Iiyama ProLite E431S

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Hallo mensen,

Ik was van plan om een 17" tft monitor te kopen. Na vele monitors vergeleken te hebben, valt mijn keuze op het onderstaand model:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rogervaessen/tweakers/iiyamaheader.gif

http://www.iiyama.nl/defa...PTUBE=&PROD=1860&SPCAREA=

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rogervaessen/tweakers/iiyamapics.gif

Witte versie: Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/5205.jpg

Zilveren versie: Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/5201.jpg

Zwarte versie: Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/5197.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rogervaessen/tweakers/iiyamaspecs.gif

Paneel: TN Wide Angle
Beelddiagonaal: 17" (43 cm)
Zichtbaar formaat: (H x B)270,3 x 337,9 mm
Reactietijd: 16 msec
Contrast (verhouding) 450 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 250 cd / qm typical
Inkijkhoek: horizontaal 140°, verticaal 120°; rechts/links à 70°, boven/ beneden à 60°
Aantal kleuren: 16,2 Mio.
Dot pitch: (vert. X. horiz.) 0,264 x 0,264 mm
Horizontale frequentie: 24 - 80 KHz
Verticale frequentie: 55 - 75 Hz
Bandbreedte videosignaal: 135 MHz
Fysieke resolutie: 1,3 MegaPixel (1280 x 1024)
Resolutie: 1280 x 1024 / 60, 70, 75 Hz
1024 x 768 / 60, 70, 75 Hz
832 x 624 / 75 Hz
800 x 600 / 56, 60, 72, 75 Hz
720 x 400 / 70 Hz
640 x 480 / 60, 67, 72, 75 Hz
640 x 400 / 56, 70 Hz
Ingangsaansluitingen: DVI-D, D-Sub mini 15 pin
Synchronisatie: Separate Sync
Plug & Play: VESA DDC 1/2B™
Luidsprekers: 2 x 1,5 W Stereo
Extra: koptelefoonuitgang, sRGB, gamma-correctie, Eco-modus
Apple compatibility (alle iiyama monitoren zijn compatibel met Apple Macintosh computers)
User Controls: Auto-Setup, Kontrast, Helligkeit, Takt, Phase, horizontale/vertikale Bildposition, Farbtemperatur, Bildschärfe, OSD-Position, -Sprache und -Sperre, Reset, sRGB, Gammakorrektur, ECO Modus, OSD-Timer, Lautstärke
Driver: Windows 95 / 98 / 2000 / ME / XP
Ergonomie: TCO 99, TÜV ERGO (ISO 13406-2), MPR III
Veiligheid TÜV GS, FCC-B, UL / C-UL, CE, VCCI-B
Stroomvoorziening: AC 90 - 132 / 198 - 264 V, 50 / 60 Hz
Voedingseenheid: extern
Energieverbruik: max. 42 W in werkmodus, 30 W in Eco-modus, max. 3 W in Powermanagement
Energiebeheer: VESA DPMS, ENERGY STAR®
Diefstalbeveiliging: Kensington-lock®,
VESA mounting: 100 mm
Neighoek: 30° achteruit
Netto Massa: 4,1 met voetje kg
Grootte (B x H x D) (368,5) x 379 x 188,5; x 323,5 x 53 zonder voetje mm

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rogervaessen/tweakers/iiyamaawards.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/award_icon_big.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/dynamic/NL/T2_PC_Direkt.gif
Gesamtnote "Sehr Gut" (97%). Kontrast: 100%, Videoqualität: 100%, Anschlüsse 90%

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/dynamic/NL/T2_Macup.gif
Im großen Vergleichstest der aktuellen Macup 05/04 hält der ProLite E431S-B gute Noten für Bildqualität, Farbverhalten und Preis/Leistungs-Verhältnis. Mit einer Gesamtnote von 2,3 liegt der ProLite E431S-B auf Rang 4, insgesamt wurden 13 Displays getestet.

