Toon posts:

AMD 1100 te heet????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik eindelijk de kast gesloten heb, loopt mijn pc wel eens vast. Ik zo'n CPU Stability Test gedaan. :9

Met de optie CPU warming only aan duurde 10 minuten tot de 57 graden was bereikt, in de twaalfde minuut: 58 graden.
En toen ik 14 minuten gewacht had was de temperatuur van de CPU 59 graden. Toen ik op stop klikte liep mijn pc volledig vast met 't bekende pieptoontje door de boxen... :(

Ik heb een coolermaster fan met 't grote koelelement. Ik heb geen andere fan's geplaatst en kan er dus achter en voor nog een in gooien. Maar heeft dit wel zin... Of heeft iemand een andere oplossing voor me?

Mzzl, Jeroen.

Verwijderd

Een goede luchtstroom heeft zeker zin.
Ik zou die fans er in gooien... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft zin met betrekking tot het vastlopen?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op donderdag 28 december 2000 17:33 schreef CRiViT het volgende:
Een goede luchtstroom heeft zeker zin.
Ik zou die fans er in gooien... >:)
Zorg dan wel dat ze niet een te hoog toerental (RPM) hebben anders stijgt je PC zo ongeveer op >:)
Tenzei je dat niet uitmaakt natuurlijk

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Net als ik heb je een behoorlijke berg hardware in je kast hangen, dus ik hoop dat je een bigtower hebt. Zorg er voor dat er genoeg lucht door de hele behuizing heen stroomt, en mocht je een goeie koeler willen dan raad ik je de Super Orb aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 17:36 schreef Knightwolf het volgende:

[..]
Zorg dan wel dat ze niet een te hoog toerental (RPM) hebben anders stijgt je PC zo ongeveer op >:)
Tenzei je dat niet uitmaakt natuurlijk
Qua lawaai bedoel je?

Verwijderd

Mijn Duron word ook heel af en toe 58 maar als hij het doet en stabiel is dan is het wel goed :)

Verwijderd

tis wel redelijk warm
beestje van mij wordt zo'n 51 graadjes stressed. Liep eerst ook zo nu en dan vast maar heb het voltage een stapje verhoogt (1.75 -->1.775) en werkt nu superstabiel.
Maar met die temperatuur zou ik het niet aanraden je voltage te verhogen...wordt ie nog warmer van.
Zit d'r wel koelpasta ed tussen cpu en cooler?
(btw ik heb dus ook een coolermaster)

Verwijderd

ik zie net dat je een miditower hebt. Zorgt natuurlijk niet voor een optimale airflow. Laat anders gwoon je kast eens een tijdje open..of iig een kant. Ik heb mijn kast ook aan een kant (muurkant) open staan, gaat alleen dicht met LAN partys enzow.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn t-bird 900 wordt 51graden (stressed), maar volgens de AMD specs kan ie rustig tot 80graden zonder dat het schadelijk is.
1100 op 59 graden hoeft niet zo dramatisch te zijn lijkt mij.
Je moet alleen in de gaten houden of het niet verder (en uiteindelijk te ver) oploopt.

Verwijderd

Let er even op, dat jou koeler netjes vlak gemonteerd is. Wanneer hij ook maar iets scheef zit wordt de CPU gloeiend heet.

Ik heb het zelf gehad: eerst 61 graden tijdens het grazen van }:0 en en daarna nog maar 54 graden.

Verwijderd

Let er even op, dat jou koeler netjes vlak gemonteerd is. Wanneer hij ook maar iets scheef zit wordt de CPU gloeiend heet.

Ik heb het zelf gehad: eerst 61 graden tijdens het grazen van }:O en en daarna nog maar 54 graden.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Die van mij (1Ghz) is tijdens fully load ook 57graden. Aangezien mij PC met WinME zeer stabiel is ben ik er tevreden mee. :):)

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• MXL
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Ik heb trouwens ook de grote Coolermaster (DP5-6H51)

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

59 graden is wel wat warmpjes maar moet zeker geen probleem zijn,eerst had ik er ook een coolermaster op zitten en daar mee werd hij 61 graad stres.

Maar nu ik de Super Orb heb 55 graad stres.

Maar ik heb er wel heel wat fan's in hangen!

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
mijne loopt stressed ongeveer 67°C en stabiel, moet dus kunnen:)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Abit KT7
ik heb ook zo'n bordje op de zaak. een bios flash deed wonderen en deed de temp van de amd 900 tb die er op zat meer dan 10 graden dalen in alle situaties. het is een vrij nieuw bios waar ik het over heb, volgens mij gewoon te downloaden op de abit site.

• Knightwolf
Op donderdag 28 december 2000 17:39 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]
Qua lawaai bedoel je?
Jeps... schijnt wel meer herrie te maken (hebbik geen ervaringen mee)

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 17:31 schreef jeroenbeekman het volgende:
Nu ik eindelijk de kast gesloten heb, loopt mijn pc wel eens vast.
yep das dus de fout....
Een tweaker sluit zijn kast niet. Alleen bij een LAN party ivm hebberige medetweakers. Op mijn HQ08 kan er dan ook nog eens een mooi slotje op :7

• Knightwolf
Op zaterdag 30 december 2000 01:58 schreef LAAF het volgende:

[..]
yep das dus de fout....
Een tweaker sluit zijn kast niet. Alleen bij een LAN party ivm hebberige medetweakers. Op mijn HQ08 kan er dan ook nog eens een mooi slotje op :7
Ik moet er niet aan denken mijn kast altijd open te hebben, dan zittie zo vol stof. Daarbij hoef ik er normaal gesproken nooit in te zijn (zelden) en ik ga ook nooit naar LAN-parties.

