Ik ga een nieuwe pc aan schaffen. Nu ben ik aan het kijken op het internet waar ik de beste pc's kan krijgen.
Bij veel sites kan je het basissysteem aanpassen aan je eigen eisen. Zo ook met de videokaart.
Op een site kon ik kiezen tussen verschillende modellen grafische kaarten. Aangezien er een kaart van 64 mb standaard wordt bij geleverd wilde ik een wat zwaardere kaarty hebben. Ik gebruik de pc het meest voor gamen en photoshoppen, naar mate mijn studie zal vorderen zal hier ook videobewerken bij komen.
Ik kan voor een meerprijs van 46 e een Ati radeon 9200 256mb kaart krijgen,
maar ook een Ati radeon 9600pro met 128mb voor een meerprijs van 100 e
Ook nieuwere modellen zoals de 9800 kon ik kiezen.
Nu is mijn vraag dus is het verstandig een 256mb kaart te nemen die niet zo nieuw is of juist beter een 128mb kaart te nemen die blijkbaar wat actueler is??
Wie kan mij hierin helpen
Bij veel sites kan je het basissysteem aanpassen aan je eigen eisen. Zo ook met de videokaart.
Op een site kon ik kiezen tussen verschillende modellen grafische kaarten. Aangezien er een kaart van 64 mb standaard wordt bij geleverd wilde ik een wat zwaardere kaarty hebben. Ik gebruik de pc het meest voor gamen en photoshoppen, naar mate mijn studie zal vorderen zal hier ook videobewerken bij komen.
Ik kan voor een meerprijs van 46 e een Ati radeon 9200 256mb kaart krijgen,
maar ook een Ati radeon 9600pro met 128mb voor een meerprijs van 100 e
Ook nieuwere modellen zoals de 9800 kon ik kiezen.
Nu is mijn vraag dus is het verstandig een 256mb kaart te nemen die niet zo nieuw is of juist beter een 128mb kaart te nemen die blijkbaar wat actueler is??
Wie kan mij hierin helpen