te zien... gewoon gelockt op het bedje ofzoiets?

• scenic20
  • Laatst online: 05-09 15:24
Pu_Dy schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:21:
Is het niet beter om een webcam te kopen met zo'n functie?
je hebt een hele goede logitec webcam die ook kan draaien etc en met een microfoon. Omdat je zegt dat je alleen de kinderkamer in de gaten wilt houden, lijkt het me niet dat je elke hoek van de kamer hoeft te zien... gewoon gelockt op het bedje ofzoiets?
Maar die hebben een normale usb kabel, daarmee red ik het dus nooit naar de (computer) kamer, want usb mag max. 5 meter zijn. Deze camera heeft een utp netwerkaansluiting, waardoor je dus het beeld over afstanden van > 100 meter kunt verplaatsen.

Somewhere in Europe...

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:24

xon

sitecom gister even werkend gezien bij de V&D (lag ook bij de mediamarkt) voor 199 wireless..(overigens kan dit op internet goedkoper)

Maar vond het beeld nou niet om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd. tlijkt wel of je weer helemaal opnieuw begint net als de eerste digitale camera en webcam. Ik zeg.. meteen zo'n 1.4mp philips ding erin :-)

Verwijderd

Ik heb de wireless versie gister aangeschaft en reeds op mijn webcam streaming staan (http://www.ruudoffringa.com). Ik ben er best tevreden over, enige minpuntje is dat hij snel donker is als er weinig licht is.

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb het ding ook aangeschaft (LN-401)
Ik gebruik hem voor mijn bedrijf.
Op mijn eigen netwerk krijg ik beeld.

Het lukt me echter niet om beeld online te krijgen.
Wat ik heb begrepen uit de handleiding is de de instellingen moet invoeren om het beeld te uploaden naar je ftp adres.
Nu heb ik alleen een ftp adres van lycos.
(ftp.members.lycos.nl)

Ik weet niet of het mogelijk is hieer mee te werklen. Zo ja wat moeten mijn instellingen dan zijn in de software van Sitecom.

Vooralsnog zijn mijn instellingen alsvolgt
Host Address : ftp.members.lycos.nl
Port Number : (Default is 21)
User Name : bla bla
Password : bla bla
Directory Path : /VMS
Passive Mode : No

Mijn PC zit achter een router. Waarschijnlijk zal ik daar ook het een en ander moeten instellen.

iemand die mij verder kan helpen???

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15
Hebben veel mensen moeite gehad met het installeren van de LN-400?

Ik moet dit morgen gaan installeren voor een winkel.. ik heb er verder niet veel mee gewerkt dus weet er niet al te veel van af.

Maar wat voor problemen zou ik tegen kunnen komen? Staat alles goed uitgelegd in de handleiding?

graag jullie input..

To Beezze or not to Beezze

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 07 september 2004 @ 11:33:
Heeft er iemand een linkje of specs van deze camera? IP camera's hebben de eigenschap erg duur te zijn; maar mischien kan Sitecom (budgetmerk) daar verandering in brengen? :P

Video Specification (Wireless) IP Camera LN-400/401

Resolution: 640 x 480 pixel
Sensor: 1/3” color CMOS sensor
Gain control: Automatic
Exposure: Automatic
White Balance: Automatic
Shutter: Electr. 1/60 ~ 1/15000 sec
Minimum Illumination: 2.5 lux@f1.4, 3000K color
Focal Length: 6.0 mm
Aperture: F=1.8
Signal/ Noise ratio 57dB
Focus Extent: 20 cm - ∞
Lens mounting: Fixed board lens

Image (Video Setting)

Image compression: JPEG
Frame rate: 20fps@SIF, 6fps@VGA
Compression Rate selection: Auto
Frame rate setting: 1, 5, 7, 15, 20, auto (depends on the video format)
Video resolution: 320x240, 640x480
Brightness control: Range 1- 128
Contrast control : Range 1- 128
Saturation control : Yes

Operating environment

Operating temperature: 5℃ ~ 50℃
Storage temperature: -25℃ ~ 50℃
Humidity: 5% ~ 95% non-condensing

EMI
FCC,CE

Hardware Interface

LAN Connector: One RJ-45 port to connect to 10/100Mbps Ethernet, auto-sensed
LED Indicator: Power LED (Blue)
Link LED (Orange)
Note:
LED three mode setting can be changed by software. (Normal / Off / Dummy)

Power Supply: DC 5V, switching type
Power Communication: 2.75 Watt (550mA x 5V)

Communication Support

Communication: 10/100Mbps Ethernet only
Communication protocol: HTTP, FTP, TCP/IP, UDP, ARP,
ICMP, BOOTP, RARP, DHCP, PPPoE

Browser Support

System requirement:
CPU: Pentium II, 266 MHz or above
Memory Size: 32 MB (64 MB recommended)
VGA card resolution: 800x600 or above

Internet Explorer 5.0 or above (ActiveX & JAVA Mode –View Image for Windows OS and JAVA Mode –View Image for other OS)
Netscape 6.0 or above (JAVA Mode –View Image)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 22:35 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is echt een geinig ding! Bij mij draait hij nu al een paar maanden. Kan via internet de boel in de gaten houden. Heb zelfs al een eigen applicatietje in elkaar geflanst met Delphi en ook dat werkt goed. Nu is het plan om een Linux-programma te maken dat op mijn server draait als daemon en zodoende als een echt beveiligingssysteem dienst kan doen als ik op vakantie ben of zo.

trefwoorden: xplug.ocx, Delphi, Kylix, Linux, internetcamera, ipcam

Groets,

F.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Een topic hiermee kicken is niet de bedoeling, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.