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/3688.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/dynamic/NL/T2_PC_Games_Hardware.gif
Der ProLite E431S lässt im großen 17" LCD Vergleichstest souverän die Konkurrenz hinter sich: "Der ProLite E431S-B ist das beste 17" LCD in der Marktübersicht. Vor allem die kurze Reaktionszeit hat uns beeindruckt (...) Damit gehört iiyama zu den wenigen Herstellern, die ein LCD bieten, bei dem sogar gestandene Röhrenmonitor-Nutzer an einen Wechsel denken." Gesamtnote: 1,87

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/dynamic/NL/T2_PC_Professionell.gif
Note "gut" mit 83,4 Punkten. Statement der Redaktion: "Gute Bildqualität, exzellenter Service"

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/dynamic/NL/T2_E-Media_40A41.gif
Het Oostenrijkse magazin E-media heeft 17 LCD panelen getest die goed op de markt liggen. iiyama-model ProLite E431S kreeg de algemene beoordeling „goed“ (2,5). De grootste rol bij de beoordeling speelde de korte reactietijd van het paneel. De samenvatting van de redactie „Een 17" beeldscherm - geweldig voor spellen - met een voordelige prijs/qualiteit verhouding“.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rogervaessen/tweakers/iiyamavraag.gif

N hele hoop info natuurlijk, maar mijn vraag was dus of dit een goede keus is. De monitor wou ik gaan kopen bij Paradigit (daar kost ie 449 euro). Persoonlijk wou ik voor de zwarte versie gaan. Voor de rest weet ik niet hoe het met de dode pixel garantie is gesteld?

Alvast bedankt voor het lezen en sry voor mun posting skills :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit zijn prima schermen, ik heb er twee voor mijn neus. Gewoon goede keus! Dode pixel garantie kan je wel op de IIyama site vinden, maar is hetzelfde als de meeste andere fabricanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

Heel goed schermpje. Ik heb er zelf een, en ik speel vaak games. Kan hij perfect aan, snelle refhresh enzo. Ook in Windows hoor je mij totaal niet klagen.

Als je bij paradigit gaat, vraag eens naar hun pixel-garantie. Voor een paar tientjes meer vervangen ze je scherm gratis als er één (half)dode pixel in zit. Anders doen ze dat maar bij een cluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer goede monitor nu een half jaar in bezit gebruik veel om te gamen en nog nooit ghosting gezien. Wel zou ik even goed informeren over de omruil garantie met betrekking tot dode pixels.
Ik heb mijn scherm bij yorcom.nl gekocht daarbij kocht ik een extra garantie van 30 euro dat ie altijd omgeruild mocht worden ongeacht aantal pixels. Gelukkig had ik dit gedaan want je raad het al 1 dode pixel in het midden toen omgeruild en 2e scherm was perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Ik speel veel games (op CRT) en speelde toevallig op deze monitor op een lan. Ik merkte toch wel duidelijk het verschil. Hij refreshed merkbaar langzamer.

Nu is dit mischien logisch voor zo'n scherm maar dat nu niet mensen denken dat hij net zo snel als een crt is.

Ik heb er shooters op gespeeld (wel meteen ghost gevoelige genre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09 11:38

Ajunne

Uitje

smokey schreef op 05 september 2004 @ 16:31:
Nu is dit mischien logisch voor zo'n scherm maar dat nu niet mensen denken dat hij net zo snel als een crt is.
True, maar als je er eenmaal aan gewend bent wil je niks anders meer. Toen ik terug achter mijn CRT ging zitten was de eerste reactie "jezus, wat staat dat scherm bol". En het is nochtans een platte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
smokey schreef op 05 september 2004 @ 16:31:
Ik speel veel games (op CRT) en speelde toevallig op deze monitor op een lan. Ik merkte toch wel duidelijk het verschil. Hij refreshed merkbaar langzamer.

Ik heb er shooters op gespeeld (wel meteen ghost gevoelige genre).
Hoe was die aangesloten dan? Ik merk wel verschil tussen analoog en digitaal, digitaal heb ik nergens last van, analoog kun je het verschil wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Kijk TFT-Gamen - The 8th Episode en ook ff in deel 7. Véél tweakers zijn wild van dit scherm. Ondergetekend inclusief! Het is zeer zeker geen miskoop en hij is erg mooi. Ik zou trouwens de zilvere nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier, en ik vind het en toppie monitor. Lekker instelbaar. Dooie pixels valt erg mee, ik heb een jaar in een computerzaak gewerkt, verscheidene IIyama's over de toonbank zien gaan, ook heel wat bij nieuwe systemen (en dan zie je ze), en eigenlijk hooguit 1 á 2 keer dooie pixels. Ik had hem een euro goedkoper dan jij hem had, maar ik betaalde alleen de BTW.

