Celeron 600 op pII-300 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 14:46

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik (of liever gezegd, mijn vriendin) heb hier een Chaintech mobo met een PII-300 er in.
Kan ik daar met een slot/socket converterkaartje een Celeron 600 in zetten? Of krijg ik dan een probleem met het voltage of zo?
Een C366 op een converterkaartje doet het wel.
Met andere woorden: is er tussen de C366 en 600 nog iets ingrijpend (voltage,pinnen)veranderd?

Verwijderd

Er is wel wat veranderd, maar dat maakt alleen uit als je een Socket370 mobo hebt. Je moet dus gewoon ff een nieuw converterkaartje kopen (eentje die geschikt is voor FC-PGA, bv. Abit Slotket III) en daar je Celly 600 opzetten. Check wel ff in het BIOS of die plank zo'n hoge multiplier wel ondersteund.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 14:46

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ow, ja, dat is dus 1 van die dingen waar ik helemaal niet aan gedacht had: gaat de multiplier wel hoog genoeg.
Ik maakte me alleen zorgen over voltage en het converter kaartje.

Zo zie je maar weer :)
tnx!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Een converterkaartje is idd voldoende om je Celeron 600 er op te laten passen, maar dat voltageprobleem moet nog steeds bekeken worden. Welk type mobo is het precies?
Chaintech heeft er vast wel meerdere gemaakt ;)

Multiplier is in ieder geval geen probleem. De multiplier is locked bij de Celeron, en hij negeert de instellingen van je mobo. Het maakt daardoor ook niet uit of je mobo de multiplier wel ondersteund.
Is wel verstandig om het bios te flashen naar het laatste level, anders gaat ie allemaal rare waarden weergeven als ie de processor niet kent.