Toon posts:

Harde schijf @ kapot! > Hoe data recovery?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerts,

Nadat ik een schijf aan mn pc had gehangen snapte de BIOS er geen hout meer van. Slechts 1 schijf werd nog detected, maar dan kompleet met ander niet kloppend model met vraagtekens erin?!

Schijf weer eraf gehaald, alle andere schijven werden weer normaal herkend, behalve mijn schijf die aan dezelfde kabel zat als de wacke schijf.

Zal je altijd zien dat dat je backup schijf is, met al je docs etc grrrrr.
HD ff eruit gehaald en in andere pc, maar niet herkend door BIOS + tikkend geluid!

Ik vrees het ergste, maar wil het nog ff niet geloven :/
Wat kan ik nog doen (zonder het evt te verergeren)?
Het lijkt me (vanwege het tikken) een mechanisch probje.
Dus zou ik m anders op kunnen sturen naar een data-recovery bedrijf?
Ik zag via google dat bijv. Disklabs (http://www.disklabs.nl/) mn data evt kan terughalen. Heeft iemand ervaringen met een dergelijk bedrijf?

Advies gevraagd!

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Als hij niet meer werkt in de BIOS kun je denk ik erna fluiten. Anders kun je ze misschien proberen te repareren met een programma als Spinrite (kost wel geld)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zo'n bedrijf kan idd je data nog terug halen alleen is dit helaas wel zeer prijzig

Verwijderd

Topicstarter
ik zag dit regeltje daar:

We welcome students to phone for a quote on our free phone number. We try to accommodate all our student customers, and we realise the budget constraints that our student customers may be under.

Wat zou dit inhouden? < 200 euro?

• Ajunne

Ajunne

Uitje

Neenee, dit is geen bedrijf, maar een programma. Je moet dat opstaren met een speciale bootdiskette/cd-rom. Voorwaarde is dus wel dat je computer de HD nog enigszinds herkent.

Je hebt ook bedrijven die hd's kunnen 'bergen', maar die kosten echt stukken van mensen. Spinrite kost een 40$ ofzo.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

www.ontrack.com heeft voor mij een keer de data van een kapotte schijf gehaald. Dit was een _duur_ grapje :( Het kost ongeveer 100 euro om een lijst te krijgen met bestanden waar ze bij kunnen en dan nog een keer iets van 1200 euro om de bestanden ook echt te krijgen...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Ajunne schreef op 05 september 2004 @ 16:17:
Neenee, dit is geen bedrijf, maar een programma. Je moet dat opstaren met een speciale bootdiskette/cd-rom. Voorwaarde is dus wel dat je computer de HD nog enigszinds herkent.

Je hebt ook bedrijven die hd's kunnen 'bergen', maar die kosten echt stukken van mensen. Spinrite kost een 40$ ofzo.
snap ik, maar omdat de BIOS de schijf niet ziet + tikgeluid, lijkt me een softwarematige oplossing niet voor de hand liggend

• Ajunne

Ajunne

Uitje

De vraag is, wil je er zoveel geld aan uitgeven. Dit soort zooi is mij ooit al eens een keertje voorgekomen (met dan aan de welbekende IBM DeathStar), was ik ook een hoop data kwijt, maar daar kan ik nog altijd mee leven. Een paar documentjes die je op je pc had staan zul je meestal wel niet missen. Tenzij er stuff van een bedrijf op staat natuurlijk, en je archiefplicht hebt ofzo... Maar dan ben je eigenlijk wel dom geweest die dingen niet op cd/dvd te branden...

Verwijderd

Topicstarter
Ajunne schreef op 05 september 2004 @ 16:24:
....Tenzij er stuff van een bedrijf op staat natuurlijk, en je archiefplicht hebt ofzo... Maar dan ben je eigenlijk wel dom geweest die dingen niet op cd/dvd te branden...
:X ;( ;( ;(
Pagina: 1