Heya,
Ik heb een AMD Athlon64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum s939 (ik heb de laatste nieuwe BIOS erop staan)
1024MB Paired corsair XMS ram PC3200 DDR400
60gig IBM IDE 7200RPM (primary IDE master)
80gig Maxtor IDE 7200RPM (primary IDE slave)
Western Digital Raptor 10.000RPM SATA schijf 36.7gig (SATA 1)
Doel:
Ik zou graag WindowsXP booten van op mijn WD Raptor schijf, om het allemaal wat vlotter te doen verlopen.
Probleem:
Ik dacht dat ik een FDD nodig had om de SATA drivers te laden tijdens de installatie van WinXP, maar van sinds ik dit mobo heb geinstalleerd wordt mijn floppy drive niet gedetecteerd, en ik dacht dat het aan de FDD zelf lag. Maar zelfs met een nieuwe floppy drive eraan werkte het niet.
Maar, ik heb die raptor er pas achteraf ingestoken, er zit namelijk nog een OS op mijn primary IDE, en ik heb de raptor schijf (met dat OS op m'n IBM schijf) eerst gepartitioneerd... met als gevolg dat WinXP setup die schijf (E:) ziet (dus ZONDER SATA drivers), en je er de windows files op kan kopieren.
Wanneer ik nu die WD op 1 zet in het bios (HD boot priority list), dan boot hij van de realtek gigabit onboard kaart denk ik! Hij zegt namelijk iets ivm intel drivers en dan Media Test Failure, check cable en vervolgens invalid partition table.
Ik snap er echt niks meer van;
Waarom werkt m'n FDD niet? Waarom kan ik niet booten van die SATA schijf?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn voor een antwoord.
Dank bij voorbaat,
DJ007
Ik heb een AMD Athlon64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum s939 (ik heb de laatste nieuwe BIOS erop staan)
1024MB Paired corsair XMS ram PC3200 DDR400
60gig IBM IDE 7200RPM (primary IDE master)
80gig Maxtor IDE 7200RPM (primary IDE slave)
Western Digital Raptor 10.000RPM SATA schijf 36.7gig (SATA 1)
Doel:
Ik zou graag WindowsXP booten van op mijn WD Raptor schijf, om het allemaal wat vlotter te doen verlopen.
Probleem:
Ik dacht dat ik een FDD nodig had om de SATA drivers te laden tijdens de installatie van WinXP, maar van sinds ik dit mobo heb geinstalleerd wordt mijn floppy drive niet gedetecteerd, en ik dacht dat het aan de FDD zelf lag. Maar zelfs met een nieuwe floppy drive eraan werkte het niet.
Maar, ik heb die raptor er pas achteraf ingestoken, er zit namelijk nog een OS op mijn primary IDE, en ik heb de raptor schijf (met dat OS op m'n IBM schijf) eerst gepartitioneerd... met als gevolg dat WinXP setup die schijf (E:) ziet (dus ZONDER SATA drivers), en je er de windows files op kan kopieren.
Wanneer ik nu die WD op 1 zet in het bios (HD boot priority list), dan boot hij van de realtek gigabit onboard kaart denk ik! Hij zegt namelijk iets ivm intel drivers en dan Media Test Failure, check cable en vervolgens invalid partition table.
Ik snap er echt niks meer van;
Waarom werkt m'n FDD niet? Waarom kan ik niet booten van die SATA schijf?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn voor een antwoord.
Dank bij voorbaat,
DJ007
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 15:17 ]