Systeem (alleen de warmte-veroorzakende onderdelen)
Asus P2B-F
Intel PII 400@460 (115 MHz FSB)
met de standaard meegeleverde koeler
2x Maxtor 40 Giegs schijven 7200 rpm
Diamond Viper V770 32 MB TNT2 waarvan ik op het standaard koelblok zelf een 50mm blower geschroefd heb.
Boven in m'n Full-Tower zit nog een 80mm Fan die de lucht naar buiten blaast, maar die laat ik mooi op 5V draaien anders lijktie net een Stofzuiger (herrie op 12V ) >:)

Verder nooit temp-probs overigens :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

59 graden is helemaal niet warm voor een AMD thunderbird, hemelaal niet las het een 1,1 GHz is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Knightwolf
Nee idd, op m'n werk een PIII 500@600 (120 MHz FSB) en die wordt met }:O continu 58/59°C.
Maar overigens: ERRUG stabiel :) dat wel, Het is een Coppermine met redelijk brakke koeling, moet ik nog wat aan doen binnenkort

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 02:04 schreef Knightwolf het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken mijn kast altijd open te hebben, dan zittie zo vol stof. Daarbij hoef ik er normaal gesproken nooit in te zijn (zelden) en ik ga ook nooit naar LAN-parties.
:? Nooit in je kast zijn.. ik zit zo vaak in mijn pc te prielen dat stof zoiezo geen kans heeft en bovendien wordt het eventuele stof wel weggeblazen door al die fans *D

Wel een beetje jammer dat je nooit naar LAN-parties gaat, of komen ze naar jou toe :D

• Knightwolf
Op zaterdag 30 december 2000 02:17 schreef LAAF het volgende:

[..]
:? Nooit in je kast zijn.. ik zit zo vaak in mijn pc te prielen dat stof zoiezo geen kans heeft en bovendien wordt het eventuele stof wel weggeblazen door al die fans *D

Wel een beetje jammer dat je nooit naar LAN-parties gaat, of komen ze naar jou toe :D
Heheh... Ja LOL. Neuh... ik ben nooit op LAN's, kzou niet weten waarom. Kga ook gewoon zowiezo niet met m'n PC overal heen. M'n PC is net als ik het liefste thuis ;)

Maar stof heeft bij mij ook geen kans, want elke keer als ik er in moet zijn (laat ik zeggen gemiddeld eens in de 1,5 a 2 maanden) stof ik alles wel goed af, echt alles dus. :)

Verwijderd

Ik heb ook een 1.1 Ghz met een super orb erop. Gemiddeld op 58/59 graden en helaas ook in een miditower.
Ik moet wel zeggen dat die super orb een enorm lawaai maakt dus heb ik besloten te sparen voor een andere kast.

Verwijderd

Mijn TB900@1050 bij 1,775v geeft in een gesloten kast(hq08) maar 48 graden bij het grazen.

btw met open kast zoals hij hier meestal staat maar liefst 39 graden
Op mijn cpu zit een global win fop 38 met een langzamere fan dan erbij zat dat kreng draaide 6800 rpm heb er nu een van 5200 opzitten en de kast dicht is behoorlijk stil.
Heb ernaast nog 1 80 mm fan bovenin voor afzuiging.

Verwijderd

duron700@1037-1.85v

61 graden stressed (cpuburn3, in +- 10-20 van 48 -> 61 met L2cache test(burnmmx F))

Verwijderd

anders pak je een fop38 :7

Verwijderd

als je slim bent met fannetjes is je kast koeler terwijl hij dicht is, omdat je de warme lucht naar buiten stuurt, en je verse lucht richting je koelblok stuurt, bij mij scheelt het 4 graden (38 nu, stressed, ik ga mijn koe echt niet uitzetten ;))

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 08:16
Mijn TB1000@1000 is stressed 56 en idle rond de 43 graden. Loopt nooit vast en is zeeeer stabiel. Ik heb trouwens m'n CPU bijna verbrand doordat ik er achter kwam (na 10 minuten!!!) dat de ventilator op die klote nep Orb van Spire stilstond! Ik dacht, wat ruik ik toch? Ik schrok me eigen de t****g en zette meteen de pc uit, niet zo slim want ik had beter die fan een zwiep kunnen geven maar ja, beetje paniek dus. Pc weer aangezet na een tijdje en Thank God, hij deed 't nog. Wat een mazzel anders had ik na 2 dagen m'n nieuwe TB als sleutelhanger kunnen ombouwen..... Ik heb trouwens die fan een zwiep gegeven... HET RAAM UIT!!!! 'k Heb nu een Coolermaster en een frontfan en ik ben tevreden met m'n temp!
Pagina: 1