Toon posts:

Bluetooth versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een situatieschets:
Ik zit op internaat en ondertussen heeft praktisch iedereen er een Bluetooth-mobieltje, spijtig genoeg reiken deze zendertjes nie verder dan 10 m waardoor iedereen slecht een bericht kan sturen naar zijn naaste bu(u)r(en).
Weet er iemand hoe ik het bereik zou kunnen vergroten door bv een stand-alone versterker (heeft er iemand een schema) ergens centraal te plaatsen ofwel een softwarematige oplossing mbv een Pc met een Class 1 bluetooth verzender (100m). Die dan alle singnalen zou opvangen en versterken.
Het hele zootje zou ook niet te veel mogen kosten. Thx :)

Verwijderd

Heb je zelf ook maar _iets_ aan vooronderzoek gedaan? Ik zie echt 0,0 terug van enig eigen initiatief.

Zoek graag zelf even wat uit over de mogelijkheden van repeaten/versterken met behulp van een PC en pas je startpost aan op die punten.

Lees ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb zelf gezocht op google naar bluetooth repeater en heb er daar ook verschillende gevonden, maar alle prijzen liggen veel te hoog. Altijd rond de 200 pleuro. Het bestaat dus wel degelijk.

Nu dacht ik zelf aan het versterken met gewoon een pc die we centraal plaatsen, daar een usb dongle van Class 1 in. De medestudenten zouden dan hun berichten moeten sturen met als eerste letters de naam naar wie het moet doorgestuurd worden. Zelf ben ik echter niet in staat om zoiets te programmeren. Een helpende hand is altijd welkom O+

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi vladje,

Ik denk dat het je niet gaat lukken.
Als je een bluetooth dongle Class 1 koopt dan heb je nog steeds een bereik van Class 2 met Class 2 apparaten. Als je toch al pc's hebt... koop dan gewoon wat WLan spul, dat werkt in dit geval echt veel beter.

Een bluetooth <-> wlan gateway is nog wel te fixen, maar een bluetooth netwerk proggen is echt wel wat pittiger, dan ben je op driver niveau bezig, dan moet je *echt* verstand van zaken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Lang niet iedereen heeft een pc(illegaal volgens reglement) Maar ik dacht van op bepaalde plaatsen in de slaapgang, waar er mensen zijn die een pc met bluetooth class 1 stick. Die dan op hun buurt alles opvangen van de class 2 mobieltjes en dan weer doorsturen naar mij een kleine honderttal verder op de slaapgang. Dat we dus met een centraal punt werken om de tien meter. Het enig probleem is de software waarmee we de bluetooth gegevens die van een mobiel naat het eene centrale punt naar het andere centrale punt en weer naar een mobieltje krijgen.