Netwerk over 50 meter wil niet lukken... (3com)

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
We zijn bezig emt een draadloos netwerk te installeren alleen wil het niet lukken.

De afstand is ongeveer 50 meter, van de achterkant van mijn huis(verplaatsen naar voorkant geeft ook geen verbetering in het sigaa)l naar het huis van een vriend van me (over de weg iets schuin)

We hebben allebeiden een 3com 3crshew696 (11mb) kaartje via de usb.

http://www.3com.com/produ...e=purchase&sku=3CRSHEW696

We kunnen elkaar voor geen mogenlijkheid zien, heeft iemand een idee waarom het niet wil?

Moeten we misschien een ac er tussen doen?

we hebben nu dus totaal geen verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Q-bone op 05-09-2004 15:41 ]

bla?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Deze afstand is veel te groot je zult met ac moeten werken en richtantennes

And this !! Is to go even further beyond!!!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als er niets in de weg staat (line of sight) is 100m toch wel haalbaar met draadloos netwerk? Nu stelt zo'n kleine antenne van een officeconnect natuurlijk niet veel voor, maar een beetje accespoint zou het moeten halen lijkt me.

🖥️ | 🚗

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
er staat toch echt op de website dat die dingen 300 meter kunnen ( ja zonder er iets tussen natuurlijk... maar dan nog... 100 moet dan makkelijk lukken met alleen wat glas ertussen enzo :s maar accespoint is dus aan te raden?

is de dlink een goede optie?
D-Link DWL-900AP+

en die met evt firmware hack of een beteree antenne...

bla?

Verwijderd

kKjk of je het draaiende krijgt op korte afstand dus zelfde kamer ofzo. Als ze werken zet je de usbdingen op de vensterbank met de ramen helemaal open en probeer je het nog eens.

Lukt het nog steeds niet zou je met richtantennes, een 100mw accesspoint proberen of 2 accesspoints die bridgen gaan werken. Nu weet ik niet hoeveel mw die kaartjes zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 15:59 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik zou ook niet weten hoeveel mw die kaartjes zijn, want dat nergens te vinden... maar idnerdaad wel een goed idee. en anderes met een D-Link DWL-900AP+ (ofzo) accespoint moet het helemaal te doen zijn toch?

bla?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
even een mischien wel overbodige opmerking, maar je hebt die 2 kaartjes toch wel in 'ad-hoc' mode gezet :?

anders zien ze elkaar natuurlijk nooit zonder AP (standaard staan die ding in 'infrastructure mode' namelijk...

A wise man's life is based around fuck you

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ad-hoc mode, is dat in te stellen? het enige wat je kan instellen volgens mij is bij geavanceerd en dan computer tot computer netwerk (tijdelijk) en dat is adhoc neem ik aan, of moet dat ergens anders woren ingesteld?

bla?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Q-bone schreef op 05 september 2004 @ 17:26:
ad-hoc mode, is dat in te stellen? het enige wat je kan instellen volgens mij is bij geavanceerd en dan computer tot computer netwerk (tijdelijk) en dat is adhoc neem ik aan, of moet dat ergens anders woren ingesteld?
bij de eigenschappen van de netwerkkaart doe je dat

A wise man's life is based around fuck you

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
oke het wil dus nog steeds niet lukken en we hebben dus besloten om een accespoint te kopen, en het liefst 1 met router er in. (analoog)

Wat is aan te raden voor 50 meter? en die 1 mb upload kan hebben...

bla?

Verwijderd

Q-bone schreef op 06 september 2004 @ 08:58:
oke het wil dus nog steeds niet lukken en we hebben dus besloten om een accespoint te kopen, en het liefst 1 met router er in. (analoog)

Wat is aan te raden voor 50 meter? en die 1 mb upload kan hebben...
Ik heb zelf de d-link DI-624+ deze kan alles en nog meer wat je nodig hebt.
Ik heb een bereik door een houten muur van 200 m ( getest door met een laptop door het dorp te lopen ) dus dat zou voldoende moeten zijn.
Volgens de verpakking 100m indoor en 400 outdoor, dat je met een usb stick zover niet komt is logisch vind ik.
Pagina: 1