Spellen: ik kan er niks van zeggen, de ghosting die d'r was heb ik weggewerkt door economy mode 2 aan te zetten: zelfde goede beelden, íetje minder fel, geen helderheidinstelling meer mogelijk, wel nog contrast, maar geen ghosting meer.

Input:

Ik doe hem via DVI, en dat geeft natuurlijk perfect beeld. Lage resoluties geeft hij acceptabele interpolatie, alhoewel ik denk dat dit door de videokaart (driver) gedaan wordt. Met cataclyst 4.3 werd 640*480 namelijk 659*494 gemaakt, dus wat zwarte randjes. Nu met cataclyst 4.7 perfect uitgerekt, en nog mooi geinterpoleert ook. Helemaal niet superwazig, maar ook geen pixeltellen. Zeer goed werkbaar.

Via de D-Sub aansluiting op m'n Radeon 9600PRO ook perfect beeld, alleen voor elke nieuwe resolutie/refreshrate die autoknop weer opzoeken, op een beeldje zonder zwarte randen, anders stelt hij fout in. Beeld is welliswaar haarscherp, maar tóch heb ik het idee dat als een vlak veel kleuren heeft die dicht bij elkaar liggen (bijvoorbeeld een steentexture), dat hij d'r dan iets wazigs van maakt. Iets wat bij DVI perfect is. Als ik hem aansluit op andere PC's met mindere grafische kaarten, merk je dat het analoog is, en dat die andere PC blijkbaar een tikkie mindere kwaliteit RAMDAC heeft dan m'n ATI. Wazigheid/schaduwen achter letters, zelfs op native + instellingen goed.

Mooi dingetje: Input knop. Sluit 2 PC's tegelijk aan op dit scherm en switch tussen ze dmv. de input knop.

Speakers: leuk, zeker als je je PC meeneemt naar een LAN en je 5.1 set niet. Perfect om de koptelefoon op aan te sluiten. Op dit moment hangt hij aan m'n onboard sound, elke ochtend als de PC automatisch aanvliegt als wekker "system completed poweron selftest, computer now booting from operating system" te bleren. Rest gaat via Audigy2 + surroundset.

Nadeeltjes:

Menu is een beetje onwennig, je moet d'r wát bij nadenken. Heb de neiging om per ongeluk op de exit knop te drukken als ik iets wil bevestigen.

Films. Perfecte beeldweergave, maarrr, als de film breedbeeld is, dus zwarte randen, merk je wat lichtlekkage boven en onder. Het stoort me niet, maar het is er wel.

Vooral de scherpte, en de kwaliteit van de kleuren (24 bits matrix ipv 18 bits), en de responstijd vind ik érg goed. Als je het gaat vergelijken met enkele BenQ zgn. gameschermen (12MS responstijd, zoals de FP767), véél minder ghosting, veel beter instelbaar, en gewoon veel mooier beeld, qua kleur en helderheid. En toch is het zo dat je d'r geen zonnenbril bij ophoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even over pixelgaranties: er zijn veel winkels die je de mogelijkheid bieden binnen 3 dagen het scherm te ruilen oid, maar vergeet niet dat je sowieso een aankoop via internet binnen 7 dagen kan terugsturen met volledige teruggave van het aankoopbedrag. Dit is bij wet geregeld!

