Toon posts:

Hulp nodig bij het recoveren van digitale foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw 128 MB SD kaartje (high speed) voor mijn camera.
Na het fotograferen van ca 24 plaatjes wilde ik graag kijken of ze gelukt waren echter de fotos waren niet meer op de camera in te lezen behalve de eerste.

Dus ik dacht nou dan kopieer ik ze naar mijn PC via een USB kabeltje en probeer ze dan met een fotoprogrammatje te openen. Wederom geen success ik zie wel het aantal foto's als JPG en ze zijn ook allemaal prima qua grootte in kbs alleen kan ik ze niet openen. Onbekend formaat zeggen de verschillende programma's waarmee ik ze heb proberen te openen.

Iemand een idee hoe ik deze foto's kan recoveren ???

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je met scandisk programma's het kaartje laten controleren? Lijkt wel een defect in het geheugenkaartje...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 05 september 2004 @ 12:59:
Kun je met scandisk programma's het kaartje laten controleren? Lijkt wel een defect in het geheugenkaartje...
Kan het niet zo zijn dat een high speed kaartje te snel weg schrijft voor mijn camera (is namelijk een wat verouderd model)?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die 'snelle' kaartjes zouden toch gewoon backwards compatible moeten zijn, zodat ze ook werken op oudere modellen camera's?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 05 september 2004 @ 13:03:
Die 'snelle' kaartjes zouden toch gewoon backwards compatible moeten zijn, zodat ze ook werken op oudere modellen camera's?
Ja idd dat dacht ik ook, maar een testje met een andere moderne digi werkt de kaart prima :((

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Probeer deze eens, is gratis en heeft een aantal klanten van mij al aantal keren uit de brand geholpen.

Systeem Specs

Verwijderd

Post es zo'n Jpeg-file, dan kunnen we ze zelf even bekijken.

Verwijderd

Als je photoshop hebt kun je eens proberen om de extensie te verander,
ipv .jpg moet je er even .eps of .psd van maken wie weet help dat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:32:
Post es zo'n Jpeg-file, dan kunnen we ze zelf even bekijken.
hoe werkt dat hier op dit forum ?

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 05 september 2004 @ 13:22:
Probeer deze eens, is gratis en heeft een aantal klanten van mij al aantal keren uit de brand geholpen.
Klopt werkt als een speer, zo heb ik nog een aantal programmatjes geprobeerd alleen deze recoveren alleen de foto's op een medium echter repareren ze niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:36:
Als je photoshop hebt kun je eens proberen om de extensie te verander,
ipv .jpg moet je er even .eps of .psd van maken wie weet help dat
Ook een goeie heb ik inmiddels ook al geprobeerd (zelfs extensie loos) en dan wilt CorelDraw en PhotoShop ze nog niet slikken.

Verwijderd

Mail me anders even zon bestandje zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:43:
Mail me anders even zon bestandje zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
geen punt graag mail adres svp

Verwijderd

haha ja dat is inderdaad wel erg handig,.. |:(
justme@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:48:
haha ja dat is inderdaad wel erg handig,.. |:(
justme@hotmail.com
ze zijn onderweg !
Alvast bedankt

Verwijderd

o o o o o, ik ben echt nog niet helemaal wakker er mist een letter in het mailadres
justmem@hotmail.com is het enige juiste... 8)7

Verwijderd

Hoe je een Jpeg kan posten?
Dit kan alleen als je een server tot je beschikking hebt. Weet je hoe je een foto online zet?

Verwijderd

Ik heb even gekeken, maar ik krijg hem ook met geen mogelijkheid geopend....
Pagina: 1