Welk inet voor student in maastricht?

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47
Hallo,

Mijn zus gaat studeren aan de Uni in maastricht, ze heeft er een kamer en wil met 3 andere meiden kunnen internetten. Na wat gezocht te hebben kwam ik oa bij Nutbedrijven Maastricht wat abbonnementen tegen, maar ze waren allemaal niet erg snel...512 kbits, of zelfs 128 kbits down. @home @maasticht was 1500 kbits down, maar wel 47 euri. Vrij duur dus...

Iemand een alternatief?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
www.adslwinkel.nl?
Voor te kijken welke abbo's erzijn van adsl.
Daar zit vast wel wat tussen ?

[ Voor 69% gewijzigd door Timo op 05-09-2004 14:28 ]

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Campus@Maastricht, zie deze link.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

is ook langzaam... hebben ze een vaste telefoonlijn? Dan kun je toch gewoon ADSL nemen, zoals Wanadoo / Hetnet enz.?

[ Voor 20% gewijzigd door Elektronicanet op 05-09-2004 15:07 ]

Nederlander in België

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 17:08
Hmm mijn oma heeft ooit Unimaas gehad inderdaad (ja, echt, voor een of andere proef, nu heeft ze goedkope ADSL die traag is) en dat was helemaal niet zo langzaam :?

• ixi
  • Laatst online: 10-02 22:32

ixi

campus@maastricht heeft in ieder geval een snellere download dan de normale @home verbinding. Upstream is geloof ik gecapt op 16kb/sec.

Lijkt me voor studenten de beste prijs/kwaliteit verhouding. Snelheid zou ruim voldoende moeten zijn voor wat ze willen.

edit: als ze voor campus@maastricht willen gaan kunnen ze dat beter snel beslissen. Eind dit jaar vervalt de subsidie op de aansluitkosten (misschien al eerder, weet er ook het fijne niet van).

edit2: Speedtest stats

[ Voor 40% gewijzigd door ixi op 05-09-2004 15:28 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Zit je op een universiteit oid die op Surfnet is aangesloten ?
http://www.surfsneladsl.nl

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• dbzfan
Die speedtest stats wijzen heel wat andere snelheden aan dan de beloofde snelheid. Die is 3.8 mbit. Niet dat dit iets uitmaakt ;) Iemand een link met meer info over campus@maasticht (3.8mbit 22 euro?)

• ixi
  • Laatst online: 10-02 22:32

ixi

dbzfan schreef op 05 september 2004 @ 15:32:
Die speedtest stats wijzen heel wat andere snelheden aan dan de beloofde snelheid. Die is 3.8 mbit.
3.8 mbit = 475 kbyte/sec. Vrijwel alle verbindingen die ik zelf heb gezien haalden vaak 900 kbyte/sec. Maw de (maximum) snelheid die op de unimaas pagina staat klopt voor geen meter.

Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met ICTS (staat op de campus pagina).

Hoe dan ook zul je voor 24 euro per maand geen verbinding vinden die beter is.

Edit: Staat me iets van bij dat je niet zomaar een extra PC aan een campus aansluiting kan hangen. Eerst MAC adres aanmelden of een router ertussen hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door ixi op 05-09-2004 15:49 ]

• dbzfan
Bedankt :) Ik was beetje in de war door de snelheden op die pagina, die veel lager zijn... Ik denk dat de keus wel duidelijk is :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb voor t huis waar ik in woon @home breedband genomen. 4000kbps down en 512kbps up voor 47euro per maand. Delen met 5 man is t minder dan 10euro pp. leek me netjes. En de eerste 4 maanden waren gratis met die actie van toen, nog leuker :)

edit : in enschede is dat wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 05-09-2004 16:25 ]

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Je zit wel aan de kabel vast, en dat is in een grote stad nogal een ernstig probleem wat betreft snelheid. Ik denk dat als je aan de uni gaat studeren beter af bent met ADSL van SurfNet.

Voordeel aan Campus@Maastricht is wel dat je in de 137.120.*.* range zit, de /16 van de universiteit zelf, en je dus ook toegang hebt tot alle servers enzo. Net alsof je op de LAN van de uni zelf zat dus.

Verwijderd

Ajunne schreef op 05 september 2004 @ 16:30:
Voordeel aan Campus@Maastricht is wel dat je in de 137.120.*.* range zit, de /16 van de universiteit zelf, en je dus ook toegang hebt tot alle servers enzo. Net alsof je op de LAN van de uni zelf zat dus.
en bepaalde DC-hubs met een surfnet-ip filter :)

Verwijderd

Neem geen HetNet die datalimiets zijn egt zwaar klote!
Pagina: 1