Soms kun je dus maar beter gewoon die €50 in je zak houden en op goed geluk een scherm bestellen, mocht het niets zijn kun je het altijd nog terugsturen. Handiger is natuurlijk langsgaan bij een zaak en vragen of ze het scherm voor je aansluiten, zodat je zelf kunt kijken of er dode pixels aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 21:41
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 16:35:
Vooral de scherpte, en de kwaliteit van de kleuren (24 bits matrix ipv 18 bits), en de responstijd vind ik érg goed.
Is dit nou een 18 bit of 24 bit scherm? 18 bit kan toch maximaal 16.2 M kleuren en 24 bit toch 16.7 M kleuren weergeven ? TS z'n specificaties geeft 16.2 M aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik tegen vond vallen aan deze monitor, en daarom heb ik 'm weggedaan, was de matige egaliteit van de helderheid van dit scherm. Vooral 's avonds merkte ik dat de bovenkant van het scherm donkerder was dan de onderkant. Je kunt 'm wel iets naar je toe draaien (de bovenkant) zodat je de inkijkhoek iets veranderd, maar toch bleef 't mij storen. Overigens is de ene persoon hier gevoeliger voor dan de ander, maar mij irriteerde het mateloos.
(btw, dit was niet exemplarisch, ben nog teruggeweest naar de winkel om te kijken of een ander exemplaar hier minder/geen last van had, maar dit bleek niet het geval.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:05:
Wat ik tegen vond vallen aan deze monitor, en daarom heb ik 'm weggedaan, was de matige egaliteit van de helderheid van dit scherm. Vooral 's avonds merkte ik dat de bovenkant van het scherm donkerder was dan de onderkant. Je kunt 'm wel iets naar je toe draaien (de bovenkant) maar toch bleef 't mij storen. Overigens is de ene persoon hier gevoeliger voor dan de ander, maar mij irriteerde het mateloos.
(btw, dit was niet exemplarisch, ben nog teruggeweest naar de winkel om te kijken of een ander exemplaar hier minder/geen last van had, maar dit bleek niet het geval.)
Heb ik geen last van. Enige wat ik een andeel van dit scherm vind is dat de ''voet'' niet zo heel stevig is/eruit ziet. Ik heb zelf een ADI A715 die stukken steviger staat. Maar verder is het een top scherm hoor ;) (vriendin heeft hem).

Owjah je hetb ook de gewone 430 versie nemen. Deze heeft alleen geen dvi weet ik, maar de 431 heetf geen dvi kabel erbij (zijn nog best prijzig) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
J_Zelhorst schreef op 05 september 2004 @ 16:51:
[...]

Is dit nou een 18 bit of 24 bit scherm? 18 bit kan toch maximaal 16.2 M kleuren en 24 bit toch 16.7 M kleuren weergeven ? TS z'n specificaties geeft 16.2 M aan.
Het is een 18Bit scherm, en idd het kan maximaal ~16.2 kleuren tonen.
Iiyama ProLite E431S Specificaties (pdf)

Verder wordt er gebruik gemaakt van een dithering, zodat het lijkt dat je naar een 24Bit scherm zit te kijken (oog bedrog), en idd het lijkt gewoon 24Bit want foto's zien er realisitisch en natuurgetrouw uit.

Inmiddels heb ik em al een ruime maand hier staan en ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit van het scherm.
Uit ander topic gehaald. op basis van mijn eigen reactie

Ik zat dus ook vrij lang te twisten tussen vele verschillende 17" TFT's. Ik had ook hierbij een oog op de BenQ FP767-12ms, oké een leuk scherm voor weinig geld. Maar aangezien Funprice (computershop) deze 2 exemplaren nou naast elkaar hebben staan, ik had dat geluk dus

Wat mij het eerst opviel dat de E431S bijzonder heldere kleuren heeft in tegenstelling van de BenQ. Wit was iets geler bij de BenQ en wit was naar mijn idee echt wit op het Iiyama scherm, verder werd er 3D Mark 2003 gedraaid op beide schermen. Ik kon enigzins geen Ghosting ontdekken bij beide schermen. Wel was het zo dat het beeld leek te trillen bij de BenQ (backlight was niet stabiel) maar dit kan een exemplarische fout zijn geweest. Na een dik uur lang zitten spelen met instellingen en kijken naar de scherpte van het scherm zelf, heb ik besloten om de Iiyama te nemen. Mijn aanzet om deze te kopen is als volgt geweest:

* Niet al te duur
* Strak design , helaas wel speakers..maar die vallen niet op in mijn ogen
* D-Sub & DVI-D
* Mooie zwarte kleur
* Stabiele voet
* Veel instellingen mogelijk (OSD)
* De scherpte van de letters
* Helderheid (geen lamp meer nodig oid)
* 16ms
* Degelijk omhulsel

Nadat ik mijn keuze had gemaakt, heb ik meteen gevraagd als ik in de winkel mocht controleren op dode pixels. En laat ik nou geluk hebben - Pixelperfect _/-\o_
Eenmaal thuis gekomen, netjes aangesloten op d-sub en gaf meteen scherp beeld, even het auto-adjust knopje gebruiken en de resolutie op 1280x1024 knallen en je schrikt gewoon van de scherpte en helderheid van het scherm.
Meteen een DVD erin geknalt en dit gaat prima, in mijn ogen geen Ghosting oid en ik ben vrij kritisch als ik het mag zeggen

