Toon posts:

[FC2]Printer print onzin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van een HP deskjet 500 onder FC2 via de GUI printer installatie tool (en met de driver die hiervoor bij FC2 zit), gaat er bij het printen van de testpagina iets mis. De printer ontvangt data en begint te printen, maar er komt uitsluitend onzin uit. Regels worden volgeprint met een soort statische ruis waarin geen karakters te onderscheiden zijn. Echter, wanneer ik een document print en het resultaat vergelijk met het origineel, blijkt dat de opmaak van het document wel behouden blijft: De printer drukt precies de witregels af op de plaatsen waar die horen en de regels met statische ruis zijn even lang als de zinnen in het originele document.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe het op te lossen?

Hieronder heb ik een stripped-down versie van de CUPS log tijdens de print gegeven (zonder de commentregels dus). Daar lijkt me echter niet veel mee mis te zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
LogLevel debug
MaxLogSize 0
Printcap /etc/printcap
<Location /admin>
AuthType Basic
AuthClass System
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
</Location>
<Location /printers/printer>
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
AuthType None
</Location>
<Location /printers/HP500>
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
AuthType None
</Location>
<Location />
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 127.0.0.1
</Location>
Browsing On
BrowseProtocols cups
BrowseOrder Deny,Allow
BrowseAllow from @LOCAL
Listen 127.0.0.1:631

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Niemand enig idee? Ik kan er overigens nog bij vermelden dat dezelfde printer aan dezelfde computer onder windows 98 wel gewoon werkt.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb geen ervaring met printers onder linux, maar cups lijkt me niet de schakel waar het fout gaat. Je zegt dat je de printerdrivers hebt geinstalleerd met een GUI tool, maar kun je misschien achterhalen wat dat GUI tooltje allemaal in je configuratie heeft veranderd?

Verder kan het wellicht ook een font-probleempje zijn, of een combinatie hiervan met al het vorige. Wat meer informatie over de gebruikte driver kan in ieder geval geen kwaad, want hier zie ik niets verkeerds aan :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©