Toon posts:

Gamepoort enabled, maar werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvast even aan de moderators, als dit niet hier past, moeten jullie maar uitmaken waar het wel moet :)

Ik heb een raar probleempje mbt gameport.
Na vandeweek even een oud geluidskaartje in m'n pc gezet te hebben, omdat de onboard chip niet meer zo fantastisch functioneerd, kwam ik erachter dat de gameport op de geluidskaart waarschijnlijk niet werkt. (Creative SB pci 128). Hij wordt wel geinstalleerd, maar m'n controller (gravis xterminator digital gamepad) wordt er niet op gevonden.

De gameport op het moederbord werkt wel, maar na het inbouwen van de Creative kaart, wordt ook de creative gameport geinstalleerd, en krijg ik de gameport van het moederbord niet meer aan de gang.

Is het mogelijk, om de gameport van Creative uit te schakelen en de gameport van het moederbord (een Gigabyte 7DXE btw) te enablen, zodat ie daadwerkelijk ook gevonden wordt??

Alvast bedankt ;)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 20:14

PromoX

Flying solo

Kun je niet gewoon de poort uitschakelen in apaaraatbeheer ?

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, maar als ik de gameport in de bios aanzet (van het moederbord) dan kom ik die weer niet tegen in apparaatbeheer. :|

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
win xp + gameport oudere soundcard + digital gameport device = no go.... heb ik zelf ondervonden met mijn logitech interceptor + winxp + dmx x-fire 1024.... lang geprobeerd, maar uiteindelijk maar een gameport bracket op mijn mobo gezet

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Maak resources vrij (adres + IRQ) voor je (onboard of PCI) gamepoort/midi en disable de andere (of wijs deze andere resources toe).

Gamepoort adres: 201 of 209
Midi adres: 330 of 290 of 300
Midi IRQ: 10 of 5
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:52:
Ja hoor, maar als ik de gameport in de bios aanzet (van het moederbord) dan kom ik die weer niet tegen in apparaatbeheer. :|
Veilige modus, verwijderen, opnieuw opstarten en drivers installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 19:25 ]