Ook even een potje NFS:Underground gespeeld op de Native resolutie, ik moet zeggen: "Gamen gaat prima/perfect op een 16ms TFT" . Ik merk een hele lichte Ghosting op de achtergrond maar dan moet je echt met je neus op het scherm gaan zitten. Oke ik was inmiddels overtuigd, dus ik heb mijn Favo game Far Cry ook even onder de ogen gehad. Geweldig & geen Ghosting in mijn ogen

Kortom na een lang verhaal een regelrechte AANRADER !, kopen die hap :D
Inmiddels heb ik al heel wat DVD'tjes en veel Counter Strike gespeeld op dit stukje beeldscherm. kan maar 1 ding zeggen: "Geweldig, subliem, ultiem, een speciale ervaring"

oei, dat zijn er meer dan "1 ding" :)

Voor een paar mooie foto's, klik hier
enkele foto's kunnen geel/wit overkomen, dit heeft met de kijkhoek te maken..maar dat wist TS vast al ;)

offtopic:
ik heb dat stukje maar ff gequoted, heeft vrij weinig zin om het zelfde stukje overnieuw te typen terwijl ik toch hetzelfde ga typen :9

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 05-09-2004 17:28 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima ding, in samenwerking met de digitale uitgang van m'n broertjes (:() video kaart... heel scherp en helder beeld, ook bij spellen. Prima keuze :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Mja, wel leuke monitor. Enige wat ik strontirritant vind is dat zelfs met contrast op 0% en helderheid op 0% het beeld nog steeds te helder is af en toe. In ieder geval is de helderheid voor geen meter te regelen en heb ik het idee dat de kleuren niet echt kloppen ook. Een Neovo die ik een tijdje heb gehad bevestigde dit ook, de kleuren daarop waren een stuk mooier, lastig uit te leggen verder.

Voor gamen is de monitor prima, geen ghosting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Op kieskeurig staat overigens ook nog genoeg positieve reacties op

*klik*

Volgens mij moet het nu wel goed komen :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb 'm hier digitaal aangesloten staan in het zilver naast de 172x Samsung van m'n vriendin. Voor normaal gebruik en spellen merk ik geen duidelijke verschillen tussen de twee (visueel gezien dan), en dat is dan positief bedoeld.

De kans op dode pixels bij de Samsung 172x is ongeveer 1 op 1 zo lijkt het en bij de Iiyama was het meteen goed, hetgeen natuurlijk geen garanties geeft.

Geintegreerde speakertjes doen hun werk aardig. Ik vind dat dat namelijk in een TFT hoort omdat je kiest voor een ruimtebesparend ontwerp. Als je dan ook meteen van je speakers afbent ben je mooi klaar. Als je dan nóg een dik geluid wil klus je je pc toch door naar je losse versterker.

Hoe dan ook: Toppertje, ik zou hem zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Ik heb um hier ook staan (silver variant). Ook geen klachten werkt perfect nooit ghosting bij games. Hij is hier aangesloten op een dvi kabel dan vind ik hem net wat beter als op de analoge kabel. Ik zou er zeker weer 1 kopen als ik een nieuwe monitor nodig heb.
Prima Keus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op 05 september 2004 @ 17:29:
Mja, wel leuke monitor. Enige wat ik strontirritant vind is dat zelfs met contrast op 0% en helderheid op 0% het beeld nog steeds te helder is af en toe. In ieder geval is de helderheid voor geen meter te regelen en heb ik het idee dat de kleuren niet echt kloppen ook. Een Neovo die ik een tijdje heb gehad bevestigde dit ook, de kleuren daarop waren een stuk mooier, lastig uit te leggen verder.

