Digitale sateliet TV kijken op de computer

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-04 11:06
Ik wil dus TV kijken op mijn computer, we hebben buiten zon schotel hangen. Ik denk ik gooi daar zon dubble kop op, en dan duw ik een TV-Kaart in mijn pc, een kabeltje ertussen en dan kan ik tv kijken ;). Ik kom er net achter dat je analoge en digitale TV-kaarten hebt.

Welke kaart heb ik nodig om tv te kunnen kijken op mijn pc. Ik heb in de search gekeken maar daar stond niet veel nuttigs in. Ook heb ik de specs bekeken van digitale en analoge TV-kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door T i M op 05-09-2004 15:13 ]

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 09:38
Je hebt dus digitale satteliet, daarvoor heb je -logischerwijs- ook digitale tuners voor nodig. Zijn te koop vanaf zo'n 90 euro. Pinnacle had ze (www.pinnaclesys.com)

[ Voor 3% gewijzigd door veer0318 op 05-09-2004 15:17 . Reden: Verkeerde URL, sorry, nu goed ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En wat was je conclusie ?
Wat ontvang je met die schotel ? (Inderdaad: een digitaal signaal; oftewel nullen en eentjes) En wil je zo'n kaart (voor satelliet-ontvangst) in je PC ?
Zoek dan eens bij Alternate naar een Skystar-kaart (eigenlijk bedoeld voor internet via satelliet, maar als je dié software niet installeert kun je er satelliet-TV mee ontvangen).

Wil je hetzelfde ontvangen als in de huiskamer, dan is het veel makkelijker vanaf de muurdoos van de kabel een 2de kabel naar je PC aan te leggen, waar dan bijv. het TV-kaartje inzit dat de Aldi woensdag a.s. verkoopt.
(En dit is uiteraard een analoog signaal)

(Goed alle info lezen, niet scannen, dan begrijp je vanzelf het verschil wel tussen analoog en digitaal, en hoe dat je keus bepaalt.)

[ Voor 21% gewijzigd door Brothar op 05-09-2004 15:23 ]

eagle

• T i M
Brothar schreef op 05 september 2004 @ 15:21:
En wat was je conclusie ?
Wat ontvang je met die schotel ? (Inderdaad: een digitaal signaal; oftewel nullen en eentjes) En wil je zo'n kaart (voor satelliet-ontvangst) in je PC ?
Zoek dan eens bij Alternate naar een Skystar-kaart (eigenlijk bedoeld voor internet via satelliet, maar als je dié software niet installeert kun je er satelliet-TV mee ontvangen).

Wil je hetzelfde ontvangen als in de huiskamer, dan is het veel makkelijker vanaf de muurdoos van de kabel een 2de kabel naar je PC aan te leggen, waar dan bijv. het TV-kaartje inzit dat de Aldi woensdag a.s. verkoopt.
(En dit is uiteraard een analoog signaal)

(Goed alle info lezen, niet scannen, dan begrijp je vanzelf het verschil wel tussen analoog en digitaal, en hoe dat je keus bepaalt.)
Uhm je ontvangt met die schotel gewoon alle tv kanalen (rtl 4 en 5 sbs6 enz.)
Ik wil niet hetzelfde kijken als in de huiskamer...daarom dubbele kop op de schotel ;). En ik had op alternate een digitale tv-kaart gezien voor 59 euro, gaat dit werken?

Het is me net weer iets duidelijker geworden, en denk dat het gaat werken maar ik weet het niet zeker!

Edit: ik heb net even op alternate gekeken, en ik kwam dit tegen ;)

Technisat SkyStar 2:) dat was de kaart die ik bedoelde

[ Voor 6% gewijzigd door T i M op 05-09-2004 16:08 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op je computer zul je dus geen RTL en andere commerciele zenders kunnen kijken....de tuner in de huiskamer werkt waarschijnlijk met een kaartje die aangeeft dat je betaald voor je abbo....die kaart in je pc heeft dat niet, dus zul je waarschiojnlijk allleen de free-to-air zenders kunnen ontvangen..

EDIT: Ontvangen van gedecodeerde/betaalzenders hoor je me niet over, zal vast mogelijk zijn, maar op GoT was ook al iets soortgelijks over "Canal + ontvangen met software".....dat is dus niet legaal en mogen we niet aan meewerken ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 05-09-2004 16:15 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb je wat een snellere pc dan kun je gewoon een skystar kaartje kopen voor ongeveer 60 euri. (dit is vanwege de mpeg2 decodering die de processor moet doen)
Er zijn ook duurder kaarten en daar zit de mpeg2 decodering al op.

Ik heb zelf ook een skystar kaartje vorig jaar gekocht en een dubbele kop.
t werkt perfect en met wat extra "software" heb je ook mooi nog wat extra kanalen :)
dus niet alleen Free to Air, zoek maar eens op yankse en of s2emu

[ Voor 10% gewijzigd door lamko op 05-09-2004 16:12 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• T i M
lamko schreef op 05 september 2004 @ 16:11:
Heb je wat een snellere pc dan kun je gewoon een skystar kaartje kopen voor ongeveer 60 euri. (dit is vanwege de mpeg2 decodering die de processor moet doen)
Er zijn ook duurder kaarten en daar zit de mpeg2 decodering al op.

Ik heb zelf ook een skystar kaartje vorig jaar gekocht en een dubbele kop.
t werkt perfect en met wat extra "software" heb je ook mooi nog wat extra kanalen :)
dus niet alleen Free to Air, zoek maar eens op yankse en of s2emu
En wat voor extra kanalen, als ik vragen mag?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
het hele in ned pakket wat in irdeto gecodeerd is kun je zien met yankse en s2emu
Ned1,2,3 Rtl 4,5 Yorin sbs6, veronica en tmf

en het hele digital+ pakket (spaanse canal+) met s2emu
Voor nieuwste films en de "natuur" kanalen.
En dan denk je wat heb ik nu aan Spaanse films, nou heel makkelijk je kunt ook het orginele Engelse geluid kiezen van de film.
Hier een lijst met alle kanalen die in het d+ pakket zitten
http://www.lyngsat.com/packages/dpastra.html

Over S2emu en Yankse kun je op www.sat4all.com en www.happysat.org veel info vinden.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• T i M
lamko schreef op 05 september 2004 @ 16:56:
het hele in ned pakket wat in irdeto gecodeerd is kun je zien met yankse en s2emu
Ned1,2,3 Rtl 4,5 Yorin sbs6, veronica en tmf

en het hele digital+ pakket (spaanse canal+) met s2emu
Voor nieuwste films en de "natuur" kanalen.
En dan denk je wat heb ik nu aan Spaanse films, nou heel makkelijk je kunt ook het orginele Engelse geluid kiezen van de film.
Hier een lijst met alle kanalen die in het d+ pakket zitten
http://www.lyngsat.com/packages/dpastra.html

Over S2emu en Yankse kun je op www.sat4all.com en www.happysat.org veel info vinden.
wow..thnx mate ;) en foxkids dan :P lol
Pagina: 1