Soms valt het linker kanaal weg (DVD +Versterker)

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik heb een Toshiba dvd speler die via normale tulp-stekkertjes is aangesloten op een Yamaha receiver. Als ik nu een dvd kijk valt soms, zonder direct aanwijsbare reden, het linker kanaal uit of er komt een licht gekraak uit.

Ik maak geen gebruik van surround set en de reciever is ook gewoon stereo. De receiver is aangesloten op een eindversterker waar vervolgens twee speakersets op aangesloten zijn. Als ik een cd-beluister, de tuner aanzet of via een pc die op de receiver is aangesloten muziek afspeel heb ik het probleem niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
-nieuwe bekabeling, dit lost niets op.
-geprobeerd of het alleen met gebrande dvd's voorkwam, helaas komt het met originele en gekopieerde dvd's voor.

Kan iemand mij helpen?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je een versterker met een normale draaiknop hebt, dan kan het zijn dat die vuil is.
bij de electronicazaak hebben ze spuitbussen met contact spray. Die verhelpt slechte contacten en kraken (dat kan ontstaan als je vaak dezelfde stand gebruikt). Je moet wel mogelijke de hele versterker open halen om erbij te kunnen.

Maar natuurlijk kan het uiteraard ook iets anders zijn, dat valt nooit met zekerheid te zeggen.

Senile! Senile Oekaki

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45
Als dat het probleem was zou hij dat probleem bij alles moeten hebben en niet alleen als ik dvd's kijk toch?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:44

lier

MikroTik nerd

JTB,

Wat je kan doen:

Sluit je DVD speler op een andere ingang van je versterker aan.
Sluit op je huidige DVD aansluiting van je versterker een andere (cd speler ?) aan.

Op basis hiervan kan je uitsluiten wat wel werkt en uiteindelijk bepalen waar het probleem zit.

Eerst het probleem, dan de oplossing