Toon posts:

fx 5600 ultra presteert slecht na overklok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn probleem. Als ik mijn kaart overklok met rivatuner of coolbits, gaat mijn kaart alleen maar slechter presteren. Zodra ik ook maar een kleine verandering inbreng in de frequenties krijg ik verschrikkelijk veel last van lag. Geloof dat je dat zo schrijft.
Ik heb al diverse drivers geprobeerd en met de 50.xx serie drivers heb ik er het minst last van. Daarboven word het alleen maar erger.

Als ik dan de settings terug zet naar z'n normale waarden blijft het probleem zich voordoen. Ik moet de drivers eerst verwijderen en dan weer installeren.

Ik heb
abit nf7s
asus fx5600ultra
2700 xp @ 2400mhz
2x 256mb geil ultra pc3500
enermax 430watt

Ik heb gezocht op GOT maar geen relevante topics kunnen vinden. Correct me if i'm wrong !!

kan het aan de 60.xx serie drivers liggen?
Ik speel veel doom3, colin mcrae 4, c&c generals, nfsu, battlefield ed

alvast bedankt voor jullie evt hulp

Verwijderd

Dat zelfde heb ik ook gehad bij een maat van me, het zijn trouwens artifacts geen lag. Die kaart is enkele weken erna stuk gegaan en is geruild voor een 9600XT.

Als je 3DMark2001se startte en dan de Dragothic bleef hij opeens hangen, ging toen stukje voor stukje verder. En in alle andere spellen waren overal artifacts. Opnieuw installeren van drivers en het was opgelost.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
artifacts waren toch van die puntjes en glitches ?
Ik heb een stotterend en zeer langzaam draaiend spel

Verwijderd

Screenlag, maar ik blijf erbij dat die kaartjes niet deugen / stuk zijn.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De core van je videokaart wordt waarschijnlijk dusdanig heet dat functioneren niet normaal meer mogelijk is. Kun je hem wel normaal aanraken? Hoe zit het me de airflow in je kast en de koeling van de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Processor is watergekoeld samen met de nb.
videokaart is standaard gekoeld. Ik heb dus in het verleden wel met deze kaart op hogere snelheden gedraarid en dat ging wel goed!
Intake fan 80mm en outtake 80mm . Enermax met intake en outtake fan. Temp van de kaart is standaard 55gr. Hij werrd in het verleden ong 60 gr na een overklok. Dat is niet zo gek toch voor een kaart ?

En dat dat toch ook niet kloppen met het feit dat als ik alle instellingen terug zet dat hij het dan nog niet goed doet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 16:26 ]

Verwijderd

offtopic:

heeft asus ultra' versies? :+

of bedoel je de TD versie? non ultra dus :p

Verwijderd

Topicstarter
asus 9560 ultra. Anders heeft iemand erg veel moeite gedaan om een doos te maken waarin ze hem verkopen. ;)

Verwijderd

Je moet niet allebij de programma's tegelijk gebruiken of de ene of de ander ( en dan ook zorgen dat de ander echt uitstaat he :9 ) want anders gaan ze elkaar in de weg zitten en wordt ie ook slomer van. Had ik ook, perongeluk rivatuner aanlaten staan en dan begint ie nogal te haperen

/edit, da bedoel ik ook :9 ff voor de zekerheid ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:24:
Je moet niet allebij de programma's tegelijk gebruiken of de ene of de ander ( en dan ook zorgen dat de ander echt uitstaat he :9 ) want anders gaan ze elkaar in de weg zitten en wordt ie ook slomer van. Had ik ook, perongeluk rivatuner aanlaten staan en dan begint ie nogal te haperen
lezen aub.

rivatuner OF coolbits ;)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:46
Hmm , ik zelf een XFX Geforce 5600 ultra vivo 128 mb .

Ik heb eens geprobeerd met Powerstrip , core krijg ik 45 mhz hoger en de mem 68 mhz , daarboven krijg ik pas artifacts.

heb verder geen lag gezien in games ofzow. maar ik laat hem gewoon op standaard snelheid draaien , snel zat voor mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op 06 september 2004 @ 15:51:
Hmm , ik zelf een XFX Geforce 5600 ultra vivo 128 mb .

Ik heb eens geprobeerd met Powerstrip
welke drivers gebruikte je toen en welke gebruik je nu ?

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt helemaal niemand die hetzelfde probleem heeft of weet waar het aan kan liggen ?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:46
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:53:
[...]

welke drivers gebruikte je toen en welke gebruik je nu ?
5.6.7.2

al sinds het begin , werken perfect.
Pagina: 1