Toon posts:

cd-speler herkent geen data-cd meer wel muziek-cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een oude pc win98 gezet.
Er is echter een vreemd probleem: als ik een data-cd (bv cd met zelf gebrande software) in de cd-speler doe, dan wordt de cd niet herkent. Er komt de mededeling van 'retry/cancel'.

Als ik een muziek-cd in de cd-speler doe is er niets aan de hand: alles werkt.

Hoe is dit mogelijk en hoe verhelp ik dit probleem?

Bedankt

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Ik heb hetzelfde probleem ook eens gehand met een cd-rom speler. Ik heb deze toen gebruikt in de auto als cd speler, maar dat is vast niet de oplossing die jij wilt horen ;)

Welnu, je kunt proberen de lens opnieuw te calibreren. Dit doe je door de speler open te maken en opzoek te gaan naar de lens unit. Dat gedeelte wat vanaf de motor in het midden naar de zijkant beweegt. Op die unit zit een trimportmeter ofiets, zo'n ding waar je mbv en schoevendraaier kan stellen.
Verdraai deze IETS en dan testen, leest ie ook geen audio meer, dan moet je de andewre kant op draaien. LET OP!!!!!! Het is heel gevoelig, HEEEEEEEELLLLEEEEEEE kleine stukjes draaien. Net zolang dat ie het doet.... WEES VOORZICHTIG..EEN LASER IS GEVAARLIJK VOOR DE OGEN, DUS HAAL DE STROOM ER AF ALS JE GAAT AFSTELLEN, EN KIJK ER NIET IN TIJDENS HET TESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

suc6

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

sommige PC's hebben een driver nodig om CD-rw te lezen mischien ligt het daaraan?

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver geinstalleerd.

Er is nog iets vreemds: hij doet het wel met de cd's die ik bij computerboeken heb gekregen. Alleen de datacd's die ik gebrand heb doen het niet, zowel de rewritable als recordable doen het niet.