Wat is de betere 9200 265mbof 9600, 9800128mb??

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik ga een nieuwe pc aan schaffen. Nu ben ik aan het kijken op het internet waar ik de beste pc's kan krijgen.
Bij veel sites kan je het basissysteem aanpassen aan je eigen eisen. Zo ook met de videokaart.
Op een site kon ik kiezen tussen verschillende modellen grafische kaarten. Aangezien er een kaart van 64 mb standaard wordt bij geleverd wilde ik een wat zwaardere kaarty hebben. Ik gebruik de pc het meest voor gamen en photoshoppen, naar mate mijn studie zal vorderen zal hier ook videobewerken bij komen.

Ik kan voor een meerprijs van 46 e een Ati radeon 9200 256mb kaart krijgen,
maar ook een Ati radeon 9600pro met 128mb voor een meerprijs van 100 e
Ook nieuwere modellen zoals de 9800 kon ik kiezen.

Nu is mijn vraag dus is het verstandig een 256mb kaart te nemen die niet zo nieuw is of juist beter een 128mb kaart te nemen die blijkbaar wat actueler is??
Wie kan mij hierin helpen

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
RSD1982 schreef op 05 september 2004 @ 16:41:
Nu is mijn vraag dus is het verstandig een 256mb kaart te nemen die niet zo nieuw is of juist beter een 128mb kaart te nemen die blijkbaar wat actueler is??
Wie kan mij hierin helpen
128 mb vs 256 mb merk je tegenwoordig niet zo, behalve bij grote maps met veel textures etc.

ik zou gaan voor een 9800 pro :) maar that's just my opinion ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat. Deze vraag die je stelt kan je zonder al te veel moeite met het lezen van reviews prima beantwoorden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Blijkbaar ben je daar te snel doorheengeklikt, want wat daar met name gevraagd wordt is dat je even eerst zelf op zoek gaat. Een willekeurige review waarin Radeon 9200. 9600Pro en 9800 figureren zou je vraag namelijk beantwoorden.

Om het niet helemaal voor je voor te kauwen zal ik niet in veel details treden, behalve dan om te melden dat de coretype en geheugenbandbreedte zeer bepalend zijn voor prestaties, de core- en geheugensnelheid redelijk bepalend is, en dat de geheugenhoeveelheid nog het minst bepalend is.

Maar ga dus zelf op zoek, kijk naar reviews, kijk daar naar de programma's die jij wilt draaien (daar zeg je niets over, terwijl dat wel essentieel is om je vraag volledig te beantwoorden) en maak dan je eigen keuze :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.