Powerbook G4/400 pakt CD/DVD niet

Pagina: 1
Acties:

• sc00zy56
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vorige week in het trotse bezit van een Powerbook G4/400.
Helemaal nieuw ben ik niet met de Apple maar het is ondertussen al wel lang geleden... pak weg 5 a 6 jaar.

De Powerbook draait prima maar ik heb 1 probleem ondervonden:
de CD/DVD combo drive werkt volgens mij niet.
De CD/DVD wordt niet weergegeven op de desktop, na een poosje (2 minuten) spuugt hij de CD/DVD gewoon weer uit...

Ik heb de Powerbook voorgeinstalleerd van kennssen gekregen, het enige wat ik heb veranderd zijn de account settings... maar daar zal het vast niet aan liggen.

Iemand een idee? Alvast bedankt

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Zijn het originele cd's die je er in stopt?
Weet je zeker dat het een combo drive is die er zit?
Zo ja, is de dvd ook een originele?
Als op al deze vragen ja word geantwoord is die inderdaad kapot. :(

Ik kan je nu al vertellen dat dat een hele dure reparatie word. Als ik jou was zou ik even terug gaan naar die kennissen en even een hartig woordje met ze hebben. ;)

kleurbleur.nl

• sc00zy56
Ik heb originele en gekopieerde cds en dvds geprobeerd.

Volgens Syteemprofiel:

ATA-3-bus

MATSHITADVD-ROM SR-8187

Model: MATSHITADVD-ROM SR-8187
Revisie: HA15
Serienummer:
Schijftype: CD-ROM/DVD-ROM
Verwijderbare media: Ja
Externe eenheid: Nee
Protocol: ATAPI
Eenheidnummer: 0
Sockettype: Intern

• Sage
Ik heb zo'n gevoel dat je drive gewoon mol is. Even langs de dichts bijzijnde ASP (AppleServiceProvider) gaan en het probleem uitleggen. Ze kunnen ook gelijk een prijsopgave voor je maken natuurlijk.

kleurbleur.nl

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
En je doet ze er natuurlijk met de labelkant naar boven in neem ik aan :) .

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Wat staat er in je system prefs ingestelds als default actie bij cd's & dvd's? En maakt het uit als je dat verandert?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Sage
Zover ik weet word hij altijd herkend. Ook als is de actie dat hij hem gelijk weer moet uitwerpen dan alsnog verschijnt hij eerst op het bureaublad. Het komt wel eens meer voor dat een PowerBook na een tijdje weigert de cd's en dvd's te lezen. Ik heb het iig al 2x gezien.

Om dan nog wel even de naam hoog te houden, ik repareer Apple's bij een ASP. Het is dus niet zo dat alle powerbook's na een tijdje problemen krijgen met de optical drive. Het gaat hier over 2 PowerBook's die al sinds 2000 verkocht worden. :)

kleurbleur.nl

• sc00zy56
Ja de cds en dvds doe ik met het label bovenop in de speler... ;)
Niks wordt herkend en op mn desktop geplaatst... er wordt binnenkort even naar gekeken. Anders krijg ik er een extern apparaat bij...

• Sage
Hmm extern apparaat kan je niet van booten. Moet je wel rekening meehouden. Als je dus bijvoorbeeld een nieuwe versie van OSX wilt installeren kan dat op dit moment alleen vanaf een NetInstall.

kleurbleur.nl

Pagina: 1