Toon posts:

[Minolta Dimage Xg]Problemen kopieren foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet zijn er met deze camera twee manieren om de foto's van de geheugenkaart op je pc te krijgen:

1. Via de USB kabel
2. Via een cardreader in je pc (in dit geval een Acaper)

Allebei de methodes werken niet:

1. Ik heb de Dimage Viewer van de cd-rom geïnstalleerd en daarna de camera via de USB-kabel aangesloten. De camera geeft meteen op het scherm aan "Initializing USB connection", maar blijft daarna hier ook op staan, zonder dat er verder iets gebeurt.
2. Ik heb voor deze methode alles aan de software van de pc ge-update (bios, via 4-1 drivers, windows update). In dit geval wordt een verwisselbare schijf bij "deze computer" wel zichtbaar, kunnen er zelfs foto's bekeken worden, maar binnen een korte tijd loopt het vast en bij het kopiëren, hangt het proces ook binnen een minuut. Hierna zit explorer.exe zo vast, dat ik zelfs met taakbeheer windows niet afgesloten krijg. Zelfs een reset helpt niet (pc hangt in bios), pas na uit + aan zetten doet de pc het weer normaal.

In eerste instantie dacht ik dat de Cardreader van Apacer niet goed werkte icm de geheugenkaart en/of dat de Cardreader zelfs stuk zou kunnen zijn, maar nu het ook niet werkt via een USB kabel, snap ik niet meer wat nou kapot zou kunnen zijn. Het fototoetsel werkt prima en de foto's die gemaakt worden zijn goed te bezichtigen op het schermpje van de camera zelf :>

Verwijderd

Topicstarter
:o

Blijkt de geheugenkaart niet in het fototoestel te zitten bij het aansluiten via de usb-kabel

:o

Toch wel fijn als die Cardreader het ook nog doet (is dat sneller :?)