Toon posts:

Maxtor Diamondmax Plus 10 & SATA II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan de nieuwe Maxtor Diamondmax Plus 10 300GB te kopen tot ik vaststelde dat die SATA II ondersteund.
Ik heb een A7N8X Deluxe moederbord met onboard SATA controllers waarvan ik dacht dat die van de eerste generatie waren.
Is het nu mogelijk om die harde schijf daarop te laten werken?

Alvast bedankt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
S-ATA II is prima backwards compatible met S-ATA 1. Het is misschien handig wat meer research te doen, zo weet je zelf precies wat S-ATA II precies inhoudt en welke voordelen het heeft t.o.v. S-ATA 1. Zie bijvoorbeeld dit artikel:
The forthcoming SATA II standard includes provisions to incorporate tagged command queuing a la ATA-4's standard. Native SATA drive architectures such as the Seagate Barracuda 7200.8 and Maxtor MaXLine III tout the inclusion of "Native SATA" tagged command queuing, or "Native Command Queuing" (NCQ) for short. NCQ's fundamental paradigm is identical to that of tagged command queuing; the NCQ moniker simply differentiates the SATA II standard from the existing ATA-4 model.
De volgende links zijn ook wel handig om door te nemen:
nieuws: Marvell claimt eerste Serial ATA II-product
reviews: IDF 2004: Seriële storage technologieën

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ter informatie:

Ik ben de 300GB DiamondMax 10 op dit moment aan het testen op een Silicon Image Sil 3124 PCI-X controller met NCQ support. De prestaties zijn zeer goed, gemiddeld bijna op Raptor WD740GD niveau. Ik moet nog testen met een FastTrak S150 TX2plus om te achterhalen hoe veel verschil de Sil 3124 met NCQ maakt (de instelmogelijkheden van de Sil 3124 zijn helaas nogal beperkt, NCQ uitzetten is niet mogelijk).

De belangrijkste resultaten:

De Raptor WD740GD werd getest met de FastTrak S150 TX2plus omdat de Sil 3124 TCQ forceert wat veel trager is dan geen TCQ. Ten tijde dat de Deskstar 7K250 werd getest had ik de Sil 3124 nog niet. Beide controllers presteren ongeveer gelijk met de Raptor WD360GD.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Bedankt.
Maar zijn er ook vergelijkingen tussen de prestaties van de 200GB en 300GB versie wegens het verschil in cache?

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic weer omhoogschop...maar het antwoord op de bovenstaande vraag is precies wat ik wou weten en om daar een nieuw topic voor aan te maken is een beetje zinloos imo...

Maar hoe zit het dus met het verschil in performance tussen de 8mb (200gb) en 16mb(250/300gb) cache versie van de diamondmax 10?

En was de controller die femme gebruikt heeft zodanig goed dat mijn ICH5R in het niet valt van mijn I875 chipset? Of blijven de prestaties dan toch wel zo goed?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik ben ook benieuwd :)

XXXVI

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
en wat is het verschil met de maxline 3 300GB en deze

1337

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ZandBak schreef op 13 oktober 2004 @ 13:02:
en wat is het verschil met de maxline 3 300GB en deze
Kijk eens op www.maxtor.com en leg de specs naast elkaar B)
Of gebruik de Search: [search=verschil diamondmax maxline].

Ergo: toon inzet en pleeg research eer je een topic opent / vraag stelt. Dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht ;)
Pagina: 1