Voor gamen is de monitor prima, geen ghosting ofzo.
Zet de energy mode dan eens op mode 2, (boomblad in het menu), en speel eens met de kleuren. S-RGB is erg mooi. Persoonlijk heb ik R, G en B open op de volle 100%, economy op mode2, helderheid niet beschikbaar, contrast op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hmm, ik zat eigenlijk nog te twijfelen tussen de Samsung 172x en deze Iiyama, maar nu met deze ervaringen te lezen neig ik toch naar de Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:58

Houston3

ole

heb m hier ook staan en vinnet een super scherm.

ik speel wel vaak games en totaal geen ghosting was ik wel bang voor bij de overstap vanaf crt, maar eigenlijk was het alleen vooruit gang, tis relaxter voor je ogen, ziet er mooier, dieper, scherper uit dan crt.
Enige nadeel eigenlijk vond ik dat je niet een dvi kabel meegeleverd kreeg bij het scherm, en dat ik die los moest kopen, heb ik later bij een inkoopactie gedaan, en toen viel me gewoon op dat de kwaliteit nog beter werd.
Sindsdien als ik achter een crt zit dan erger ik me rot aan hoe lelijk en vervelend die dingen wel neit zijn.

En leuk meegenomen is dat tft's niet zo warm worden en minder stroom verbuiken en dat het naar mijn mening toch een stuk beter voor je ogen lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb het scherm ruim een jaar en ben er heel tevreden over.
Ik heb me nog nooit geërgerd aan ghosting. Dat van dat licht aan de randen is waar maar het went snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 18:46:
[...]

Zet de energy mode dan eens op mode 2, (boomblad in het menu), en speel eens met de kleuren. S-RGB is erg mooi. Persoonlijk heb ik R, G en B open op de volle 100%, economy op mode2, helderheid niet beschikbaar, contrast op 50%
Met jouw instellingen vind ik hem veel te donker :x
Hou het wel ff op zoals het nu staat ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
_/-\o_ Thnx voor de reacties mensen !!! _/-\o_

Morge direct naar Paradigit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook, superscherm! :9

Lekker in het zilver! Met de DVI aansluiting heb je helemaal geen last van ghosting, ik speel CoD en daar merk ik er niks van...

Ook deformaties in het beeld, hierboven gemeld, zijn bij mij niet aanwezig. Ik weet dan ook niet zo goed wat hiermee wordt bedoeld...

Kortom: een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem hier ook staan, dvi aangesloten natuurlijk, ik game aardig wat en hij speelt echt superrrr :)

hele verbetering tegenover mijn medion 15 inch scherm :P
ik vind dit echt een topper en super deluxe scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik heb hem hierzo ook staan, en ik kan je zker aanraden hem op DVI aan te sluiten.
Vooral de Dual-input is handig als ik een pc aan het repareren bent, met 1 druk op de knop omschakelen, en dan vind ik de DVI altijd veel scherper dan de analoge, maar dit kan ook aan de vaak mindere kwaliteit videokaart liggen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Ik heb de monitor vandaag gehaald en meteen thuis aangesloten. Wat mij opviel was dat er geen DVI kabel bij was dus dan maar tijdelijk op D-SUB. Kwaliteit op D-SUB vind ik trouwens ook al SUPER!!! Een minpuntje: De monitor had een dode pixel (balen :( ), dus morge ff terug en meteen een dvi kabel kope. Dit keer laat ik de monitor ff testen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

yup heb zelf ook de E431S en dan de zwarte en heb hem nu bijna 3 maanden al weer en ben zeer tevreden, speelt erg lekker, zeer scherp en duidelijk (ideaal voor mn X800 pro met DVI aansluiting)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
pisart schreef op 05 september 2004 @ 19:11:
Hmm, ik zat eigenlijk nog te twijfelen tussen de Samsung 172x en deze Iiyama, maar nu met deze ervaringen te lezen neig ik toch naar de Iiyama.
wat heb je gedaan? Ik twijfel ook tussen beide...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik heb nog niets gekocht, ben nog aan het afwachten. Ik heb besloten om eerst een mp3 speler te kopen, omdat de huidige schermen een beetje een compromis zijn. 18bit en 12ms of 24bit en hogere refreshrate, dus ga ik nog een maandje of meer wachten.
Als ik een scherm koop dan wil ik er zeker van zijn dat het iets goed, je moet er ook iedere dag naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
Heb het scherm (zilver) sinds juni.

Positief: heerlijk helder beeld, scherp, geen ghosting (speel veel CoD) en niet al te duur (had hem voor € 436,- gekocht).

