Toon posts:

3Com USB 11g adapter een goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik ben voor een kennis op zoek naar een betrouwbare oplossing voor een wireless oplossing voor zijn nieuwe ADSL abonnement (Zonnet family).
Nu zag ik op de Routershop een aanbieding voor een ADSL-modem/router/WLAN + PC Card of USB adapter voor 160€. Dat is binnen budget en 3Com staat wel goed bekend.
Ik vraag me alleen af of die USB adapter probleemloos te installeren is, en of die ook betrouwbaar in gebruik is (stabiliteit en signaalsterkte van de verbinding).

Iemand ervaring met dit ding? Of is er een beter alternatief voor adslrouter + 11g kaart in de klasse tot 200€??

Verwijderd

Op zich is dit een prima aanbieding. Ik zou alleen zelf wel voor 54g willen gaan als ik nu een nieuwe wireless zou kopen.. Maar voor de rest werkt dit 3com routertje prima.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In de Pricewatch kan je veel verschillende routers zien :)

Jouw vragen kan je denk ik het beste in een van onderstaande topics stellen:
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Welk type van 3Com hebben we het over? Heb met 3Com producten goede ervaringen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De usb-stick is de 3CRWE254G72 (niet veel over te vinden op GoT). De router erbij is de 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g (54 Mbps) Firewall Router, dus dat zit wel goed volgens mij.

Haha, de pricewatch ken ik wel ja ;) maar het zijn er tegenwoordig zoveel dat je gewoon niet meer weet waar je moet beginnen. En er zit veel troep tegen (E-tech enzo). Dit netwerkje is voor iemand bedoelt die gewoon zorgeloos wil i-netten en dus zoek ik iets wat ik één keer kan installeren en dan lekker blijft werken ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat die adapter wel high-speed USB 2.0 is? USB 1.1 is namelijk maar 11mbit, dus dan heb je niks aan je 54mbit.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Bigs schreef op 05 september 2004 @ 14:02:
Ik neem aan dat die adapter wel high-speed USB 2.0 is? USB 1.1 is namelijk maar 11mbit, dus dan heb je niks aan je 54mbit.
Niet helemaal waar: USB 1.1 heeft een snelheid van 12 Mbit. Verder haalt .b maximaal 600KB/sec, dat is zeg 6 Mbit. Met .g ben je dan zeker dubbel zo snel.

TweakBlog

Verwijderd

Ruudjah schreef op 05 september 2004 @ 14:31:
[...]

Niet helemaal waar: USB 1.1 heeft een snelheid van 12 Mbit. Verder haalt .b maximaal 600KB/sec, dat is zeg 6 Mbit. Met .g ben je dan zeker dubbel zo snel.
802.11b haalt niet maximaal 600kB/s, in de praktijk ligt de snelheid vaak lager dan 11Mbit.

En exact hetzelfde geldt voor USB1.1 (voor zo'n beetje alle standaarden zelfs): in de praktijk haal je daar geen 12Mbit mee. 54Mbit nemen op 802.11b heeft echt niet zo gek veel zin.
Pagina: 1