Negatief: ik heb er maar één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
Even een vraagje over DVI, mijn videokaart (Radeon 9600) heeft een DVI uitgang, een DVI-I geloof ik (plaatjes ergens vergeleken) maar maakt dit nog uit voor de monitor die je koopt? Dus heeft een TFT scherm ook een DVI-D of een DVI-I ingang, of is dat gewoon een gezamenlijke ingang? Oftewel kan ik een ProLite E431S-B (die ik dus wil gaan kopen) digitaal aansluiten op mijn Radeon 9600?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:28:
Even een vraagje over DVI, mijn videokaart (Radeon 9600) heeft een DVI uitgang, een DVI-I geloof ik (plaatjes ergens vergeleken) maar maakt dit nog uit voor de monitor die je koopt? Dus heeft een TFT scherm ook een DVI-D of een DVI-I ingang, of is dat gewoon een gezamenlijke ingang? Oftewel kan ik een ProLite E431S-B (die ik dus wil gaan kopen) digitaal aansluiten op mijn Radeon 9600?
Ja je kan hem aansluiten met een dvi kabel op je 9600 :) , alleen zit de DVI kabel er niet bij (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
idd zonder dvi kabel

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:41:
[...]

Ja je kan hem aansluiten met een dvi kabel op je 9600 :) , alleen zit de DVI kabel er niet bij (zover ik weet).
Dat ik hem moest kopen wist ik al, maar ik dacht dat er fysieke verschillen waren tussen DVI-I en DVI-D maar de monitor input is dus voor digitaal altijd hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif
Voor deze TFT heb je dus een DVI-D kabel nodig, staat als het goed is ook in handleiding. Verder passen alle 2 types op je videokaart zoverre ik weet, dit is iig wel zo bij mijn Ti4200.

Ik gebruik een DVI-D Single link kabel, en werkt prima (logisch :9 )

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
THNX! Dat plaatje explains it all :-D Op mijn videokaart zit DVI-I dus kan er ook DVI-D op aangesloten worden. DVI-D is toch de betere van de twee of niet? (zo uit het plaatje te lezen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Banjy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:03:
THNX! Dat plaatje explains it all :-D Op mijn videokaart zit DVI-I dus kan er ook DVI-D op aangesloten worden. DVI-D is toch de betere van de twee of niet? (zo uit het plaatje te lezen enz)
DVI (Digital Visual Interface)

DVI is gebasseerd op Transmitted Minimised Differential Signals (TMDS)
Dit houdt in dat in één ader van een aderpaar van de kabel de spanning kan variëren tussen een hoger of lager niveau. Hiervoor is het noodzakelijk dat in de andere ader de spanning varieert in de tegenovergestelde waarde lager of hoger. Dus als in één ader de spanning lager is, dan is in de andere ader de spanning hoger. De balans tussen deze aders (1 paar) verhoogt de snelheid en kwaliteit.

DVI types
Er zijn verschillende types DVI connectoren:
- DVI-D single link (alleen digitale signalen)
- DVI-D dual link (alleen digitale signalen)
- DVI-A (alleen analoge signalen)
- DVI-I single link (digitale en analoge signalen)
- DVI-I dual link (digitale en analoge signalen)

2 soorten DVI-D en DVI-I
Zoals u kan zien zijn er 2 verschillende soorten DVI-D en DVI-I connectors, één voor dual link en één voor single link. Het verschil tusen deze twee is dat de dual link hogere refresh rates en resoluties aan kan dan de single link. U kunt dual link kabel gebruiken i.p.v. single link kabels, maar sommige merken hebben niet alle openingen in het chassisdeel geopend.

Refresh rate resoluties
60-Hz LCD single link: 1920x1080 (HDTV) dual link: 2048x1536 (QXGA)
75-Hz CRT single link: 1280x1024 (SXGA) dual link: 2048x1536 (QXGA)
85-Hz CRT single link: 1280x1024 (SXGA) dual link: 192x1080 (HDTV)

Het verschil tussen de DVI-D en de DVI-A connectors spreekt voor zich, de DVI-D connector transporteert alleen digitale signalen terwijl de DVI-A alleen analoge signalen transporteert.
De DVI-I connector kan zowel analoge als digitale signalen transporteren. Hierdoor kan de DVI-I connector zowel voor DVI-A asl DVI-D connectors gebruikt worden. (Als op het chassisdeel alle gaatjes open zijn)
;)

I browse with Vivaldi

Pagina: 1